Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi snelheid verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• luchtvat
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-01-2019
dag beste tweakers, ik heb van ziggo het 200 down/20 up abbonement .

in de meterkast hangt het ubee modem van ziggo, daarvan is de wifi uitgeschakeld. op de 1ste verdieping staat een apple airport extreme die d.m.v. een kabel verbonden is met de ubee , de extreme verzorgt de wifi door het hele huis
echter als ik klem naast de extreme ga staan haalt mijn iphone 7 maar 30 mbps , wat kan ik doen om dit te verbeteren.

bij voorbaat dank

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En op welk kanaal staat je iPhone dan verbonden met je Airport? En welke snelheid wordt er gedetecteerd? Heb je geen storing van de buren op dat kanaal?

Misschien dat je eens een app op je telefoon en/of andere apparatuur kan installeren om een network scan te doen; misschien heeft iedereeeen wel trage WiFi want allemaal kanaal 11 op 2.4GHz ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Waarom zou je klem naast de extreme gaan staan? Sta je dan juist niet in de blind spot van je wifi netwerk ?
Wat voor snelheid haal je in de rest van je huis?

Daarnaast kijk of je AP op kanaal 1,6,11 staat dit zijn de enige drie kanalen die niet overlappen. Op de andere kanalen heb je last van overlapping wat zorgt voor verlies.

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 16-07-2018 15:24 ]

Cloud ☁️

• luchtvat
Waarom zou je klem naast de extreme gaan staan? Sta je dan juist niet in de blind spot van je wifi netwerk ?
Wat voor snelheid haal je in de rest van je huis? .omdat hij naast de extreme het snelst is , verder er vandaan wordt het alleen maar lager

hij staat op kanaal 1

Misschien dat je eens een app op je telefoon en/of andere apparatuur kan installeren om een network scan te doen. enig idee hoe zo'n appje heet ?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
Waarschijnlijk wordt je wifi ontvanger van je iPhone volkomen overstuurd.
Ga een meter verderop staan of nog beter verlaag het zendvermogen van die airport.

En als je denkt dat je dan niet voldoende bereik hebt, moet je bedenken dat het bereik niet bepaalt wordt door hoe sterk die airport kan uitzenden maar hoe sterk je devices kunnen uitzenden.
Het is tweeweg verkeer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zou natuurlijk je huis kunnen isoleren tegen RF van buiten af... heb je geen last van signalen van de buurt...

je zou ook kunnen kijken of er een betere kanaal keuze is...
2.4ghz wifi niet gebruiken als het niet hoeft... (en als je toch geen devices hebt die er gebruik van moeten maken zet t dan gewoon uit ;-) )

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 16-07-2018 16:01 ]

404 Signature not found

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Controleer eerst eens of je via een kabel wel de gewenste snelheid haalt (en leg desnoods kabels aan). Check daarna of je AP uberhaupt 200mbit aan kan, en ga daarna met meetapparatuur aan de gang om te kijken of je wifi banden niet te veel door (al dan niet) andere wifi apparaten, of babyfoons, of garagedeur openers worden gestoord.

Ook de 5GHz band is natuurlijk een optie, maar dan is "heel het huis" natuurlijk minder vanzelfsprekend. Wil je persé 2,4GHz, dan zou ik inderdaad beginnen met het (al dan niet RF) isoleren van je huis.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kanalen 1, 6 en 11 zitten allemaal in de 2.4GHz band. Dat is inherent traag en je hebt er veel last van verstoring. Je wilt indien mogelijk - en dat zou klem naast je AP prima moeten kunnen - altijd op de 5GHz zitten, met minder verstoring en hogere snelheden.

Maar goed, even de basics: er zijn tig versies Airport Extreme en iPhone. Moge duidelijk zijn dat je meer kunt verwachten van een Extreme uit 2013 de nieuwste, Apple is uit de router/AP markt gestapt en een iPhone X dan een Extreme uit 2007 en een iPhone 1 :z

Wat heb je daar exact aan hardware staan?
- welke Ubee modem van Ziggo?
- welk model Airport Extreme? (modelnr begint met een A gevolgd door 4 cijfers)
- welk type iPhone?

Waar gaat het precies fout?
- hoe meet je de genoemde snelheden exact (app? website? en welke?)
- wat haal je als je bedraad op de modem (bijv met een laptop) meet?
- wat haal je als je bedraad op de Airport meet?
- je zegt kanaal 1 - dat betekent dat je verbonden bent in de 2.4GHz. Wat meet je als je met 5GHz verbindt?
- merk je naast een lage getal in een speedtest nog andere problemen met de verbinding?

Oslik blyat! Oslik!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
8)7 Ach ik dacht even dat hij bedoelde dat hij alleen een probleem had als hij vlak bij z'n airport stond.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is als je z'n ts anders leest ook een optie ja. Meer info/duidelijkheid gewenst dus idd.

Oslik blyat! Oslik!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
30 Mbit/s is niet ongewoon voor 2,4 GHz.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

valkenier schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:13:
30 Mbit/s is niet ongewoon voor 2,4 GHz.
Slechts een factor 15 slechter dan de maximale snelheid die besloten ligt in 802.11n...

Zou mooi zijn dat we dat allemaal maar slikken; een 3GHz CPU kopen en maar 200MHz krijgen. Een smartphone met 10GB data aankopen en maar 670MB kunnen gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
moauw met -N, 20mhz breed zou je toch wel tegen de 70mbit moeten tikken....
het is misdadig om 40mhz breed te pakken in de 2.4ghz! :+
met al die 2.4ghz extenders die ik hier op kan pikken en een zo goed als lege 5ghz band neem ik wel 2x 80mhz op de 5ghz band in O-)

404 Signature not found

• luchtvat
ik zal morgen alle gegevens even opzoeken , op alle kabels die door het huis liggen haal ik netjes de 200 mb
Pagina: 1