DVI Kabel voor aansluiting van mijn videokaart naar dmonitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustafaFlex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb laatst een tweedehands gtx 750 ti gehaald voor een vriend zijn probleem echter zit er helaas geen HDMI en VGA port op waardoor ik het gelijk kon verbinden met mijn PC.

pricewatch: Zotac GeForce GTX 750 Ti 2GB

Dit is de desbetreffende GPU. Mijn monitor is te zien hieronder, het liefst heb ik een DVI-D naar HDMI verbindingskabel van 1 meter maar hoe zit dat precies zou iemand misschien kabels kunnen sturen die ik 100% kan gebruiken ? *heeft haast*

pricewatch: Samsung LS24F356FHU Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je kunt gewoon elke dvi naar hdmi kabel gebruiken. Gewoon de goedkoopste kopen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI en DVI zijn wat betreft beeldsignaal identiek. Alles wat verloopt van DVI naar HDMI gaat dus gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 12:36
Wel ben je met passieve HDMI-DVI kabels beperkt tot single-link dvi, maar dat is voor jouw monitor resolutie geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:57:
HDMI en DVI zijn wat betreft beeldsignaal identiek. Alles wat verloopt van DVI naar HDMI gaat dus gewoon werken.
Dat is te kort door de bocht. Dit gaat enkel op voor resoluties die nog met DVI single link gaan. Alles wat daarboven zit lukt niet met een eenvoudige passieve adapter. Ik heb daarvoor ook mijn videokaart moeten vervangen een 1440p scherm met enkel HDMI en displayport als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Admiral Freebee schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Dit gaat enkel op voor resoluties die nog met DVI single link gaan. Alles wat daarboven zit lukt niet met een eenvoudige passieve adapter. Ik heb daarvoor ook mijn videokaart moeten vervangen een 1440p scherm met enkel HDMI en displayport als input.
Maar zijn monitor gaat maar tot 1920x1080. Dus 't maakt niet uit wat hij er tussen gaat hangen, dat werkt sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:45:
[...]

Maar zijn monitor gaat maar tot 1920x1080. Dus 't maakt niet uit wat hij er tussen gaat hangen, dat werkt sowieso wel.
Dat klopt zeker. Maar jouw uitspraak verdiende iets meer verduidelijking. Voor de aanschaf van mijn monitor had ik er ook nog niet bij stilgestaan want in mijn hoofd was het beeldsignaal van DVI gelijk aan dat van HDMI en dat klopt niet in alle omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustafaFlex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-12-2023
Ben uiteindelijk voor een mini hdmi naar hdmi kabel gegaan. Deze PC + Monitor worden van een vriend en ik denk er wel aan om op zijn minst een 144HZ monitor te halen dus ik ga voor een GTX 1060 / GTX 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Zonde om een nieuw topic te openen, haak even aan op de vraag zoals in onderwerp.

Ik heb een PC met een DVI-D dual link aansluiting

En een monitor met een VGA, Displayport en HDMI aansluiting.

Wat heb ik hiervoor nodig?

Ik twijfel ivm omzetting signaal de juiste kant op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Zonder resolutie en refreshrate van de monitor die je wilt aansluiten, is er weinig over te zeggen. Is de dual link trouwens de enige aansluiting die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
White Feather schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:14:
Zonder resolutie en refreshrate van de monitor die je wilt aansluiten, is er weinig over te zeggen. Is de dual link trouwens de enige aansluiting die je hebt?
De monitor is een HP 243i

Op de PC zit een VGA en DVI aansluiting.

VGA wordt al gebruikt voor 1 monitor, nu dus de vraag hoe deze 2e, welke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
pricewatch: HP EliteDisplay E243i Zilver

DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)

Gewoon DVI naar HDMI-kabel of een DVI-kabel met een DVI male naar hdmi female-blokje of een hdmi-kabel met dvi male naar hdmi-female-blokje.

Letterlijk hetzelfde als de TS.
Pagina: 1