BMW 5 serie speakers upgraden (non DSP -> DSP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:00
Beste Tweakers,

Na lang opgekeken te hebben naar de 540i van mijn vader, was ik eindelijk in de gelegenheid een 520i aan te schaffen.
Zoals ik mij van jaren gelelden kan herinneren had de 540 retegoede speakers, bleek achteraf het DSP pakket te zijn, en pa had er toen een ander subje ingebouwd, letterlijk de oude sub er uit en er een andere driver in geplaatst.

Omdat ik dat dus niet wist, heb ik gekeken naar leuke 5ers, en uiteindelijk een 520i uit 98 gekocht.
Deze had het standaard audio systeem, dus 2 tweeters plus 2 woofers voorin, en 2 midwoofers achterin.
En om het even makkelijk samen te vatten, het klinkt gewoon k*t.
Ik heb als voordeel dat deze auto het basis audio systeem heeft, dus geen versterker achterin, dus scheelt weer rommelen met kabels etc.
De auto is gisteren voorzien van een EONON navi unit, met allerlei speaker output, hieronder staat waarom.

Nu heb ik op de sloop al wat speakerpods voor de deuren gevonden uit een sloper, voorzien van leuke MB-Quart 13cm compo speakers, filtertje etc zat er allemaal bij, kostte mij 10 euro, voor een set voor voorin.
Verder uit een andere alle mids en tweeters getrokken die bij het DSP systeem horen.

Dit ga ik allemaal inbouwen en word aangestuurd d.m.v. een Mosconi 5 kanaal versterker.
Dan denk je, 5 kanaal? je gebruikt er 4!
En dat klopt, want ik wil dus een mod gaan doen waar ik ervaring van anderen bij nodig heb.

Zijn er mensen hier, die een E39 bezitten, en bij een NON DSP audiosysteem, het DSP subwoofertje geplaatst hebben op een losse versterker, en if so, hoe klonk het?

En mochten hier mensen zijn die hun DSP gesloopt hebben, heeft iemand nog het subwoofertje van een sedan? Die zoek ik ook, en als het goed werkt koop ik hem ook!

Alvast dank.