Nexus 5X bootloop en garantie net 22 uur verlopen....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:15
Zoals zovelen heeft mijn Nexus 5X ook het welbekende bootloop probleem gekregen. De telefoon heb ik bij Coolblue 2 jaar geleden besteld op 14 juli en heb deze toendertijd op 15 juli ontvangen. Gisteren op 15 juli is het bootloop probleem begonnen, waardoor de telefoon uit zichzelf blijft herstarten.

Daarvan heb ik gelijk melding gemaakt bij Coolblue, maar krijg helaas te horen dat deze dus buiten de garantie valt en ze niks voor mij kunnen betekenen. Letterlijk 22 uur na het verlopen van de garantie.... Voor eventuele coulance verwijzen ze mij door naar de fabrikant LG.

Is de garantie wettelijk gezien vanaf de aankoop van het product of gaat deze pas in na ontvangst? Hierover lees ik verschillende verhalen, maar kan niet vinden of ik nog recht heb op reparatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon melden bij de shop van aankoop. Dit is een bekend probleem en heeft in mijn ogen niets met garantietermijn te maken. Je moet een deugdelijk product hebben, door deze BL is je toestel dat niet en moet gewoon gemaakt worden.

oa @GlowMouse , @SkiFan kunnen je van uitgebreide info mbt garantie voorzien

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 16-07-2018 12:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Niet af laten schepen door Coolblue! Je hebt geen overeenkomst met LG en wel recht op conformiteit.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Voltex aangezien dit geen technisch probleem, maar een rechten probleem is. Geef ik het topic even een schopje richting SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voltex
Zojuist contact opgenomen met de service afdeling van Coolblue. Ze blijven aansturen dat ik het moet oplossen met de fabrikant LG. Heb aangegeven dat ik als consument redelijkerwijs mag verwachten dat het product langer mee gaat (volgens het conformiteit-beginsel) en dat het een zeer bekend probleem is bij zowel Coolblue alsmede LG. Helaas blijft Coolblue bij hun standpunt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb hetzelfde gehad bij mediamarkt. Blijf volhouden!

Na 4 mailtjes met gelijkgeaarde inhoud zoals te vinden op website consumentenbond ed. Is uiteindelijk wel gerepareerd onder garantie.

zie hier
mountainbiker in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"

mountainbiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

Sowieso is de aankoopdatum niet relevant, maar de leverdatum. Dus als je op de 15e melding maakt en je hebt deze twee jaar geleden op de 15e ontvangen, dan zit je zeker nog goed, los van het conformiteitsbeginsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voltex schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:58:
Zojuist contact opgenomen met de service afdeling van Coolblue. Ze blijven aansturen dat ik het moet oplossen met de fabrikant LG. Heb aangegeven dat ik als consument redelijkerwijs mag verwachten dat het product langer mee gaat (volgens het conformiteit-beginsel) en dat het een zeer bekend probleem is bij zowel Coolblue alsmede LG. Helaas blijft Coolblue bij hun standpunt...
Zorg dat je op schrift/e-mail krijgt dat ze niet willen repareren. Dan zijn ze in verzuim, kun je de koop ontbinden, en krijg je het volledige aankoopbedrag retour. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voltex
GlowMouse schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Zorg dat je op schrift/e-mail krijgt dat ze niet willen repareren. Dan zijn ze in verzuim, kun je de koop ontbinden, en krijg je het volledige aankoopbedrag retour. :)
Ook indien de wettelijke garantie termijn is verstreken op de Nexus 5X met dit defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Voltex schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Ook indien de wettelijke garantie termijn is verstreken op de Nexus 5X met dit defect?
De *Europese* wettelijke termijn is verstreken. Maar in Nederland draait het, zoals je zelf al aanhaalt naar CB, om conformiteit, waar dit niet aan voldoet. Garantie in Nederland "verloopt" in dat opzicht niet echt. In ieder geval niet omdat er een arbitraire tijd is verstreken na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voltex schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Er is een fabrieksgarantie van 1 jaar vanuit fabriek. de shop van aankoop moet ervoor zorgen dat je toestel goed functioneert over een aantal jaar. Mag je verwachten dat een smartphone binnen 2 jaar defect is, of zou je verwachten dat je er jaar of 5 gebruik van kan maken ? - Niet te vergeten dat het hele Bootloop verhaal bekend is bij LG en alle shops die deze hebben verkocht.- Het is een fout in het logic board en dat dient vervangen te worden. Het zou dus een zgn terugroep actie moeten zijn, wat oa bij een auto wel zou gebeuren. Nu speelt het zo dat men afwacht wanneer het volgende toestel de gebreken vertoond en probeert de shop er in veel gevallen onder uit te komen. (met allerlei redenen).

