Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een lichte, stille 14 inch laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, mailen, office, foto's bekijken(bewerken)

Wat is je budget?
€700 max €800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoek een lichte(+-1,5kg) en vooral stille laptop.
14 inch scherm
i5 processor
8 GB ram
256GB opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, Asus, Dell.

Ik was al een tijdje aan het rondzoeken en heb uiteindelijke de Lenovo ideapad 520 gekocht en deze is vandaag geleverd.
Maar vanaf het moment dat je deze aanzet tot je hem uitzet blaast die ventilator als gek.
Het lijkt of deze bijna constant op vol vermogen draait.
Na even hiernaar te googlen blijkt dit inderdaad een gekend probleem.

Terug sturen met Coolblue is geen enkel probleem dus ik denk dat ik dit maar ga doen met deze 520.

Maar wat is een goed alternatief ?

Alle reacties

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 23:06

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf een Asus Zenbook uit 2012, de koeling hoor je alleen als je echt de cpu intensief gebruikt. Modernere cpu's zijn vooral zuiniger geworden, dus minder heet, en dat blazen van je Lenovo lijkt me dus niet normaal.

Deze laptop bevalt nog steeds goed, alleen de accu wordt al wat minder, en 4GB geheugen is wel erg 2012. Mocht deze er mee ophouden dan ga ik weer voor een Zenbook, waarschijnlijk deze: https://tweakers.net/pric...0ua-gv002t/specificaties/

[ Voor 24% gewijzigd door W1LL3M op 16-07-2018 00:45 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Ooit gekeken naar een Chromebook? Voor hetgeen je beschrijft te gaan doen een prima alternatief... en volgens mij zijn er modellen die passief gekoeld zijn waardoor ze extra stil zijn.

...

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Chromebook al vaker bekeken maar dan zit je weer met weinig opslag en dergelijke.
Moet wel bekennen dat na een hele hoop updates de Lenovo nu wel stil lijkt te zijn.
Ik ga nog even afwachten en als fans toch teveel geluid zouden maken terugsturen.

Verwijderd

Met een Chromebook maak je gebruik van Google Drive (onbeperkt uitbreidbaar qua opslag).
Hooguit dat je de lokale bestanden die je wilt kunnen bewerken zonder internetverbinding lokaal beschikbaar maakt, maar dan is 16 GB echt meer dan genoeg.

In Nederland heb je vrijwel altijd een internetverbinding beschikbaar.