Toon posts:

Cookiebar implantatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Ik ben bezig met een website, deze heb ik gemaakt met WYSIWYG Web Builder en deze is ook recentelijk in de public_html geplaatst en dit alles werkt zoals het bedoeld is als ik naar de website ga. Deze website heeft een privacy/cookie bar nodig, ik heb dit op vele manieren geprobeerd en van alles getest. Tot nu toe is het me enkel gelukt via een website maar deze word enkel weergeven met www en niet met HTTPS zoals de bedoeling is, dit was gewoon kopiëren en plakken van de code en dit werkt direct maar helaas dus zonder HTTPS wat gewenst is. Wie zou mij a.u.b. kunnen helpen met een goede privacy/cookie bar, dit is een verplichting voor deze website en hoop dat iemand mij hiermee uit de brand wil helpen.

Wat heb ik geprobeerd?:

Zoals in bovenstaand verhaal al beschreven word heb ik een hoop getest en geprobeerd, zoals deze https://cookie-bar.eu/ maar krijg deze niet werkend als ik deze invoer en de mappen structuur etc plaats zoals word beschreven in de tutorial hoop op jullie hulp.

(ik hoop voldoende informatie beschreven te hebben, en in de juiste categorie geplaatst te hebben)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:36:
[...]
(ik hoop voldoende informatie beschreven te hebben, [...])
Nou, ik kom er nog niet helemaal uit iig ;).

Even proberen:
- je hebt een site
- die werkt op HTTPS

- nu ben je op zoek naar een cookiebar en je hebt er eentje gevonden *O*
- je hebt de beschrijvingen nagelopen, c.q. code gekopieerd

- nu doet je site het alleen nog maar in HTTP, niet meer in HTTPS? Of verschijnt de bar alleen in de HTTP-versie, niet in HTTPS? Of....??

Even wat meer info nodig:
* als je naar de source code van je pagina kijkt (Ctrl-Shift-I in Chrome, F12 in IE/Edge), staat de script-code van CB dan op de plek waar hij moet staan? Je kan ook bijvoorbeeld checken of het script wel geladen wordt.
* wat verschijnt er nu precies wel/niet op je pagina (incl. eventuele foutmeldingen)?
* kan het nog zijn dat je een keer op accept hebt geklikt, en dat de bar daarom niet verschijnt? :+ (tip: gebruik de incognito-mode van je browser om te testen, dan weet je zeker dat je steeds zonder oude cookies begint)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Nou, ik kom er nog niet helemaal uit iig ;).

Even proberen:
- je hebt een site
- die werkt op HTTPS

- nu ben je op zoek naar een cookiebar en je hebt er eentje gevonden *O*
- je hebt de beschrijvingen nagelopen, c.q. code gekopieerd

- nu doet je site het alleen nog maar in HTTP, niet meer in HTTPS? Of verschijnt de bar alleen in de HTTP-versie, niet in HTTPS? Of....??

Even wat meer info nodig:
* als je naar de source code van je pagina kijkt (Ctrl-Shift-I in Chrome, F12 in IE/Edge), staat de script-code van CB dan op de plek waar hij moet staan? Je kan ook bijvoorbeeld checken of het script wel geladen wordt.
* wat verschijnt er nu precies wel/niet op je pagina (incl. eventuele foutmeldingen)?
* kan het nog zijn dat je een keer op accept hebt geklikt, en dat de bar daarom niet verschijnt? :+ (tip: gebruik de incognito-mode van je browser om te testen, dan weet je zeker dat je steeds zonder oude cookies begint)
Hoi allereerst mijn oprechte dank voor de moeite om me te willen assisteren, ik zal het even duidelijker proberen te verwoorden:

Ik had een script vanuit een website gekopieerd die automatisch werkt zonder verdere poespas, deze code hoefde ik enkel tussen de body te zetten en werkt uitstekend (voor HTTPS versleutelde lijn moet je voor deze betalen om deze ook in HTTPS werkend te draaien) code

(code gratis zonder HTTPS cookie/privacy banner)
<!--Start Cookie Script-->
<script type="text/javascript" charset="UTF-8" src="http://chs03.cookie-script.com/s/19b4e6b954bd4e258b5c7a4efabc52b5.js"></script>
<!--End Cookie Script-->

Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met dit verhaal, zou jij een goede en liefst zo simpel mogelijke manier weten om een goede privacy/cookie bar te implanteren? Ik zie via wordpress etc dat er gratis goede werkende opties/plug inns zijn, helaas is mijn site niet gemaakt in wordpress en zou ik oprecht niet weten of ik deze plug in toch zou kunnen gebruiken? Heb heel lang niets meer met websites gedaan, hoop dat jij mij kan helpen om dit probleem op te lossen zodat op me website met versleutelde verbinding toch een privacy/cookie bar komt te staan. Ik heb die https://cookie-bar.eu/ tutorial gevolgt, de mappen etc en files goed geplaatst en toch werkt die niet. Hoop het jouw niet te moeilijk te maken met deze informatie en alvast me oprechte dank voor jouw volgende antwoord en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:36:
deze heb ik gemaakt met WYSIWYG Web Builder
Gefeliciteerd met je eerste stapjes in de webwereld.

Kan je niet een cookie informatie pagina maken in die software van je?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Gefeliciteerd met je eerste stapjes in de webwereld.

Kan je niet een cookie informatie pagina maken in die software van je?
Heb je toevallig dan ook een simpel opzetje hiervoor? Het liefst code, maar alle hulp word oprecht gewaardeerd. Ik heb in het programma gekeken naar zoektermen als cookie etc maar niks te vinden in het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!doctype html>
<html>
<head>
    <title>Privacy verklaring</title>
</head>
<body>
    <h1>Privacy verklaring</h1>
    <h2>Cookies</h2>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>
</body>
</html>

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:57:
[...]

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!doctype html>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <h2>Cookies</h2>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>
</body>
</html>
Thanks zal er vanmiddag naar kijken, mocht dit de oplossing zijn dan meld ik het en alvast mijn oprechte dank indien dit me verder helpt _/-\o_
(kwam veel te veel lekkere cookies tegen haha bij me zoektocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je zoiets zoekt. Er zijn wss betere manieren maar dit zal je alvast verder helpen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<!doctype html>
<html>
<head>
    <style type="text/css">
        #cookie-bar {
            position: absolute;
            left: 0;
            bottom: 0;
            right: 0;
            border: 1px solid green;
            padding: 10px;
            display: none;
        }

a {
            float: right;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div id="cookie-bar">
        <a href="#" id="close">X</a>
    </div>

<script
  src="https://code.jquery.com/jquery-3.3.1.min.js"
  integrity="sha256-FgpCb/KJQlLNfOu91ta32o/NMZxltwRo8QtmkMRdAu8="
  crossorigin="anonymous"></script>

<script type="text/javascript">
    var retrieveScope = JSON.parse(localStorage.getItem('scope'));

if(retrieveScope == undefined || retrieveScope["accept-cookies"] != 1){
        $("#cookie-bar").show();
    }

$("#close").click(function() {
        $(this).parent().fadeOut(500);
        var scope = { 'accept-cookies': 1};
        localStorage.setItem('scope', JSON.stringify(scope));
    });
  </script>
</body>
</html>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:14:
[...]

Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met dit verhaal,
Nee, eigenlijk nog niet.
Je hebt ook nog niet echt antwoord gegeven op mijn vragen hierboven. Als je de broncode van de pagina van je server opent, zie je dan daadwerkelijk de script-code staan die je in je post noemt? En als je onder het tabje Network in de developer view kijkt, kan je ook zien of (en hoe snel) het externe script wordt geladen. Of heb je via de tutorial allerlei files lokaal op je server moeten zetten? In dat geval kan je ook zien of deze goed geladen worden.

Verder vertel je nog steeds niet wat je nu wel of niet op je pagina ziet en wat er verkeerd aan is.
zou jij een goede en liefst zo simpel mogelijke manier weten om een goede privacy/cookie bar te implanteren? Ik zie via wordpress etc dat er gratis goede werkende opties/plug inns zijn, helaas is mijn site niet gemaakt in wordpress en zou ik oprecht niet weten of ik deze plug in toch zou kunnen gebruiken? Heb heel lang niets meer met websites gedaan, hoop dat jij mij kan helpen om dit probleem op te lossen zodat op me website met versleutelde verbinding toch een privacy/cookie bar komt te staan. Ik heb die https://cookie-bar.eu/ tutorial gevolgt, de mappen etc en files goed geplaatst en toch werkt die niet. Hoop het jouw niet te moeilijk te maken met deze informatie en alvast me oprechte dank voor jouw volgende antwoord en hulp.
Vergeet niet: ik (en 99% van de andere lezers hier) ken noch jouw site*, noch deze cookiebanner. Ik kan en ga je dus alleen algemene tips voor troubleshooting en debugging geven, geen pasklare oplossing. Dan moet je een webdeveloper inhuren. :)

Een mogelijk foutje dat makkelijk gemaakt is: als je zelf mappen e.d. op je server hebt aangemaakt, check dan:
- dat de hoofd- en kleine letters exact kloppen; de meeste servers zijn hoofdlettergevoelig
- dat de toegangsrechten goed staan
Beiden komen overigens aan het licht door een fout bij het laden van het script.

