Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:18
Hallo allemaal,

Ruim een week geleden zijn wij de trotse ouders geworden van de mooiste baby ter wereld ;)
Hij slaap nu nog bij ons op de kamer maar uiteindelijk moet hij natuurlijk naar z'n eigen kamer verhuizen. Tegen die tijd willen wij graag een Babyfoon met camera hebben staan zodat we hem een beetje in de gaten kunnen houden.

Nu zijn er behoorlijk vele modellen op de markt en heb ik al een hoop gelezen maar ik blijf hangen op twee modellen namelijk de;
- Luvion Supreme Connect
- Motorola MBP 55

Qua specificaties zijn ze behoorlijk vergelijkbaar (beide VOX, een Pan/Tilt camera, kunnen dezelfde afstand overbruggen) waarbij de Luvion het voordeel heeft dat die uit te breiden is met een "Wifi Bridge" zodat je de beelden ook op je smartphone kan bekijken. En de Motorola juist weer een wat groter scherm heeft.

Concreet is mijn vraag of er tweakers zijn die één van deze modellen gebruiken en zo ja waarom is de keuze op juist die gevallen en hoe bevalt de babyfoon of babycamera of babymonitor :)

Beste antwoord (via Shifty47 op 17-07-2018 10:37)

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
Wij hebben ook de Supreme Connect met de bridge en zijn er echt wel blij mee.

Het gemak om eerst te kijken of ze huilen in hun slaap of ze in bed staan de huilen voor aandacht is super gemakkelijk. Dat scheelt je best wat uurtjes slaap.
Ik heb hem op het plafon boven het bedje zitten (stroom uit de plafoncentraaldoos) en we hebben altijd haarscherp beeld. IR bij ons is best goed, kan zelfs zien van 2,5 meter op 't plafon of d'r ogen open of dicht zitten. Oh en de audio, je hoort ze echt goed zelfs stille slapers kan je horen ademen als je hem op max volume zet.

Maar eerlijkheidshalve moet ik 2 dingen opmerken.
A. Je heb snel de neiging om hem op de bridge te zetten, ideaal want je hoeft dan niet het laadsnoertje er elke keer in te steken. Echter mijn ervaring is dat hoewel het laden gemakkelijk gaat, het de accu in no-time sloopt. Voordat de 2 jaar garantie af was hebben we 2 keer de unit op kunnen sturen om de accu te vervangen.
Nu we de bridge niet meer gebruiken en hem alleen laden wanneer nodig (lees accu leeg) gaat de accu ineens een stuk langer mee.
B. De bridge is leuk, maar achteraf het is een gimmic. Als IT'er vond ik het een geweldig idee, maar nauwelijks gebruikt achteraf. Ook heb ik een periode gehad waarin ik proefondervindelijk er achter kwam dat de bridge m'n ziggo modem over de zeik hielp.

Het bereik is trouwens ideaal. Voor de lol op de onderstaande foto. Ik woon onderaan, vrienden bovenaan.
Tijdens een verjaardag had ik in 't huis nog audio, en in de tuin ook nog gewoon beeld.
(ff klikken zodat je de meetlijn goed kan zien)

Babyfoon afstand

Voor wat betreft de pan en tilt, mochten we de noodzaak zien om hem in haar kamer te doen als ze de ledikant uit is dan zullen we het pas gebruiken denk. Vanwege mijn positie op het plafon heb ik altijd al goed overzicht gehad.

Mocht je een praktijk voorbeeld willen zien stuur me ff een PB. Dan maak ik ff een foto met dat ding en stuur ik je die op.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 10:59
Wij hebben de Luvion Supreme Connect aangeschaft bij de geboorte van onze zoon. De reden was dat deze een groot scherm heeft en de mogelijkheid heeft tot het aansluiten van meerdere camera's. Deze hebben we ondertussen ook aangeschaft ivm de geboorte van onze dochter.

