Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomjill
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-12-2020
Hallo allemaal,

Graag wou ik info/hulp bij het samenstellen van een game pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou er graag de nieuwere game titels mee gaan spelen op zeer hoge instellingen plus dat ie toekomst bestendig is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf al een beetje rond zitten speuren en het kan/mag tussen de 1300 a 1550 euro gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee begin met een schone lei dus nieuwe case etc etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat de processor en de videokaart een belangrijke rol gaan spelen maar dat kun je zo zien in mijn prijslijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse een voorkeur maar het hoeft ook niet het aller goedkooste te zijn.

b]Heb je nog bepaalde eisen/wensen? [/b]
Het is voor mij belangrijk dat de games die ik speel of nog wil gaan spelen op hoge instellingen aan te kunnen.Zowel als hoge resoluties.
Het moet een stabiel systeem zijn.

Ga je overklokken?
Nee geen overclock

Wat verwacht je van ons?[i]
Heb zelf zoals eerder vermeld al wat onderzoek gedaan.
Maar zou toch even een ervaren iemand er naar willen laten kijken want denk het bouwen me wel lukt.
Aleen moet weten of de componenten met elkaar kunnen of dat er dingen verandert moeten worden.
Ook zou ik graag willen weten of ik ergens een goedkopere windows kan krijgen aangezien er op coolblue aleen voor 100 euro de licentie word verkocht.
En als de pc in elkaar staat ben ik een beetje bang voor het installeren van windows/drivers.
Zoals waar te beginnen.
Hier onder mijn lijstje.

Samsung 860 EVO 250GB 2,5 inch
Corsair Vengeance 16GB DDR3 DIMM 1600 MHz CL10 (2x8GB)
Intel Core i7 8700 Coffee Lake
Corsair RM650x
MSI Z370-A Pro
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Cooler Master MasterBox Lite 5

Alvast bedankt,

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnb1234
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-04 16:33
Het is verplicht een eigen opzetlijstje te geven. Zie DAA beleid

[Voor 3% gewijzigd door stijnb1234 op 15-07-2018 21:02. Reden: Ik ben blind :D Lijstje van Pricewatch miste.]

Ryzen 3 2200G / MSI B350M Bazooka / 8 GB Corsair Vengeance LPX / be quiet! Pure Power 10 CM / Define Mini C Window

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-11-2020

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je al bang bent voor het installeren van drivers, kan je beter geen PC kopen. Niet alleen zal je de correcte drivers in de correcte volgorde allemaal 1x moeten installeren nadat je Windows hebt geinstalleerd maar er komen bijna maandelijls nieuwe drivers uit (los en in WindowsUpdate maar niet dezelfde) die met elkaar in de clinch kunnen liggen.

Verder geef je aan geen randapparatuur te hebben dus ik mis een monitor alsmede de resolutie/framerate waarop je wil gaan gamen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neverps
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 07-11-2018
stijnb1234 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:44:
Het is verplicht een eigen opzetlijstje te geven. Zie DAA beleid
Staat toch echt een eigen lijstje :P.

Aangezien je geen interesse hebt in streamen zou ik de i7 achterwege laten en voor een i5-8400 gaan, kan je ook meteen het moederbord vervangen met een goedkopere pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0). Geen idee waarom je voor zulk oud ddr3 ram bent gegaan (wat hoogstwaarschijnlijk ook niet zou werken met het door jou gekozen moederbord), neem een setje ddr4 met 2666mhz.
Voeding kan ook omlaag naar een 450W voeding.

Win 10 kan je op sites als https://softwarelicense4u...e-32-64bit-nederlands-262 voor veel minder dan 100 kopen.

Windows installeren is zeer simpel, alleen even alle benodigde installatie bestanden voortijd op een usb stick zetten, zelfde geldt voor de intel network adapters, rest van de drivers zijn daarna allemaal zeer simpel te downloaden.

[Voor 28% gewijzigd door Neverps op 15-07-2018 16:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomjill
Bedankt voor de snelle response.
Excuus voor dat lijstje heb een wens lijst gemaakt kan hem aleen nu volgens mij niet meer toevoegen?
Maar sorry heb een monitor 144hz was ik idd vergeten aan te geven.
Verder heb ik er wel beetje verstand van zoals het installeren van drivers aleen nog nooit een eigen gebouwde pc geinstalleerd.
Zoals als de pc in elkaar zou staan waar te beginnen.
Moet ik een usb stick met windows iso erop aan sluiten en gaan de drivers dan automatisch of handmatig?
Maar mis ik toevallig nog een cpu fan? of zijn die stock ok?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:41
@tomjill een CPU cooler heb je niet in je lijstje maar de 8700 wordt met fan geleverd. Die is niet geweldig, dus een aftermarket CPU cooler kan wel prettig zijn ja. Je hebt trouwens al gerelateerd onderwerp een 8700K maar in je post een 8700. De K versie wordt zonder CPU cooler geleverd dus dan moet je sowieso zelf een cooler kopen.
Sowieso heb je DDR3 RAM in je lijstje staan, dat gaat niet werken want je hebt DDR4 nodig.

Als je geen ervaring hebt zou ik vooral eens veel filmpjes op YouTube gaan kijken en guides lezen op internet. Dan heb je voordat je aan de slag gaat al een goed beeld hoe alles moet.

[Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 15-07-2018 16:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-04 19:47
Tegenwoordig krijg je de meeste drivers binnen via de Updates van Windows, dat gebeurd helemaal automatisch. Er zijn soms nog bepaalde moederbord drivers of dergelijke die je los moet downloaden. Maar bij een MSI moederbord hebben ze daar een mooi programma voor ontwikkeld dat die alle recente drivers opzoekt voor jou pc. Dan is het een kwestie van op installeren klikken in het programma en word het voor je geregeld. Je hoeft niet meer zoals vroeger naar apparaten beheer, rechtermuisknop op de vraagtekens te klikken en dan te bladeren naar de driver locatie. Je kan tegenwoordig ook je bios updaten vanuit je Windows omgeving, maar dat kan je beter via de bios doen. Als dat fout gaat dan ben je verder van huis.

Edit: Meestal zit bij de aankopen van je componenten ook een CD-rom geleverd met de drivers erop. Dan is het een kwestie van CD-rom in je pc, dan lezen en op Next klikken.

[Voor 12% gewijzigd door Glamourt op 15-07-2018 18:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomjill
Seasonic Focus Plus Gold 550
Crucial Ballistix 16GB DDR4 DIMM 2666 MHz Grijs (2x8GB)
Gigabyte B360 Aorus Gaming 3 Wifi
Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC 8G
Intel Core i5 8400 Coffee Lake
Cooler Master Hyper 212 Evo

Hier een iets aangepaste lijst op advies van iedereen.
Nogmaals ik kan die wenslijst niet toevoegen mijn excuus daar voor.
Deze setup zou dus alles perfect moeten doen lopen?
Voor heen werd me altijd aangeraden om een minimaal een i7 te gebruiken voor te gamen.
Die coffee lake i5 moet dus voldoende zijn voor alle games + hoge instellingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:41
tomjill schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:24:
Seasonic Focus Plus Gold 550
Crucial Ballistix 16GB DDR4 DIMM 2666 MHz Grijs (2x8GB)
Gigabyte B360 Aorus Gaming 3 Wifi
Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC 8G
Intel Core i5 8400 Coffee Lake
Cooler Master Hyper 212 Evo

Deze setup zou dus alles perfect moeten doen lopen?
Voor heen werd me altijd aangeraden om een minimaal een i7 te gebruiken voor te gamen.
Die coffee lake i5 moet dus voldoende zijn voor alle games + hoge instellingen?
Dat lijstje gaat prima werken. Een i7 heb je zeker niet nodig. Wel even 2 opmerkingen:
250GB voor een SSD is wel behoorlijk weinig tegenwoordig, 500GB is wel aan te raden. Die CPU cooler is al een oud model. Een Artic Freezer 33 of Scythe Kotetsu Mk 2 bijvoorbeeld is dan een betere keuze. Je PSU is meer dan genoeg voor je PC, iets als een Corsair RM550x (2018), BitFenix Formula Gold 450W of Be Quiet Straight Power 11 is kwalitatief nog wat beter.

• Glamourt
  • Laatst online: 15-04 19:47
Wat @Wekko306 zegt en als je de videokaart hier koopt van EVGA https://nl.pepper.com/aan...99-bij-evga-webshop-71848 bespaar je tot zoon 100 euro en kan je voor de I7-8700 gaan. Dan kan je zeker nog een aantal jaren mee vooruit en de laatste games op 1080P ultra blijven spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 10:44
tomjill schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:24:

Ga naar je wenslijst > klik op "Genereer RML" > plak die hele zooi in je comment :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomjill
ok heb nog eens wat meer onderzoek gedaan en zit nog met een paar vraagjes.

Heb 2 verschillenden builds,
1 is met een i5 8400 met een gtx 1070ti asus cerberus.
2 is met een i5 8600k met een gtx 1070 dual
Beiden zowat hetzelfde bedrag.
Wat is verstandiger beetje besparen op de cpu en betere gpu.
Of besparen op de gpu en beter cpu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:42
Betere GPU is gemiddeld gezien beter voor een gamer. Je cpu zal nog jaren meegaan. Daarnaast is een K variant om te overklokken en dat wil je niet.

Sowieso handiger om volledige lijstjes te plaatsen ipv 2 onderdelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 10:22
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed is ook erg voordelig geprijsd nu.
Je hoeft er ook geen extra koeler bij te kopen wat je bij de Intel's eigenlijk wel wilt omdat de meegeleverde koeler erg slecht is.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True