Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:52
Ik zoek een?
Ik zoek een draadloze speaker op accu en via Bluetooth of Wifi

Wat is je budget?
100 a 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deze speaker wil ik koppelen aan de Onkyo receiver (TX-NR646) die ik nu al heb met een 5.1 surround sound setup. Zodat ik de mogelijkheid heb om het geluid wat afgespeeld wordt via de Onkyo ook af te spelen op de speaker. Ik weet niet of dit mogelijk is met de speaker zelf of dat je dan nog een aparte 'dongel' hier voor nodig hebt op de receiver. Dit hoor ik graag van jullie :). Tevens wil ik ook de mogelijkheid om direct, dus zonder tussen komst van de Onkyo, streamen naar de speaker zelf. Het is een plus als de speaker 'uitbreidbaar' is, zoals de Sonos Play of de Yamaha Musiccast speakers.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf kwam ik uit op de al genoemde Sonos Play of Yamaha Musiccast. Alleen deze hebben ten aller tijden netstroom nodig. Iets wat ik niet altijd verwacht te hebben buiten. Een speaker met accu zou fijn zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals al genoemd zijn de volgende zaken van belang:
  • Mogelijkheid om de speaker te laten werken samen met de opstelling die ik nu al heb (Onkyo receiver + 5.1 surround sound setup)
  • Direct streamen naar de speaker zelf (lijkt me wel mogelijk met de meeste speakers)
  • Een accu, zodat hij 'draadloos' is. Is niet per se een must, maar zou wel enorm fijn zijn.
  • De mogelijkheid tot uitbreiden. Wellicht dat ik in de toekomst twee speakers in de keuken wil of in de tuin etc
  • En natuurlijk het geluidskwaliteit moet ook wel goed zijn :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Welke Onkyo reciever heb je?.

Volgens mij zoek je een techniek als Heos of het al genomende Yamaha Musiccast. Deze systemen werken echter alleen op Denon (en Marantz??) en Yamaha en dus niet met jou Onkyo.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Momenteel heb ik de TX-NR646-B. pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart

Ja zulke genoemde technieken lijkt inderdaad wat ik nodig heb. Maar dan iets wat compatibel is met mijn huidige receiver. Is er geen dongel achtige oplossing op de markt als dingen zoals Heos of Yamaha niet passen?

Edit: zoiets als Google Chromecast Audio of dient dit een heel ander nut?

[ Voor 9% gewijzigd door Velth op 16-07-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelf de Pioneer MRX-5 hiervoor.
Via Fireconnect/Flareconnect te koppelen aan de Onkyo, maar ook prima los te gebruiken.
Geluid vind ik erg goed en de accu houd het lang vol.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2019
Daarvoor kun je elke WiFi-speaker gebruiken die er is, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
@CertLog weet je toevallig of dat ook werkt op mijn Onkyo? Ik heb de datasheet bekeken maar kan niet specifiek wat vindeni over Fireconnect/Flareconnect. Dus als je ik goed begrijp kun je de speaker laten fungeren als een extra speaker en hetzelfde geluid aflopen via de Onkyo. Tevens kun je rechtstreeks streamen naar de speaker d.m.v bijvoorbeeld je telefoon?

@Mightynr1 wat bedoel je precies? Heb je ervaring met de Google Chromecast Audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2019
Als je een draadloze speaker hebt die WiFi heeft, kan die muziek weergeven die in je netwerk wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Oke duidelijk. Maar dat is wanneer je van een apparaat streamt naar je Receiver/WiFi apparaat. Dus bijvoorbeeld van Spotify naar Receiver/Speakers. Echter wil ik ook de mogelijkheid hebben, mits dit mogelijk is natuurlijk, om de (draadloze) speaker onderdeel te laten zijn van mijn huidige 5.1 surround sound setup. De speakers die ik al heb zijn met kabels verbonden aan de Receiver. Op deze manier kan ik muziek afspelen in de woonkamer (van bijvoorbeeld de radio) en dit ook afspelen op de draadloze speaker in bijvoorbeeld de keuken.

