Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Android telefoon (HTC) is weggeweest voor reparatie (laadpunt). Nu blijkt er een FR te zijn uitgevoerd.

De telefoon blijft hangen op de vraag om het e-mail adres wat als eerste is opgegeven.
Ondanks opgaaf hiervan blijft deze vragen om verificatie, zodra ingevuld valt het scherm weer terug naar de vorige vraag.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit betreft waarschijnlijk de Google Factory Reset Protection. De FRP voorkomt dat gestolen toestellen eenvoudig weer geactiveerd kunnen worden door de nieuwe eigenaar.

Er zijn oplossing voor om deze beveiliging te omzeilen, maar die mogen hier niet besproken worden. Het enige wat wij je kunnen aanraden is het juiste e-mailadres vinden of contact opnemen met het reparatiecentrum dat de telefoon niet meer (correct) werkt.

Om verder je post volledig te maken, zou je het volgende toe willen voegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Welke telefoon gaat het hier precies om en welke software draait deze?

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie draait kan ik vanuit dit scherm niet zien. Het originele e-mail adres is meermaals ingegeven, dan volgt een scherm waarin om verificatie wordt gevraagd er wordt een code ontvangen op het opgegeven e-mail adres. Zodra deze is ingegeven zou het volgende scherm moeten volgen, maar dat gebeurt niet hij valt dan terug..

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:36:
Welke versie draait kan ik vanuit dit scherm niet zien. Het originele e-mail adres is meermaals ingegeven, dan volgt een scherm waarin om verificatie wordt gevraagd er wordt een code ontvangen op het opgegeven e-mail adres. Zodra deze is ingegeven zou het volgende scherm moeten volgen, maar dat gebeurt niet hij valt dan terug..
Weet je zeker dat de code klopt? Geen foutieve hoofd / kleine letters, verwisseling van de I en de l (grote i, kleine L), verwarring 0 en O, een toetsenbord wat automatisch een spatie of hoofdletter plaatst e.d.?

Verwijderd

Topicstarter
Code klopt, exact overgenomen.. bij verkeerde code een andere melding.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even wat anders: weet je 10000000% zeker dat het ook jouw toestel is? Had jij zelf deze bescherming aanstaan (staat standaard niet altijd aan)...

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 20:27

-36-

Trust me. I'm an amateur

Mrjraider schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:02:
Even wat anders: weet je 10000000% zeker dat het ook jouw toestel is? Had jij zelf deze bescherming aanstaan (staat standaard niet altijd aan)...
Of dat er een nieuw (2ehands) mainboard in is gezet

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mrjraider schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:02:
Ontvang je dan wel een code?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
-36- schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:04:
[...]

Of dat er een nieuw (2ehands) mainboard in is gezet
Ook dat is een mogelijkheid want dan moet TS gaan googlen om dit te omzeilen.
NotSoSteady schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:05:
[...]

Ontvang je dan wel een code?
Ja lijkt mij wel? Je doorloopt dat Google proces zeg maar dus dan zou je een code moeten ontvangen omdat het een beveiligingsmaatregel is. Maar als het email adres niet gekoppeld is aan het toestel dan wordt het wat lastiger denk ik.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 20:27

-36-

Trust me. I'm an amateur

Je zou het probleem natuurlijk ook aan de reperateur voor kunnen leggen
Pagina: 1