is het nog waard om een 1080 ti te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na 5 gebruikt te hebben gemaakt (met heel veel plezier) van de AMD Radeon 7970 3 gb versie is het wel weer een tijd om een upgrade te doen. ook met de rede dat ik recent een 4k LG IPS scherm heb aangeschaft en met mijn huidige videokaart kan ik maximaal 1440p op 60 hz draaien in windows.

Nu is het nog even wachten op de 1180 die als het goed is pas in begin september (als ik het goed gelezen heb) uitkomt. mijn vraag is daarom ook, is het waard om dit te laten gaan en voor en 1080 ti te kiezen. of word de upgrade zo danig groter dat het wachten waard is? en gezien de Specs van mijn PC (zie hieronder)
wat is hier de beste keuze? en wat denken jullie hierover?

mijn pc specs:

i7 7700k - 4.2GHz
AMD Radeon HD 7970 (3GB)
16 GB ddr4 ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 1080Ti begint weer een beetje betaalbaar en leverbaar te worden. Voor de 1180 moeten we nog maar afwachten hoe goed die leverbaar zijn. Als je nu toebent aan een upgrade zou ik gewoon voor een 1080Ti gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
En ik wacht dan weer met het vervangen van mijn 4.5 jaar oude 290x tot de nieuwe kaarten uitkomen.

Hiervoor een topic aanmaken heeft weinig nut, je zult je zelf moeten vragen wat je liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Wat mijn betreft is het wel waard voor 1440P en hoger als je dan ook nog wat redelijk zware games speelt en graag de boel voluit wil zetten. Zo niet zou ik wachten tot het weer wat interessanter word qua nieuwe games die zwaar zijn die je graag wil spelen. Ik vermoed games als Metro Exodus en BF2 (max detail vanaf 1440p)

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:32
waar staat het zwart op wit dat het september uitkomt. heb ondertussen al 10 verschillende datums gehoord behalve een officiele van nvidia. zelf(behalve dat de ceo heeft gezegd a long time)we hebben ondetussen q1 q2 en zijn nu bij q3 aangekomen. ben zelf maar voor een 1080 gegaan een maand of 2 geleden. in het ergste geval kan je de kaart nog altijd verkopen voor +- 500 euro en een paar honderd erbij leggen en een 1180 kopen mocht die zoveel beter zijn en wat TERW_DAN al zei beschikbaar. Als we de toekomst kunnen voorspellen door naar het verleden te kijken kan je er al van uit gaan dat veel van de kaarten door miners gehoard zal worden en de kaarten voor een dikke profit verkocht gaan worden.

edit : antwoord op de vraag zelf

zal sowieso niet voor een 1080ti gaan maar voor een 1080 of wellicht meer prijsbewustere keuze een 1070ti

[ Voor 9% gewijzigd door Bartosy op 16-07-2018 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:03:
Beste mensen,

Na 5 gebruikt te hebben gemaakt (met heel veel plezier) van de AMD Radeon 7970 3 gb versie is het wel weer een tijd om een upgrade te doen. ook met de rede dat ik recent een 4k LG IPS scherm heb aangeschaft en met mijn huidige videokaart kan ik maximaal 1440p op 60 hz draaien in windows.

Nu is het nog even wachten op de 1180 die als het goed is pas in begin september (als ik het goed gelezen heb) uitkomt. mijn vraag is daarom ook, is het waard om dit te laten gaan en voor en 1080 ti te kiezen. of word de upgrade zo danig groter dat het wachten waard is? en gezien de Specs van mijn PC (zie hieronder)
wat is hier de beste keuze? en wat denken jullie hierover?

mijn pc specs:

i7 7700k - 4.2GHz
AMD Radeon HD 7970 (3GB)
16 GB ddr4 ram
Wat je hebt gelezen zijn geruchten. Die sites bestaan tegenwoordig van clickbait, dus ik zou pas conclusies gaan trekken tot concreet bewijs verschijnt dat de kaarten er aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:32
NotSoSteady schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Wat je hebt gelezen zijn geruchten. Die sites bestaan tegenwoordig van clickbait, dus ik zou pas conclusies gaan trekken tot concreet bewijs verschijnt dat de kaarten er aankomen.
^ dat vooral. zijn zelf youtube content creators die elke dag filmpjes maken nu dit soort clickbait taferelen waar ze "nieuwe betrouwbare informatie hebben" over de release date.. zwaar irritant.