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voltex
Even een kleine update; Heb een dwingende mail naar Coolblue gestuurd waarom ik recht zou moeten hebben op garantie. De mail is vervolgens opgepakt door de backoffice, en ze gaven aan dat het toch binnen de garantie termijn valt, omdat de garantie op de dag van levering in gaat. Hopelijk kunnen ze de telefoon repareren en is het probleem met de bootloop ook voor in de toekomst opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Voltex schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:34:
Even een kleine update; Heb een dwingende mail naar Coolblue gestuurd waarom ik recht zou moeten hebben op garantie. De mail is vervolgens opgepakt door de backoffice, en ze gaven aan dat het toch binnen de garantie termijn valt, omdat de garantie op de dag van levering in gaat. Hopelijk kunnen ze de telefoon repareren en is het probleem met de bootloop ook voor in de toekomst opgelost.
Goed om te horen. En het is toch logisch dat garantie ingaat op levering.(net zoals WKOA). Zou wat zijn. Pre-order je een product en ben je de eerste 6 maanden bv al kwijt aan garantie... Maar CB begint steeds meer op een dozenschuiver winkel te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
Zojuist bericht ontvangen van Coolblue, met de mededeling dat het moederbord defect is en deze schade niet onder de garantievoorwaarden valt. Verder geen enkele foto of onderbouwing waarom dit buiten de garantie valt? Wat kan ik hierop weer reageren? In feite is het bootloop probleem inderdaad een moederbord probleem en zou het toch juist onder garantie moeten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Voltex schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:02:
Zojuist bericht ontvangen van Coolblue, met de mededeling dat het moederbord defect is en deze schade niet onder de garantievoorwaarden valt. Verder geen enkele foto of onderbouwing waarom dit buiten de garantie valt? Wat kan ik hierop weer reageren? In feite is het bootloop probleem inderdaad een moederbord probleem en zou het toch juist onder garantie moeten vallen?
Je heb recht op een deugdelijk product. En dat is makkelijk aan te tonen door de vele forum Posts. En dus niet wat je mag verwachten van een telefoon uit die prijs klassen. En moet het gewoon zonder al te veel overlast worden gerepareerd. En die moet kostenloos zijn. Dus zal CoolBlue de rekening op zich moeten nemen.

Je kan beginnen met een nette brief dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om je telefoon alsnog conform te maken.(of de koop ontbinden. En na die 14 dagen officieel in gebreken stellen. En mochten ze daar niet op reageren dan zal dagvaarding volgen en zullen de gemaakte kosten op CoolBlue verhaalt worden.

[ Voor 35% gewijzigd door loki504 op 02-08-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Voltex Heb je mijn eerdere bericht goed gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
@Hackus Uiteraard heb ik alle reacties gelezen, waarvoor dank. Zoals iedereen heeft aangegeven zou ik in m'n recht staan, gezien het binnen de garantietermijn is en onder conformiteitsbeginsel valt. Uiteraard heb ik dit nogmaals aangegeven aan Coolblue, maar het blijft continu een discussie. Nu ze aangeven dat het moederbord defect is en dit niet onder garantie valt, was ik benieuwd of dit de situatie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voltex schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:48:
@Hackus Uiteraard heb ik alle reacties gelezen, waarvoor dank. Zoals iedereen heeft aangegeven zou ik in m'n recht staan, gezien het binnen de garantietermijn is en onder conformiteitsbeginsel valt. Uiteraard heb ik dit nogmaals aangegeven aan Coolblue, maar het blijft continu een discussie. Nu ze aangeven dat het moederbord defect is en dit niet onder garantie valt, was ik benieuwd of dit de situatie veranderd.
Het (bekende probleem) ligt dus in het moederbord, wat ik al zei. Dat is een bekend iets, en komt niet zomaar uit het niets. Je hoort gewoon een deugdelijk werkende telefoon te hebben die langer dan 2 jaar meegaat.
(Het had je ook na 11 mnd kunnen gebeuren) lees jezelf eens in en informeer bij een jurist (juridisch loket) of dergelijk. op consuwijzer kun je ook een stuk op weg geholpen worden. @GlowMouse @SkiFan kunnen je ook de uitleg (juridisch) geven. Wat had je gedaan als het je auto van 30.000,- betrof ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:43
@Hackus Het is weer het standaard riedeltje. Aanmanen met ingebrekestelling, aangeven dat indien verzuim intreedt je ontbindt, bij niet betaling dagvaarding opstellen en uit laten brengen. Ondertussen flink de media bespelen zodat @CoolblueBV de juiste stappen onderneemt en zich gewoon aan onze wet houdt.

Overigens, juist het moederbord is iets waar je als eindklant weinig aan kunt verklooien. Daar zal de bewijslast in de praktijk toch erg snel richting de leverancier gaan, mede door de vele problemen bij de Nexus 5.

[ Voor 27% gewijzigd door SkiFan op 02-08-2018 19:03 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
@Hackus @SkiFan Heb Coolblue ook gelijk geantwoord, zoals jullie hebben aangegeven. Ik wacht dus nog even de reactie van Coolblue af en anders zal ik het via de juridische weg moeten bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

me1299

$ondertitel

Hou er ook rekening mee dat als hij gerepareerd wordt je daarna geen drm content meer kan weergeven. Dus b.v. Netflix kun je niet meer gebruiken.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
@Voltex hebben ze je 5X nou gefixt?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:46
DeathKnight24 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:26:
Hou er ook rekening mee dat als hij gerepareerd wordt je daarna geen drm content meer kan weergeven. Dus b.v. Netflix kun je niet meer gebruiken.
Niet per se, mijne is onder garantie gerepareerd en kreeg ook nog een nieuwe antenne en nieuwe batterij er bij. DRM werkt nog steeds...
Pagina: 1