Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC €1.2K~

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 16:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. De rest zou dan vanzelf geen probleem mogen zijn (internet, muziek, leren programmeren, etc).
Mijn huidig systeem is intussen 4 jaar oud, daar is eindelijk niks verkeerd mee maar ik min/max graag aangezien ik op een competitief niveau wil kunnen spelen. Bij games zoals PUBG/Fortnite heb ik het gevoel dat dit toch niet meer optimaal loopt in vergelijking met de actuele high-end PC's. Een volledig nieuw systeem lijkt mij hier beter dan componenten te gaan upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb geen absolute maximumprijs maar ik had gedacht aan een €1200~ alles inclusief (assemblage, verzendingskosten, W10 kopie). Als dit €100 uitloopt is dit geen probleem. Het draait mij vooral om de beste bang for buck te krijgen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur neem ik mee (de gewoonlijke dingen en een dualscreen combo van 144hz/60hz die later mogelijk 240hz/144hz wordt).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Worden er de dag van vandaag nog aparte soundcards aangekocht voor gaming of is standaard mobo genoeg voor top geluidskwaliteit?
Is een HDD nog nodig als ik een SSD van 500GB steek? Momenteel heb ik een SSD van 256GB en een HDD van 1TB, maar die HDD wordt niet eens gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles. Tot nu toe altijd Intel CPU's gebruikt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle stile is welkom. Met mijn huidig systeem zat ik vanaf dag 1 met lawaai problemen, een constant statisch geluid waardoor ik naar een USB soundcard met noise cancelling headphones moest overschakelen en het gewoonlijke geluid van systeem die te warm komt. Bij deze wil ik dat zeker voorkomen. Waterkoeling is tevens hedendaags niet echt meer de moeite veronderstel ik?
Daarnaast had ik graag ook eens een witte case gehad wegens esthetische redenen.

Andere
Hoe zit dat juist met Windows 10 OS? Wat is doorgaans de prijs hiervan als ik alles laat assembleren? Ik zie dat dit los op de courante shops meestal voor rond de €100 gaat wat wel een schot in mijn rekening is.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan maar lijkt mij bij het aankopen van een sterk systeem geen vereiste?

Wat verwacht je van ons?
Wat kan beter? Is alles compatibel? Wat voor webshop kunnen jullie me aanraden die eventueel ook het goedkoopst assemblage, W10 OS e.d. aanbiedt voor iemand uit België?

Heb mijn lijstje gebaseerd op juli 2018 - mainstream gamesysteem topic.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 175,90€ 175,90
1Gigabyte H310M H (rev 1.0)€ 57,-€ 57,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0)€ 445,-€ 445,-
1Fractal Design Define R5 Wit Window€ 94,14€ 94,14
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,56€ 97,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.085,50

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
Als 256 GB nu genoeg is, hoef je niet echt een HDD. Bedenk wel dat games flink groot kunnen zijn. Maar waarom neem je je oude SSD niet mee?
Je kan ook een M.2 SATA600 SSD overwegen, dat scheelt 2 kabels. Je hebt dan wel een ander moederbord nodig.
Welke resolutie hebben je schermen?

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Heeft je 144Hz beeldscherm g-sync? Anders is het (ondanks dat de prijs performance iets minder is) verstandiger een AMD vega te kiezen ipv een Geforce. edit: voor zover ik weet hebben praktisch alle 144Hz beeldschermen zonder g-sync wel free-sync

Als je nu last hebt van het geluid zou ik aanraden een extra fan in je case te zetten en een aftermarket koeling voor je cpu. (Rond de €30 heb je verschillende mooie)

Een geluidskaart is voor gaming niet nodig. Als je een hoog ohmige koptelefoon hebt is dat een ander verhaal, maar daar hebben game headsets geen last van.

