Lets Encrypt herinneringsmail na tijdige her-generatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Vanmorgen kreeg ik een bekende mail. Maar het deed mijn ogen even knipperen:
Hello,

Your certificate (or certificates) for the names listed below will expire in
10 days (on 26 Jul 18 00:22 +0000). Please make sure to renew
your certificate before then, or visitors to your website will encounter errors.

******.me.uk
www.*******.me.uk

For any questions or support, please visit https://community.letsencrypt.org/.
Unfortunately, we can't provide support by email.
Het grappige is dat volgens mijn browser deze certificaten al tijdig automatisch in juni door Direct Admin opnieuw gegenereerd zijn en in september verlopen.

Nu heb ik het idee dat bij dit automatisch hergenereren dat Let's Encrypt per ongeluk heeft verzuimd om de geldigheid bij hun systemen aan te passen.

Komt iemand deze situatie bekend voor? En blijft mijn certificaat gewoon geldig, of zal Let's Encrypt deze straks mogelijk onveilig verklaren?

What to do?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
Geforceerd renewen of hier even vragen? https://community.letsencrypt.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:45
Check even op https://crt.sh/ of je toevallig meer certificaten hebt aangemaakt voor hetzelfde domein. Indien dit het geval is, is het logisch dat de eerder gegenereerde certificaten komen te vervallen (als het goed is wordt alleen de laatste gerenewed).

Ik krijg zelf ook continu meldingen omdat ik twee maanden geleden certificaten heb gewijzigd (subdomeinen toegevoegd), er wordt dan een nieuw certificaat gemaakt en de oude wordt dan niet meer gerenewed.

[ Voor 28% gewijzigd door nescafe op 16-07-2018 11:09 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Hmm... misschien heb ik al een idee. Ik heb een tijdje geleden eens een subdomein aangemaakt met een Lets Encrypt certificaat erop. Mogelijk heb ik toen alles op die domein opnieuw aangemaakt, en staan er bij Lets Encrypt zelf dus twee certificaten bekend, waarvan ik er eentje gebruik.

Toevallig zijn alle certificaten op dat domein dus hetzelfde moment aangemaakt, viel mij op. Terwijl de subdomein later is aangemaakt.

Als ik zo begrijp zal dit geen probleem vormen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Toevallig ook vanochtend een mail, maar dan van een certificaat waar vrijwel zeker geen dubbele certificaten voor zijn aangemaakt. Kan ook gewoon een glitch in hun mailer zijn, want de betreffende certificaten waren reeds vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Bijzonder dus. Gezien het certificaat op mijn server gewoon her-aangemaakt is, lijkt me dit geen problemen te kunnen vormen. Het is maar gelukkig een testdomeintje voor 'meuk' ;). (I O+ this tld ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je een domein toevoegt dan verloopt je 'oude' vertificaat gewoon, want dan heb je een nieuw certificaat aangemaakt. Ook als je je key aanpast, of een nieuwe csr gebruikt zul je een nieuw certificaat krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kees op 19-07-2018 10:07 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb deze ook en negeer deze tegenwoordig. Je kunt eventueel checken tot hoelang je certificaat geldig met verschillende commando's.
Pagina: 1