Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste gaming PC (geen ervaring)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De PC gaat zowel voor school als gaming worden gebruikt. Denk hierbij aan games zoals Rainbow Six Siege, PUBG, en bijvoorbeeld meer nieuwere games. Het liefste wel 60 fps of hoger. Ik ben van plan om een monitor van 1080p te gaan kopen, dus ik denk dat dit wel haalbaar moet zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn streefdoel is toch wel ergens rond de 900/950 euro. Het liefst wel onder de 1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Helaas niet nee :P . Ik moet nog een muis, toetsenbord en monitor kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk in ieder geval een goede videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik sta open voor elk merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Niet echt. Alhoewel zou het wel fijn zijn als de PC wel een beetje stil is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Het zou fijn zijn als ik geholpen zou kunnen worden met het kiezen van de juiste onderdelen voor een nieuwe PC, aangezien dit mijn allereerste zelfgebouwde PC wordt. Ik sta open voor feedback. Als jullie ook nog tips hebben voor een monitor, zijn die ook welkom.

Dit is een opzetje wat ik zelf al heb samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,05€ 181,05
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 299,-€ 299,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 151,70€ 151,70
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,94€ 80,94
1Samsung 850 EVO 250GB€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,24

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je elke 3 maanden dezelfde vraag? Want in januari en april zat je qua budget wel anders maar het lijstje is (vrijwel) onveranderd? Ook had je de afgelopen maanden een monitor kunnen bedenken/opzoeken; in de BBG van afgelopen keer staan een paar goede exemplaren genoemd.

2 vragen:
- waarom ouder model SSD?
- waarom een 2600?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:17:
Heb je elke 3 maanden dezelfde vraag? Want in januari en april zat je qua budget wel anders maar het lijstje is (vrijwel) onveranderd? Ook had je de afgelopen maanden een monitor kunnen bedenken/opzoeken; in de BBG van afgelopen keer staan een paar goede exemplaren genoemd.

2 vragen:
- waarom ouder model SSD?
- waarom een 2600?
Ik weet dat dit mijn zoveelste topic is, maar ik zal na deze niemand meer lastigvallen. Qua monitor heb ik inderdaad al een tijdje zitten kijken, maar ik weet nog niet precies welke. Wel denk ik dat een 144hz monitor echter niet nodig is. Om even terug te komen op jouw twee vragen, is een nieuwer model SSD wel handig ja. Maar wat is er mis met de 2600? Ik zie het probleem niet echt. Zijn er andere CPU's die beter zijn voor het geld of?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 legt bijvoorbeeld uit dat het verschil niet heel groot is tussen Intel en AMD maar de AMD is "beter" in bepaalde omstandigheden zoals gamen, streamen, internetten en chatten tegelijk bijvoorbeeld.

Veel benchmarks voor de genoemde games ontlopen elkaar niet; paar leuke artikelen bij de buren zoals https://nl.hardware.info/...s-heb-je-nodig-voor-games en https://nl.hardware.info/...de-efficientste-processor

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof