Apple ID voor 'gezins iPad'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In het verleden gebruikte ik altijd mijn eigen Apple ID op de iPad die we in het gezin delen, maar dit vond ik niet altijd handig. Na een grote update kwam het soms voor dat iMessage berichten en FaceTime gesprekken binnen kwamen op de iPad, terwijl dat niet mijn bedoeling is. Tegelijkertijd is het wel handig als de kinderen vanaf die iPad kunnen FaceTimen.

Nu heb ik zojuist een nieuwe iPad besteld en vroeg ik me af of het slimmer is om nu een los Apple ID aan te maken voor die iPad en die met gezinsdelen te koppelen aan mijn account. Dan kan iedereen vanaf die iPad mailen en FaceTimen zonder dat ik daar last van heb. Zijn er meer mensen die dit zo doen of zie ik een nadeel over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Het probleem met je oplossing is dat veel (online) platformen er niet op zijn ingericht dat meerderen 1 ID/account/etc gebruiken.
Dat het niet voor iedereen gangbaar is om ieder gezinslid te voorzien van een ipad/tablet snap ik, maar er kleven te veel nadelen aan het sharen van een account vind ik; ‘wie heeft de mail gestuurd?’, ‘voor wie is de binnenkomende mail bedoeld?’, Facetime is gekoppeld aan één mailadres/06-nummer dus welke ga je koppelen?
En zo zijn er nog meer redenen op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Nou als het alleen voor de kinderen is om een aantal spelletjes te spelen etc. Dan kan ik begrijpen dat het handiger is om een Apple id te gebruiken waar zij alles mee kunnen installeren.

Wat betreft FaceTime is dat ook nog prima te doen. Desnoods maak je een Apple id genaamd : famxxx@icloud.com of net wat je wil. Het is alleen maar net aan wie je deze gegevens gaat geven tbv FaceTime. Als alleen bekennen die krijgen is dat geen probleem. Ga je er ook zakelijk mee aan de slag dan zou ik er voor kiezen je eigen account te gebruiken. Maar vermoed dat het meer de “ gezinsipad” is zodat kinderen er op kunnen spelen en je zelf bij wijze van ook nog op de bank savonds wat kan opzoeken oid...

Of heb je andere bedoelingen met de iPad?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee hij is inderdaad vooral voor kinderen en zo’n los FaceTime adres is voor de opa’s en oma’s wel aan te leren. Dan ga ik het gewoon zo maar eens proberen, kijken of het voor m’n eigen privé gebruik overkomelijk is (denk aan ontbrekende iCloud Keychain etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een eigen ID aangemaakt voor de ipad, en die als familielid gedeeld.
Als er een betaling moet gebeuren, moet ik toestemming geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
FreshMaker schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:36:
Dat is ook op te lossen door geen credit care te koppelen aan je Apple-id.
Vooralsnog kan ik ook alle gratis apps downloaden maar niets kopen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:24
FreshMaker schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:36:
Hier hetzelfde. Werkt prima in de praktijk. Ik heb het bijbehorende icloud adres ingesteld als mailaccount op de ipad dat door iedereen gebruikt kan worden. Familiedeling gebruik ik alleen voor het delen van apps omdat ik al een hele verzameling (betaalde) apps had op mijn eigen account. Betaling heb ik opgelost met appstore tegoed dat ik periodiek aanvul, als de itunes kaartjes weer eens in de aanbieding zijn. Is opvoedkundig ook verantwoord: als het op is, is het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Vistajevski schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Hier hetzelfde. Werkt prima in de praktijk. Ik heb het bijbehorende icloud adres ingesteld als mailaccount op de ipad dat door iedereen gebruikt kan worden. Familiedeling gebruik ik alleen voor het delen van apps omdat ik al een hele verzameling (betaalde) apps had op mijn eigen account. Betaling heb ik opgelost met appstore tegoed dat ik periodiek aanvul, als de itunes kaartjes weer eens in de aanbieding zijn. Is opvoedkundig ook verantwoord: als het op is, is het op.
Best een goed idee wat betreft die iTunes kaartjes, die ga ik onthouden voor over een tijdje :)
Pagina: 1