Wij vinden het ideaal werken dat we een scherm hebben waarop we beide kinderen in de gaten kunnen houden.
Verder is het bereik groot genoeg voor ons. Zoon ligt op de zolder en beneden hebben we nog voldoende bereik met 2 betonnen verdiepingsvloeren er tussen.
Beeld kwaliteit is prima. Bij voldoende licht is er helemaal geen probleem. Als het donker is en de ir gaat aan, is de scherpte aan de buitenkant van het beeld wel wat minder. Verder heb je soms bij schemer dat er nog net te veel licht is om de ir aan te laten gaan en dan is het beeld wel iets minder.

Een nadeel is dat je vanaf de monitor wel muziekjes kunt aanzetten, maar je kunt niet het volume aanpassen. Dit gaat door middel van een wieltje op de camera. Maar we nemen de camera nog weleens mee en dan wil dat wieltje nog weleens verdraaien waardoor je daarna of geen muziek meer hoort of het klinkt veel te hard. Wat ook meteen weer een probleem geeft op de monitor, want door het harde geluid van de muziek wordt het VOX geactiveerd en blijft je monitor aanstaan.

Verder is een (voor ons klein) nadeel dat als je 2 of meer camera's op hebt aangesloten en camera 1 activeert het beeld op dat moment door bijv. gehuil, dat bij camera 2 dan het VOX niet werkt. Je kunt uiteraard dan wel zelf even schakelen naar de andere camera.

De motorola heb ik niet in mijn kandidaten lijstje gehad (wellicht was die er toen nog niet?), dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij hebben zelf een Luvion Essential met twee camera's.
Die pan en tilt hebben wij dus niet maar ga je nooit gebruiken. Wat je wel doet is die cam neerzetten en op de plaats van bestemming (thuis, logeeradres) neezetten en richten. Want je weet nooit of ie helemaal goed staat zodat je echt alles ziet. En zoom is minimaal, zeker in het donker (IR leds net te zwak om dat te ondersteunen). Wifi is leuk maar je moet wel op andermans netwerk inloggen / pairen. Op vakantie alleen maar irritant.
Bereik van die dingen is binnenshuis goed, maar hij red het bij ons net tot de buren binnen (zit ca 5 meter tussen de huizen, nieuwbouw).

Terugspreekfunctie gebruik je niet (of ze reageren en (nog) niet op, die van ons (2,5 jaar resp 4 mnd) iig niet. Enige wat die supreme heeft tov de essential is dat ie bij meerdere camera's ook het scherm uit ian gooien bij geen geluid en direct naar de juiste cam schakelen. En ook die meerdere beelden tegelijk, al vraag ik me af of dat handig is. Dat worden dan wel hele kleine schermpjes.

Als ouder loop je toch wel naar boven als ze huilen. Het is alleen handig om te kunnen zien wat er aan de hand is voor je gaat lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
Wij hebben ook de Supreme Connect met de bridge en zijn er echt wel blij mee.

Het gemak om eerst te kijken of ze huilen in hun slaap of ze in bed staan de huilen voor aandacht is super gemakkelijk. Dat scheelt je best wat uurtjes slaap.
Ik heb hem op het plafon boven het bedje zitten (stroom uit de plafoncentraaldoos) en we hebben altijd haarscherp beeld. IR bij ons is best goed, kan zelfs zien van 2,5 meter op 't plafon of d'r ogen open of dicht zitten. Oh en de audio, je hoort ze echt goed zelfs stille slapers kan je horen ademen als je hem op max volume zet.