eerst een echte officele pers release van Nvidia zien dan pas geloven. Tot nu toe is de enige echte statement die we hebben van de CEO zelf en die luid "a long time" en daar moeten we het mee doen. ze hebben ook helemaal geen reden om met een nieuwe release te komen omdat ze eigenlijk marktleider zijn wat betreft videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de voornaamste rede voor de upgrade is namelijk dat ik veel met adobe After Effects en Premiere pro werk voor mijn eigen bedrijf. inderdaad speel ik hier en daar wat games, maar ligt mijn proiriteit toch echt bij het werken met video (4k footage). het klopt inderdaad dat het tot nu toe voornamelijk geruchten zijn van artikelen en het inderdaad wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Juist voor productivity is de Ti een beest. Het verschil tussen een Ti en de normale 1080 is b.v. gigantisch als je CUDA intensieve dingen doet zoals 3D scanning.

Dat geld heb je er dan ook aan kortere render times waarschijnlijk uit voordat de 1180 uitkomt. En die 1080 Ti is heus niet 0 euro waard meteen. Die kan je voor een 400e weer de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@JannyWooWoo @Verwijderd

Hou er rekening mee dat AE en Pr pro ook gelimiteerd worden door de cpu. Een 7700k zit snel aan z'n max

Met de allersnelste cpu's (14+ cores ofzo) is er al weinig verschil tussen bijv de 1080 en de 1080ti in premiere, met een 7700k heb je een grote kans dat een 1080ti uit z'n neus zit te eten omdat deze makkelijk bij te houden is.

Voor deze apps icm een 7700k lijkt het me zonde om veel meer dan een 1070ti ofzo te willen.

Sowieso zou ik eerst ook even kijken hoe de belasting van de 7970 is tijdens het gebruik van deze apps.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik zou een 1070ti kopen, kan je altijd nog later aanzien of een 1180 het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
maratropa schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:18:
@JannyWooWoo @Verwijderd

Hou er rekening mee dat AE en Pr pro ook gelimiteerd worden door de cpu. Een 7700k zit snel aan z'n max

Met de allersnelste cpu's (14+ cores ofzo) is er al weinig verschil tussen bijv de 1080 en de 1080ti in premiere, met een 7700k heb je een grote kans dat een 1080ti uit z'n neus zit te eten omdat deze makkelijk bij te houden is.

Voor deze apps icm een 7700k lijkt het me zonde om veel meer dan een 1070ti ofzo te willen.

Sowieso zou ik eerst ook even kijken hoe de belasting van de 7970 is tijdens het gebruik van deze apps.
Goed punt, gebruik zelf inderdaad 2x12c Xeons (geen HT) dus heb geen kijk op hoe dit bij minder cores schaalt.

Maar dan nog, met het oog op doorverkoop waarde en de wens om er ook op te kunnen gamen lijkt een 1080TI nog steeds de betere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nehabje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-04-2022
De 1080Ti is op het moment volgens mij een prima aankoop. Ik heb geruchten gelezen dat de 1000 series ook nog niet goed genoeg verkoopt, en dat Nvidia om die reden ervoor kiest de release van de 11xx series uit te stellen. Tot wanneer weet ik niet, maar het zou dus zomaar nog een flinke tijd kunnen duren voordat nieuwe kaarten worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat het een prima gpu is is duidelijk, punt is volgens mij meer of de 1080ti zinvol is voor @Verwijderd Een 1070 ti gaat prima zijn voor het videowerk; dus wil hij perse op 4k gamen oid? Op 1080p gamen is natuurlijk ook een optie, scheelt je toch flink wat geld.

@JannyWooWoo je hebt idd wat meer encode power met zo veel cores. Als schalen premiere en AE niet zo goed, dual xeon is helaas redelijk zinloos tegenwoordig (heb ik ook gemerkt ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door maratropa op 17-07-2018 20:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is leuk meegenomen het 4k gamen, ik heb inderdaad ook recent zitten twijfelen over een betere CPU. maar voor nu zoek ik eigenlijk weer een upgrade voor mijn videokaart waarmee ik zeker weer een jaar of 5 (ongeveer) mee door kan @maratropa . dit was namelijk wel het geval met mijn huide videokaart.
Pagina: 1