advies nodig voor upgraden pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus311
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
Hallootjes,

Ik ben van plan om mijn pc te gaan upgraden. specifieke reden hiervoor is eigenlijk dat ik hem veel gebruik voor video editen en photoshop. Merk nu dat ik mijn processor het niet altijd even goed trekt. Dat houdt dus ook in dat ik als een filmpje aan het renderen ben, ik mijn pc voor haast niks anders kan gebruiken.
Daarnaast game ik er ook nog vaak mee. Denk aan spellen als ARK survival evolved en Total war warhammer 2. Dit zijn ook redelijk zware spellen.
Nu is het zo dat ik msi geforce gtx 1060 als videokaart heb dus die hoef ik niet te vervangen want dat is prima.
Hetgeen wat ik wil gaan vervangen zijn mijn processor, dan dus ook moederbord en ook extra ram geheugen, plus ik neem aan dat mijn dat mijn voeding dan ook ge-upgrade mag worden..
Mijn budget ligt rond de 700-800 euro. Dan ben ik namelijk in 1x goed voorzien van alles.
verder heb ik geen bepaalde voorkeuren voor een merk. Weet ook niet zo goed welke processor beter is voor de combinatie gamen en video editen. Intel of amd
Dan komt het volgende en dat is of het allemaal in mijn kast zal passen. Heb op dit moment een corsair carbide spec 03.
Nou heb ik op internet natuurlijk verschillende upgrade pakketten zoals bijvoorbeeld deze: https://www.alternate.nl/...l/product/1409186?lk=9527
Is dit een goed idee? of kan ik beter alle onderdelen zelf bestellen?

Dit is een lijst van mijn complete uitrusting
GPU: MSI Geforce GTX 1060
CPU: AMD Ryzen 5 1500x
RAM: 1x D4 8gb 2400-14 Vengeance LPX
Voeding: Corsair CX 450M
Moederbord: MSI B350M Gaming pro

Graag hoor ik van jullie wat wijsheid is :)

Alvast vriendelijk bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Als je veel met renderen doet zou je nog kunnen overwegen om een ryzen 2 2700(x) te nemen. Deze heeft 2 extra cores wat best wel wat meer waarde kan hebben.
Qua gaming maakt het niet direct mega veel uit want alle moderne games zijn eerder GPU gebonden dan CPU.
voor gaming is de 8700 intel > 2700 amd
voor rendering en multiprocessing taken 8700 intel < 2700 amd
Tevens zou ik waar je ook voor kiest minimaal 16gb ram erin zetten. 8gb is te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

ik sluit me aan bij het bovenstaande met als aanvulling dat video-renderen (en ook photoshop) profijt heeft van een snelle 2e ssd waar je je projecten op rendert

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 16-07-2018 16:30 ]