Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nodig bij High-End gamingbuild

Pagina: 1
Acties:

• woutervandriel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06-2024
Goedenavond.
Hierbij mijn topic over het bouwen van mijn nieuwe High-End gamesysteem. Graag zou ik van jullie willen horen wat jullie hiervan vinden. Zie hier het lijstje wat ik heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Tray€ 293,90€ 293,90
1MSI Z370-A PRO€ 99,95€ 99,95
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 829,-€ 829,-
1Cougar Panzer Midi-Tower - zwart Window€ 84,49€ 84,49
1Samsung U28E590DS Zilver, Zwart€ 289,-€ 289,-
1Noctua NH-U12S€ 55,90€ 55,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 151,70€ 151,70
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,56€ 97,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.981,45

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze build wil ik gebruik maken van mijn 4k 60hz scherm en op Ultra settings mijn spellen kunnen spelen. Tegelijkertijd wil ik de optie om eventueel tegelijkertijd mijn gamefeed te kunnen opnemen/te kunnen streamen openhouden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb het systeem nu op 1700 euro gezet. De voeding die ik ertussen gezet heb, kan ik goedkoop van een vriend overnemen. De monitor heb ik al in bezit, maar voor het gemak heb ik 'm erbij gezet. De prijs van mijn lijstje is dus niet helemaal accuraat. Eerlijk gezegd kan honderd á tweehonderd euro meer of minder me niet direct veel interesseren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De koeler in de lijst is van een vriend van me, die kan ik eventueel goedkoop overnemen als deze goed genoeg is voor mijn build. Ik heb een Samsung U28E590D die ik sowieso meeneem naar deze build omdat mijn huidige build dit scherm niet aan kan op hoge resoluties.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat wat ik er nu in heb staan voldoende is voor mijn wensen. Met een 1080ti kan je niet verkeerd gaan. Wat betreft de voeding, geheugen en koeler heb ik geen idee of ik wel de juiste capaciteiten heb gekozen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia videokaart, aangezien de benchmarks vergeleken met elke AMD kaart ver vooruitlopen. Intel heeft mijn voorkeur wat betreft processor, aangezien ik daar veel goeie ervaringen mee heb. Ik gebruik nu een voeding van Seasonic en die bevalt me prima. Qua geheugen heb ik weinig tot geen voorkeur. Voor SSD is het puur het (relatief kleine) prijsverschil tussen de Samsung en Crucial.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag met deze build op mijn scherm 4k settings op Ultra kunnen gamen. Daarnaast moet ik zonder probleem een film/stream aan kunnen zetten op mijn tweede scherm terwijl ik aan het gamen ben.

Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het overklokken. Ik zou niet weten hoe en ik hoop dat de standaard instellingen van de geselecteerde componenten genoeg zouden moeten zijn voor wat ik wil.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen, is een extra aantal ogen dat naar mijn build kijkt en eventuele problemen/fouten in de keuze in componenten aankaart of met alternatieven komt. Ik begrijp dat mijn monitor Freesync ondersteunt en dat ik daar met AMD mooi gebruik van zou kunnen maken. Maar als ik voor een AMD kaart ga, zal ik een grote drop in FPS kunnen verwachten als ik op 4k Ultra settings wil spelen. Graag hoor ik hier de gedachten/op- of aanmerkingen van Tweakers over!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben bang dat "binnenkort" nieuwe games, en dan voornamelijk shooters en "open rpg" zoals Battlefield en RDR gaan struikelen op 2160p60 op een 1080.

Zoek de huidige benchmarks van recente games op 4K er maar eens bij; regelmatig dips onder de 60fps.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Koop geen Tray CPU, die komen met mindere garantie. Neem gewoon de boxed versie.

En soms komen er echt lelijke cases uit, dit is er een van. Maar goed, persoonlijke mening zeker...

