Ender 3 of toch een andere?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:29
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een 3d printer te kopen als een kleine hobby, heb een laag budget als scholier en zoek eigenlijk het goedkoopste met kwaliteit.
Ik kom op de ender 3 uit, op aliexpress momenteel 225 dollar met glazenbed. Maar aangezien ik nog niet over veel kennis bezit op het gebied van 3d printers wil ik toch even vragen of er geen betere optie is voor iets meer geld of iets minder geld iets vergelijkbaars krijg.

Dus is ender 3 het meest geschikt als beginnend 3d printer hobbyist met een klein budget of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik weet verder weinig van 3d printers maar houd er met bestellen op aliexpress wel rekening mee dat er ook nog douane kosten bij (kunnnen) komen, (kunnen) tussen haakjes want je kan mazzel hebben dat ie er doorglipt.
Op marktplaats en misschien hier ook wel in de v&a staan ze al voor minder dan 200€ dus wat je dan bespaard kan je uitgeven aan filament ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
rb0wag schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:07:
Ik weet verder weinig van 3d printers maar houd er met bestellen op aliexpress wel rekening mee dat er ook nog douane kosten bij (kunnnen) komen, (kunnen) tussen haakjes want je kan mazzel hebben dat ie er doorglipt.
Op marktplaats en misschien hier ook wel in de v&a staan ze al voor minder dan 200€ dus wat je dan bespaard kan je uitgeven aan filament ofzo..
Hij komt verzonden uit Duitsland dus dat is mooi meegenomen, ja speur V&A nog af. Ben niet de grootste fan van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 21:10
Heb je je vraag al gesteld in het volgende topic: OpenSource 3D Printing - Deel 2

Ook was er laatst een roundup over printers rond de €300: reviews: Vier 3d-printers van grofweg 300 euro: hoe goed zijn de goedkoopste ...

En in de laatste podcast kwam het ook aan bod: geek: Tweakers Podcast #13 - HTC, PS4-crossplay en printen in 3d

Ook is het een moeilijke keuze, het is vaak persoonlijk, wat vind jij belangrijk? Wat wil je er mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Ik heb die podcast geluisterd en ze willen binnenkort een nieuwe doen omdat de huidige roundups verouderd zijn. En noemde de prima als goede budget printer maar ik kan er bar weinig reviews over de nieuwe versie vinden.

Nee dat heb ik niet omdat het mij niet de plek leek.

Ik wil er dingen mee printen voor thuis, ook voor mijn pc, kleine andere projectjes. Kleine hobby dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Wat een belangrijke vraag is om voor jezelf te beantwoorden. Hoeveel werk wil je in de printer steken om deze goed werkende te krijgen? Bij zelfbouw zal je in het begin veel tijd moeten investeren in het afstellen van de printer om goede resultaten te behalen. Ook is belangrijk om te weten of je later met flexibele filament wil printen, of met ABS, PETG, PLA etc.

Als je een printer wil hebben waar je minimaal werk aan hoeft te doen om goede resultaten te behalen kan je 2e hands bijvoorbeeld een "UP mini!" ergens op te kop tikken. Anders idd een Ender 3, CR-10, Teva Tornado etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Bloodhoundje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:22:
Wat een belangrijke vraag is om voor jezelf te beantwoorden. Hoeveel werk wil je in de printer steken om deze goed werkende te krijgen? Bij zelfbouw zal je in het begin veel tijd moeten investeren in het afstellen van de printer om goede resultaten te behalen. Ook is belangrijk om te weten of je later met flexibele filament wil printen, of met ABS, PETG, PLA etc.

Als je een printer wil hebben waar je minimaal werk aan hoeft te doen om goede resultaten te behalen kan je 2e hands bijvoorbeeld een "UP mini!" ergens op te kop tikken. Anders idd een Ender 3, CR-10, Teva Tornado etc.
Aangezien ik niet heel technisch ben, kan wel wat hier en daar maar solderen enzo heb ik de spullen oa ook niet. En aangezien het mij vooral gaat om 3d printen, een beetje wil modden en het voor mij een eerste blik in een hobby is wil ik gaan voor een kit.

En een tiertime up mini is buiten mijn budget, ligt meer tussen de 200-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb de Ender 2 en die is prima. Helemaal voor het geld. Van de Ender 3 zouden de reviews inmiddels ook op youtube moeten staan. Ik zou vooral kijken of het printbed groot genoeg, of je zin hebt om zelf te bouwen en of je het niet erg vindt om 220v zelf te bedraden. Dat vond ik minder van de 2. De CR-10 zit veel sneller in elkaar dan de Enders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 22:00
Die ender3 stond laatst ook voor 200 euro op amazon.de

Misschien wel zo lekker qua verzendimg en vooral garantie.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:17
Ik heb hem via Ali besteld maar laten leveren via Duitsland:
https://nl.aliexpress.com.../2846085_32858931045.html

Geleverd voor €180. Staat 7-14 dagen, zondag besteld, vandaag binnen. Ga er pas 1 augustus mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 09:10
Als ik een sub 300,- printer zou willen kopen zou dat zeker een ender 3 zijn. Veel ervaring met de CR-10 en dat vindt ik een goed ding voor de prijs.
Pagina: 1