Nog één uitsmijter: ik denk dat je 'implementatie' in plaats van 'implantatie' bedoelt, hoewel het wel een vorm van implanteren van vreemde code voor je aan het worden is :P.

*doe overigens geen moeite om het adres van je site te geven, vrijwel niemand gaat jouw broncode doorspitten op zoek naar een foutje ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 16-07-2018 14:25 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:17:
Ik denk dat je zoiets zoekt. Er zijn wss betere manieren maar dit zal je alvast verder helpen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<!doctype html>
<html>
<head>
    <style type="text/css">
        #cookie-bar {
            position: absolute;
            left: 0;
            bottom: 0;
            right: 0;
            border: 1px solid green;
            padding: 10px;
            display: none;
        }

a {
            float: right;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div id="cookie-bar">
        <a href="#" id="close">X</a>
    </div>

<script
  src="https://code.jquery.com/jquery-3.3.1.min.js"
  integrity="sha256-FgpCb/KJQlLNfOu91ta32o/NMZxltwRo8QtmkMRdAu8="
  crossorigin="anonymous"></script>

<script type="text/javascript">
    var retrieveScope = JSON.parse(localStorage.getItem('scope'));

if(retrieveScope == undefined || retrieveScope["accept-cookies"] != 1){
        $("#cookie-bar").show();
    }

$("#close").click(function() {
        $(this).parent().fadeOut(500);
        var scope = { 'accept-cookies': 1};
        localStorage.setItem('scope', JSON.stringify(scope));
    });
  </script>
</body>
</html>
Super bedankt, heb mede door jullie geboden hulp een werkende privacy bar nu en jawel ook als de site naar HTTPS gaat nu. Jullie hebben me dag goed gemaakt, toppers fijne dag allemaal (mag slotje op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Nee, eigenlijk nog niet.
Je hebt ook nog niet echt antwoord gegeven op mijn vragen hierboven. Als je de broncode van de pagina van je server opent, zie je dan daadwerkelijk de script-code staan die je in je post noemt? En als je onder het tabje Network in de developer view kijkt, kan je ook zien of (en hoe snel) het externe script wordt geladen. Of heb je via de tutorial allerlei files lokaal op je server moeten zetten? In dat geval kan je ook zien of deze goed geladen worden.

Verder vertel je nog steeds niet wat je nu wel of niet op je pagina ziet en wat er verkeerd aan is.

[...]

Vergeet niet: ik (en 99% van de andere lezers hier) ken noch jouw site*, noch deze cookiebanner. Ik kan en ga je dus alleen algemene tips voor troubleshooting en debugging geven, geen pasklare oplossing. Dan moet je een webdeveloper inhuren. :)

Een mogelijk foutje dat makkelijk gemaakt is: als je zelf mappen e.d. op je server hebt aangemaakt, check dan:
- dat de hoofd- en kleine letters exact kloppen; de meeste servers zijn hoofdlettergevoelig
- dat de toegangsrechten goed staan
Beiden komen overigens aan het licht door een fout bij het laden van het script.

Nog één uitsmijter: ik denk dat je 'implementatie' in plaats van 'implantatie' bedoelt, hoewel het wel een vorm van implanteren van vreemde code voor je aan het worden is :P.

*doe overigens geen moeite om het adres van je site te geven, vrijwel niemand gaat jouw broncode doorspitten op zoek naar een foutje ;).
Sorry dat ik wellicht niet helemaal goed en uitgebreid op jouw volledige bericht had gereageerd, zit wellicht veel te veel op me terminal (de laatste dagen) en is me typen (tijdelijk) wat slechter. Maar heb van iedereen een beetje informatie gepakt, en heb het nu werkend en jawel ook in HTTPS dus super bedankt voor het reageren en meedenken.
Pagina: 1