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ondanks dat je niet gaat overklokken is er al standaard een verschil tussen de 8700 en de K versie.
De K heeft standaard een 500 Mhz hogere klok.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dit ram is voldoende en je kunt ook uit met B360 mb
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

je kunt ook goed uit met een i5-8400/8600 btw. als je een i7-8700 wil halen dan zou ik de k versie halen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
De Seasonic voeding is er een met een paar problemen. Zo kan je deze met de standaard kabel en 2 PEG stekkers maar als 400w gebruiken omdat Seasonic afraadt een videokaart van >225w te gebruiken. Aangezien een 1080 Ti daar overheen gaat is de voeding/videokaart geen goede combi. Op aanvraag stuurt Seasonic een 2e kabel toe overigens wat die restrictie op moet lossen. Dit is echter niet het enige probleem. Serieuzer is uitval van de voeding bij gebruik van diverse modellen videokaarten door, waarschijnlijk, een te strak afgestelde OCP.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:15
Een GTX 1080Ti kan prima de nieuwste games afspelen op 4K 60fps(+), echter moet je er rekening mee houden dat je het niet altijd op Ultra kunt zetten, zeker niet met aankomende nieuwe games.

Ik heb je build een klein beetje aangepast.
Boxed versie van de i7 8700, zoals gezegd i.v.m. de garantie, B360 moederbord omdat Z370 niks toevoegt als je niet gaat overklokken en 2666MHz geheugen omdat de processor niet meer ondersteund, als je dan 3000MHz geheugen kiest moet je het handmatig afstellen voor optimale prestaties ( overklokken ).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 302,95€ 302,95
1MSI B360-A Pro€ 88,05€ 88,05
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 829,-€ 829,-
1Cougar Panzer Midi-Tower - zwart Window€ 84,49€ 84,49
1Samsung U28E590DS Zilver, Zwart€ 289,-€ 289,-
1Noctua NH-U12S€ 55,90€ 55,90
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,56€ 97,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.980,80

Hoe goedkoop kun je de voeding krijgen?
Er zijn inderdaad een aantal gebruikers die klagen over uitval van de voeding i.c.m. met een GTX 900 series grafische kaart.
Met de GTX 1000 series zijn echter geen problemen en alleen maar positieve verhalen te vinden, de Seasonic heeft ook erg goede kenmerken voor een scherpe prijs en hoeft daarom zeker niet in het verdomhoekje gezet te worden.
Echter zou ik met dit budget een andere voeding aanraden indien dat een optie is: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
Deze heeft alle goede punten van de Seasonic en heeft een extra PCIe stekker zodat je de stroomtoevoer voor de grafische kaart kunt spreiden en niet 150W+ over 1 kabel hoeft te laten lopen.
Edit: Als je de extra PCIe kabel van Seasonic aanvraagt heb je natuurlijk hetzelfde voordeel.

@arbraxas Dat is de basisklok, de turboklok waar het uiteindelijk om draait is maximaal 100MHz hoger, 100MHz voor €46 meer lijkt het mij niet waard, als alle cores worden gebruikt zijn ze zelfs even snel.
Wikipedia: Coffee Lake

In vino veritas, in aqua sanitas

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-08 00:19
60hz op een TN scherm.. als je toch niet boven de 60hz gaat zou ik persoonlijk voor IPS gaan. Games en streamen tegelijk, wellicht zijn de AMD cpu’s interessant aangezien die goed/beter in multitasken zijn.

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

• JohanNL
Soniqueta schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:22:
60hz op een TN scherm.. als je toch niet boven de 60hz gaat zou ik persoonlijk voor IPS gaan.
TS heeft de genoemde monitor al.
Met een beetje kalibratie kan die ook mee doen met 8 bit ( met dithering '' 10 bit '' ) IPS schermen qua kleuren, alleen de kijkhoeken blijven erg slecht wat vervelend kan zijn bij een 28'' monitor.
Nee die monitor is prima, het is alleen jammer dat AMD geen serieuze high end videokaarten meer heeft, dan had de Free sync functionaliteit ook gebruikt kunnen worden.

• woutervandriel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06-2024
Hackus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:23:
dit ram is voldoende en je kunt ook uit met B360 mb
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