Als je voornamelijk die twee games speelt is een 500GB ssd voldoende. Gezien de behuizing kun je later als het nodig is gemakkelijk uitbreiden naar meer (eventueel in de vorm van een hdd)

[ Voor 7% gewijzigd door Eldunari op 16-07-2018 16:31 ]

• ziny
SpeedQber schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:36:
Als 256 GB nu genoeg is, hoef je niet echt een HDD. Bedenk wel dat games flink groot kunnen zijn. Maar waarom neem je je oude SSD niet mee?
Je kan ook een M.2 SATA600 SSD overwegen, dat scheelt 2 kabels. Je hebt dan wel een ander moederbord nodig.
Welke resolutie hebben je schermen?
1920x1080 (144hz) en 1920x1200 (60hz)
SpeedQber schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:05:
[...]

Check deze link:
https://www.tenforums.com...pe-oem-retail-volume.html

Hiermee kan je kijken of je een OEM of retail licensie hebt. Voor zover ik weet kunnen OEMs niet op nieuwe hardware geactiveerd worden, en retails wel. Het is mogelijk dat je eerst je retail key moet deactiveren op de oude hardware, voordat je dezelfde key kan activeren op de nieuwe hardware.
Ik las net deze reply van je in een andere thread waar het over W10 retail / OEM ging maar wou die niet hijacken dus stel ik mijn vraag hier:

Heb m'n W10 versie gecontroleerd via command prompt en deze is retail W10 Home versie. Als ik deze deactiveer op huidig systeem kan ik dan gewoon de product key hier van invoeren op nieuw systeem bij het installeren van W10?

Heb hier wel enkel de Windows 8 installatie CD's liggen aangezien ik mijn oud / huidig systeem in dat tijdperk aankocht, ik veronderstel dat ik gewoon de Windows 10 installatie bestanden op een USB kan zetten om dit op die manier op mijn toekomstig systeem te installeren?

• ziny
Eldunari schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:09:
Heeft je 144Hz beeldscherm g-sync? Anders is het (ondanks dat de prijs performance iets minder is) verstandiger een AMD vega te kiezen ipv een Geforce. edit: voor zover ik weet hebben praktisch alle 144Hz beeldschermen zonder g-sync wel free-sync

Als je nu last hebt van het geluid zou ik aanraden een extra fan in je case te zetten en een aftermarket koeling voor je cpu. (Rond de €30 heb je verschillende mooie)

Een geluidskaart is voor gaming niet nodig. Als je een hoog ohmige koptelefoon hebt is dat een ander verhaal, maar daar hebben game headsets geen last van.

Als je voornamelijk die twee games speelt is een 500GB ssd voldoende. Gezien de behuizing kun je later als het nodig is gemakkelijk uitbreiden naar meer (eventueel in de vorm van een hdd)
144hz scherm heeft geen g-sync (BenQ XL2411Z).

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-11 19:07

tomaszcs

✔️

Het is een beetje een grijsgebied maar je kan op keyshops vaak OEM windows 10 licensies kopen rond de 5-10 euro. Pro of home.

Je kunt al van te voren windows 10 downloaden en installeren. Daarna kan je het activeren.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10.

Want je kan gewoon windows 10 zelfs gebruiken zonder licensie. Dan heb je eerst even een watermerkje en geen achtergrond/personalisatie.

[ Voor 19% gewijzigd door tomaszcs op 17-07-2018 14:50 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ziny schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:25:

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Is een HDD nog nodig als ik een SSD van 500GB steek? Momenteel heb ik een SSD van 256GB en een HDD van 1TB, maar die HDD wordt niet eens gebruikt.
Ik zou die HHD lekker laten zitten en een 500GB SSD + je huidige SSD als 2e schijf erbij zetten.

Games worden ook steeds groter, en 500GB kan zo vol zijn (er zijn games die al 50-75GB innemen, dus dan ben je er snel doorheen).

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 17-07-2018 14:50 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ziny
Top, bedankt voor de info.

