In het verleden gebruikte ik altijd mijn eigen Apple ID op de iPad die we in het gezin delen, maar dit vond ik niet altijd handig. Na een grote update kwam het soms voor dat iMessage berichten en FaceTime gesprekken binnen kwamen op de iPad, terwijl dat niet mijn bedoeling is. Tegelijkertijd is het wel handig als de kinderen vanaf die iPad kunnen FaceTimen.
Nu heb ik zojuist een nieuwe iPad besteld en vroeg ik me af of het slimmer is om nu een los Apple ID aan te maken voor die iPad en die met gezinsdelen te koppelen aan mijn account. Dan kan iedereen vanaf die iPad mailen en FaceTimen zonder dat ik daar last van heb. Zijn er meer mensen die dit zo doen of zie ik een nadeel over het hoofd?
Nu heb ik zojuist een nieuwe iPad besteld en vroeg ik me af of het slimmer is om nu een los Apple ID aan te maken voor die iPad en die met gezinsdelen te koppelen aan mijn account. Dan kan iedereen vanaf die iPad mailen en FaceTimen zonder dat ik daar last van heb. Zijn er meer mensen die dit zo doen of zie ik een nadeel over het hoofd?