je kunt ook goed uit met een i5-8400/8600 btw. als je een i7-8700 wil halen dan zou ik de k versie halen
arbraxas schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:19:
Ondanks dat je niet gaat overklokken is er al standaard een verschil tussen de 8700 en de K versie.
De K heeft standaard een 500 Mhz hogere klok.
Het verschil tussen een I7-8700K en een I7-8700 is zo minimaal, waarom is dat de upgrade waard volgens jullie? Zie ook @JohanNL 's post.
Uszka schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:36:
De Seasonic voeding is er een met een paar problemen. Zo kan je deze met de standaard kabel en 2 PEG stekkers maar als 400w gebruiken omdat Seasonic afraadt een videokaart van >225w te gebruiken. Aangezien een 1080 Ti daar overheen gaat is de voeding/videokaart geen goede combi. Op aanvraag stuurt Seasonic een 2e kabel toe overigens wat die restrictie op moet lossen. Dit is echter niet het enige probleem. Serieuzer is uitval van de voeding bij gebruik van diverse modellen videokaarten door, waarschijnlijk, een te strak afgestelde OCP.
JohanNL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:59:
Een GTX 1080Ti kan prima de nieuwste games afspelen op 4K 60fps(+), echter moet je er rekening mee houden dat je het niet altijd op Ultra kunt zetten, zeker niet met aankomende nieuwe games.

Ik heb je build een klein beetje aangepast.
Boxed versie van de i7 8700, zoals gezegd i.v.m. de garantie, B360 moederbord omdat Z370 niks toevoegt als je niet gaat overklokken en 2666MHz geheugen omdat de processor niet meer ondersteund, als je dan 3000MHz geheugen kiest moet je het handmatig afstellen voor optimale prestaties ( overklokken ).

Hoe goedkoop kun je de voeding krijgen?
Er zijn inderdaad een aantal gebruikers die klagen over uitval van de voeding i.c.m. met een GTX 900 series grafische kaart.
Met de GTX 1000 series zijn echter geen problemen en alleen maar positieve verhalen te vinden, de Seasonic heeft ook erg goede kenmerken voor een scherpe prijs en hoeft daarom zeker niet in het verdomhoekje gezet te worden.
Echter zou ik met dit budget een andere voeding aanraden indien dat een optie is: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
Deze heeft alle goede punten van de Seasonic en heeft een extra PCIe stekker zodat je de stroomtoevoer voor de grafische kaart kunt spreiden en niet 150W+ over 1 kabel hoeft te laten lopen.
Edit: Als je de extra PCIe kabel van Seasonic aanvraagt heb je natuurlijk hetzelfde voordeel.

@arbraxas Dat is de basisklok, de turboklok waar het uiteindelijk om draait is maximaal 100MHz hoger, 100MHz voor €46 meer lijkt het mij niet waard, als alle cores worden gebruikt zijn ze zelfs even snel.
Wikipedia: Coffee Lake
De voeding is dus geschikt om aan te passen naar een corsair rm750x. Bedankt voor dit antwoord, dat is precies de info die ik nodig heb. Ik geloof alleen dat je (@JohanNL) verkeerd gelezen hebt; ik kan de koeler goedkoop overnemen. Is die koeler voldoende om mijn I7 op een warme zolder op de juiste temperatuur te houden? Degene van wie ik hem overneem vertelde me dat zijn i7-7700k amper onder de 80 graden dook met de Noctua erop als hij full load droeg. Al moet ik er wel bij zeggen dat de airflow binnen zijn kast behoorlijk pauper ingedeeld was.

Bedankt voor het reageren iedereen, tot nu toe heb ik al genoeg aan de input!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 22:25
Ik zou persoonlijk nog niet investeren in een 4k scherm. Zou eerder dan kijken daar 2K (144hz) scherm.

• JohanNL
@woutervandriel De koeler moet ruim voldoende zijn, alhoewel een warme zolder ( en zomer-weer algeheel niet voordelig is :p ).
Krijg je er ook koelpasta bij? wat voor soort kan ook nog wel een paar graden verschil uitmaken, pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound is vrijwel de beste niet geleidende koelpasta die er tekoop is voor een redelijke prijs.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@woutervandriel Nu wil je misschien nog niet overklokken, maar wie weet. daarom als je een i7-8700 kiest ipv, zou ik de K versie halen. draait sowieso stock al hoger (zonder aanspraak op turbomodus) anders rijst voor mij de vraag waarom een i7 ? 6 uit 12 cores (voor de toekomst ?) recent was het nog volle quadcores en nu wordt de i3-8100 of 8350k al betiteld als mager. zo kun je bij elke nieuwe CPU al overwegen om (beter) te kopen. Ook kun je kijken voor een Ryzen systeem R5 2600X. Waar veel sneller RAM op kan draaien dan de 8700b

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1