EDIT: ik vind het accu verhaal minder belangrijk. Liever dat de speaker in mijn al huidige opstelling past. Dus ik wil concessies doen op accu versus netstroom.

[ Voor 13% gewijzigd door Velth op 17-07-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Duurdere oplossing maar zou wel exact doen wat je wil: vervang de Onkyo door een (gebruikte) Marantz of Denon receiver met ingebouwde Heos-functionaliteit. Kun je daarmee je je bestaande 5.1 speakers blijven aansturen en naar wens losse Heos-speakers gebruiken; de Heos-1 is er ook met accu. En de meer betaalbare versie van deze oplossing: sluit een (gebruikte) Heos Link aan op je Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Dank voor je reactie @S1NN3D. Zo makkelijk is het dan nog niet, merk ik. Is Sonos Connect een soort gelijke oplossing zoals de Heos Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@Velth ja, correct. Echter zie ik dat jouw model dit niet ondersteund. De TX-NR656 blijkbaar wel, maar daar heb jij helaas niks aan.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Velth schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:45:
Dank voor je reactie @S1NN3D. Zo makkelijk is het dan nog niet, merk ik. Is Sonos Connect een soort gelijke oplossing zoals de Heos Link?
Dat klopt. Een Sonos Connect kun je vergelijken met een Heos Link. Een Bluesound Node ook overigens (heb ik zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A65Lightning66
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
ik heb een Onkyo TX 7280. Volgens de specs is dit model voorbereid op Sonos Connect. Denon Heos is eigenlijk hetzelfde als Sonos Conneect. Voor beide ben je een apparte streamer nodig. Kan ik dan ook een Heos Link HS2 aansturen via de Sonos koppeling? Voor de Sonos mogelijkheid moet er ook een input als CD of Tape geprogrammeerd worden vandaar. De Sonos streamer moet ook met tulp stekkers gekoppeld worden aan de reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb onlangs toevallig onderzocht hoe ik met mijn Denon 7.2 receiver (AVR-S970H) surround speakers draadloos kon maken. Ik ben op het volgende uitgekomen:

Van de receiver (speaker outputs, bananenpluggen):
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61eb-+53IaL._AC_SY300_SX300_.jpg

naar line outputs:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/6186x+y1lAL._AC_SX522_.jpg
Een hoog-naar-laag 4 kanaals audio adapter

Vervolgens met RCA kabels....
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/719fDt13iGL.__AC_SY300_SX300_QL70_ML2_.jpg

... naar een draadloze audio transmitter:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/31-KDWbyY5L.jpg
(In mijn geval de Measy AU680)

Vanuit de receiver weer met RCA kabels...
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/719fDt13iGL.__AC_SY300_SX300_QL70_ML2_.jpg

... naar een setje actieve speakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU9IQxg3EFkIDfr3OS8TSxI-pSo=/i/2003066872.png
(In mijn geval de AudioEngine A2+)

Deze setup werkt vlekkeloos. Ik heb naar kant-en-klare oplossingen gekeken en als je versterker géén pre-outs heeft dan kunnen er allerlei problemen optreden. Ik las met name pops en cracks in het audiosignaal in de conversie van hoog naar laag en veel ruis in het draadloze stuk.

Met bovenstaande manier is het gemakkelijk om je zij- en achterspeakers volledig draadloos aan te sluiten. Latency is <0,5ms, wat te verwaarlozen is en (na calibratie van de speakers) perfect werkt in een surround sound oplossing. De actieve speakers kunnen ook benaderd worden via Bluetooth en kunnen op die manier standalone benaderd worden.

Een toevoeging die ik in de toekomst ga maken is dat ik de ontvanger en de actieve speakers op een slimme stekker ga zetten. In Home Assistant zet ik dan de stekker aan of uit als de receiver ook aan of uit gaat.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12

FeaR

In GoT we trust

@A65Lightning66
Voor eigen problemen/vragen zijn eigen topics. Topics van een ander kapen en kicken (dit topic stamt uit uit 2018) is not done.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.