Maar eerlijkheidshalve moet ik 2 dingen opmerken.
A. Je heb snel de neiging om hem op de bridge te zetten, ideaal want je hoeft dan niet het laadsnoertje er elke keer in te steken. Echter mijn ervaring is dat hoewel het laden gemakkelijk gaat, het de accu in no-time sloopt. Voordat de 2 jaar garantie af was hebben we 2 keer de unit op kunnen sturen om de accu te vervangen.
Nu we de bridge niet meer gebruiken en hem alleen laden wanneer nodig (lees accu leeg) gaat de accu ineens een stuk langer mee.
B. De bridge is leuk, maar achteraf het is een gimmic. Als IT'er vond ik het een geweldig idee, maar nauwelijks gebruikt achteraf. Ook heb ik een periode gehad waarin ik proefondervindelijk er achter kwam dat de bridge m'n ziggo modem over de zeik hielp.

Het bereik is trouwens ideaal. Voor de lol op de onderstaande foto. Ik woon onderaan, vrienden bovenaan.
Tijdens een verjaardag had ik in 't huis nog audio, en in de tuin ook nog gewoon beeld.
(ff klikken zodat je de meetlijn goed kan zien)

Babyfoon afstand

Voor wat betreft de pan en tilt, mochten we de noodzaak zien om hem in haar kamer te doen als ze de ledikant uit is dan zullen we het pas gebruiken denk. Vanwege mijn positie op het plafon heb ik altijd al goed overzicht gehad.

Mocht je een praktijk voorbeeld willen zien stuur me ff een PB. Dan maak ik ff een foto met dat ding en stuur ik je die op.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
We hebben een Luvion zonder pan/tilt maar ik zou dat merk niet meer kopen. Accu’s hebben we de afgelopen 4jr al meermaals vervangen. Verder is ook het plastic vrij broos waardoor zaken als de standaard en de oplader snel afbraken, terwijl we toch vrij voorzichtig waren met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik had de Motorola, beeld verwerking is zeer traag. Zat een vertraging in van 5 sec. oid.

Uiteindelijk verkocht en geen camera meer gebruikt. Iets met stralingen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
beyazz06 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:35:
Uiteindelijk verkocht en geen camera meer gebruikt. Iets met stralingen O-)
"Stralingen"... Seriously… :/ Jij zet 's nachts je wifi ook uit zeker?
Dit vind ik dus echt een non-argument voor wat betreft de informatie die Shifty47 vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Bedankt voor jullie antwoorden! De keuze is op de Luvion gevallen.

De vertraging van de Motorola zoals @beyazz06 omschrijft lijkt me heel irritant.
Verder neem ik de tips qua batterij ter harte en laat ik dankzij @Red Cell de bridge voor nu maar achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Inmiddels hebben wij de Luvion Supreme Connect een week of 3 in gebruik. Opzich bevalt die goed maar ik vind wel dat die de VOX niet echt heel lekker werkt. Althans het werkt wel maar er moet echt wel serieus geluid gemaakt worden wil die aangaan. Hoe is jullie ervaring hiermee?

@Red Cell is dit bij jou ook het geval of springt het scherm al snel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
@Shifty47 bedoel je dat het scherm aan gaat of dat je geluid hoort?
Want naar mijn weten hoor je continue geluid, maar is het afhankelijk van de volume instelling op de unit hoe goed jij het hoort. Als mijn dochter in diepe slaap ligt (lees erg stil) en ik de volume max zet hoor ik haar luid en duidelijk ademen.
Scherm aan, dat deden we zelf vaak geloof ik als we de ledjes zagen oplichten en we het volume vrij laag hadden staan.

Ik zal vanavond ff thuis kijken welke VOX setting wij hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
@Red Cell Bedankt voor je reactie!
Ik bedoel vooral als je de energiebesparende stand aan heb staan zodat het scherm alleen aanspringt als er geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
@Shifty47 Oh dat, ervaring daarin was, dacht ik, dat het kind vrij luid of wat langer kabaal moest maken voordat ie aansprong. Want je wil niet dat hij bij een klein geluid dat ding al weer aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Ah ok, dan werkt die blijkbaar wel hetzelfde als bij jou.

Misschien moet ik hm eens gebruiken zoals je eerder omschreef, gewoon het geluid aan en het scherm handmatig uit/aan doen.
Pagina: 1