Heb ik trouwens nog een CD/DVD station nodig in 2018? Met name om de drivers die bij de componenten zitten te installeren of kan dit gewoon gedownload worden?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
ziny schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:45:
[...]
Heb m'n W10 versie gecontroleerd via command prompt en deze is retail W10 Home versie. Als ik deze deactiveer op huidig systeem kan ik dan gewoon de product key hier van invoeren op nieuw systeem bij het installeren van W10?

Heb hier wel enkel de Windows 8 installatie CD's liggen aangezien ik mijn oud / huidig systeem in dat tijdperk aankocht, ik veronderstel dat ik gewoon de Windows 10 installatie bestanden op een USB kan zetten om dit op die manier op mijn toekomstig systeem te installeren?
Ik heb eerst m'n retail key op m'n oude systeem moeten deactiveren, anders kon ik de key niet activeren op het nieuwe systeem. Ik heb hier weinig over gevonden, dus mogelijk kan het ook zonder. Schrijf je key even ergens op, voordat je deze deactiveert.
W10 kan je idd gewoon via een USB installeren, en daarna activeren.

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
ziny schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:25:
Top, bedankt voor de info.

Heb ik trouwens nog een CD/DVD station nodig in 2018? Met name om de drivers die bij de componenten zitten te installeren of kan dit gewoon gedownload worden?
Niet nodig, zal voornamelijk tijdens windows updates gebeuren. De rest kan je online wel oplossen. Tegenwoordig is een CD/DVD station imo niet meer nodig anno nu. Voor sommige zaken kan het alsnog wel handig zijn, maar ik werk nu dik n jaar zonder station en ben nog niet tegen het probleem aangekomen dat ik hem mistte. Alles is ook vrijwel met een USB station op te lossen.

• ziny
Prima.

Ik denk dat ik best een OEM W10 Pro versie zal kopen via een keyshop om dan via USB te installeren want mijn huidige versie is bij nader inzien namelijk een digitale licentie i.p.v. een product key met dat ik indertijd heb geupgrade van W8 naar W10...

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Voor de licentie gebruik ik zelf meestal licentie4you ik heb ooit een keer uitgezocht of het legaal was en dat bleek te zijn. Maar keys kosten daar maar rond de €30

• ziny
Eldunari schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:09:

Heb het opgezocht en de BenQ XL2411Z die ik momenteel heb zou geen G-sync en/of Freesync hebben.

Bedoel je dat indien ik geen G-sync scherm heb ik dan beter voor een AMD kaart zou gaan omdat de meeste niet-Gsync schermen wel Freesync hebben en ik dan daarvan gebruik zou kunnen maken?

Is het hele G-sync/Freesync gedoe echt belangerijk? Ik zou immers toekomst gericht wel eventueel een nieuw scherm kopen (144Hz/240Hz), in dat geval kan ik dan namelijk meteen een G-sync scherm kopen als ik nu ook voor een Nvidia kaart ga met G-sync support.

Want als ik nu zeg maar een AMD vega kaart zou kopen doet dit er toch niet toe aangezien mijn huidig scherm niet eens geen een van beide (G-sync/Freesync) ondersteunt, is dit correct?

Nvidia GPU met G-sync support = best met G-sync monitor (duurdere monitor).
AMD GPU = best met Freesync monitor (geen extra kosten).

Klopt dit alles een beetje?

• N1k0
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 14:35
Eldunari schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:21:
Voor de licentie gebruik ik zelf meestal licentie4you ik heb ooit een keer uitgezocht of het legaal was en dat bleek te zijn. Maar keys kosten daar maar rond de €30
Je hebt een Win 10 Pro NL 64 momenteel al voor €13,50

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Je hebt nu een mATX moederbord in een full size kast. Je geeft aan wegens esthetische redenen een witte kast te willen, dat is prima maar neem dan ook een ATX moederbord of een mATX kast :)

Nu heb je een "heel" klein moederbord in een grote loze ruimte.

[ Voor 14% gewijzigd door Randleman op 23-07-2018 11:19 ]

Pagina: 1