Toon posts:

Ips en Tn monitor gelijk frame

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar 2 schermen, 27" of groter.

Echter, deze komen boven elkaar (en op aparte computers).

Nu hebben beide monitoren ander gebruik:
Bovenste, films e.d. met een aparte kijk hoek (van onder) (komt op een amd 290)
Onderste, gaming (denk overwatch, bf5, eve online.) (komt waarschijnlijk op een nvidia 1080ti of een 11 serie)

Nu denk ik aan de hand van de feedback op andere topics en wat gegoogle:
Bovenste 4k, 27" of > , IPS paneel, ? ms. - Scherp beeld op grote kijkhoek.
Onderste 4k, 27" of >, TN paneel, <4 ms, - Scherp beeld, hoge snelheid.

Weet iemand een maker die beide schermen heeft welke er wat rand e.d. er hetzelfde uit zien. (Voet gaat niet uit maken ivm wall mounts).

Klopt mijn gedachtegang wat de monitors betreft?

Kan een free of g sync monitor met een video van het contra merk werken (zonder de sync-functionaliteit)?

- Systeem is not ntb. Bovenste monitor komt op oude systeem met een amd 290 kaart)

Alvast bedankt

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:50
Kijk eens naar Iiyama.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Ga je de schermen echt tegelijk gebruiken? Indien je toch elke keer maar 1 scherm tegelijk gebruikt zou je denken ik ook best af kunnen met 1 scherm, als je die bevestigt aan de flexibele arm zoals bv een Arctic W1-3D monitor arm die ik hier zelf heb hangen.

Als je toch voor 2 schermen gaat zou ik voor je game-scherm eerder kijken naar een 1440P scherm met hogere refresh rate, daar heb je vast meer plezier van dan 4k60 als je veel shooters speelt.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

....sync is extra functionaliteit van de monitor.
Zonder ondersteunende videokaart is het een gewone monitor als alle anderen.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-02 15:08
Je gedachtegang klopt zeker. Het laatste wat je wilt doen is een tn scherm van onder zien. De verticale kijkhoeken van ede meeste tn scherm zijn echt in een woord samengevat dramatisch. Zorg er gewoon voor dat de formaten kloppen en kies iets neutraals met de bezel. Mat zwart of zo en het zou niet te veel mogen opvallen

Verwijderd

Topicstarter
Ja Ilyama is mijn huidige favoriet, ik heb immers al 24"s van dat merk.
Maar ik kan geen 4k schermen daarin vinden.
Wekko306 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:22:
Ga je de schermen echt tegelijk gebruiken? Indien je toch elke keer maar 1 scherm tegelijk gebruikt zou je denken ik ook best af kunnen met 1 scherm, als je die bevestigt aan de flexibele arm zoals bv een Arctic W1-3D monitor arm die ik hier zelf heb hangen.

Als je toch voor 2 schermen gaat zou ik voor je game-scherm eerder kijken naar een 1440P scherm met hogere refresh rate, daar heb je vast meer plezier van dan 4k60 als je veel shooters speelt.
Ja ik gebruik ze tegelijk. Sterker nog aan de onderste komen nog 2 "oude" schermen die ik heb, gewone 24"'s

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZbbGQkJ.png Indicatie van wat het gaat worden.

Ik heb nu een vergelijkbare situatie met idd een oude tn boven en die kijkhoek is bedroevend.

Onder heb ik nu 3x https://tweakers.net/pric...s-b1-zwart/specificaties/, waarvan ik er dus 2 hou.

Wat is het grote voordeel dan van die 1440p, 144hz ?
SpamLame schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:23:
....sync is extra functionaliteit van de monitor.
Zonder ondersteunende videokaart is het een gewone monitor als alle anderen.
Thanks
Bartosy schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:30:
Je gedachtegang klopt zeker. Het laatste wat je wilt doen is een tn scherm van onder zien. De verticale kijkhoeken van ede meeste tn scherm zijn echt in een woord samengevat dramatisch. Zorg er gewoon voor dat de formaten kloppen en kies iets neutraals met de bezel. Mat zwart of zo en het zou niet te veel mogen opvallen
Bedank en idd, inkijk hoek is lastig van onder.
Ja waarschijnlijk wordt het idd gewoon "standaard looks". Aangezien ik mijn hele setup ga "overhaulen" ben ik toch benieuwd.
Pagina: 1