IP Camera i.c.m. Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 08:12
Hoi Allemaal,

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een soort van bevestiging. Heb het e.e.a. op internet doorzocht, en ik denk dat ik er wel uit ben.

De situatie waar het om gaat is als volgt:
Momenteel is er één Synology NAS (DS218Play) aanwezig voor de opslag van data met daarin twee WD Red schijven in SHR mode.

Nu hebben we een IP camera aangeschaft met daarbij ook een NVR van hetzelfde merk, echter zijn we ontevreden over het gebruiksgemak van die NVR en zullen die dus retour gaan sturen.
Hiervoor in de plaats willen we een Synology NAS (DS118) bijplaatsen met daarin een WD Purple schijf, waar we dan de camera op aan willen sluiten.

De DS218Play blijft dan in gebruik voor de data opslag. De DS118 komt dan in gebruik puur voor surveillance station.

Nu moet dit volgens mij allemaal als volgt prima gaan werken:
Internet komt binnen op de KPN ExperiaBox Modem/Router die DHCP enabled heeft.
Vanuit de ExperiaBox ga ik naar een Router in Access Point mode (DHCP disabled). De IP adressen worden nog steeds uitgedeeld door de ExperiaBox.
Op deze Access Point zit de DS218Play met een fixed IP (vanuit de ExperiaBox ingesteld) aangesloten.
Deze DS218Play is te bereiken via QuickConnect.
Nu wil ik de nieuwe DS118 ook achter deze Access Point plaatsen met een aparte QuickConnect.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7v5oxumhxnb.jpg

Klopt het dat beide dan nog steeds gewoon van buiten af te bereiken zijn, zonder dat dit conflicten geeft doordat gebruik gemaakt wordt van QuickConnect? De DS218Play zal dan met DS FIle & DS Photo gebruikt worden en de DS118 zal met DS Cam gebruikt worden.

Mocht dit wel conflicteren, dan kan ik natuurlijk altijd nog de standaard poorten wijzigen?

De IP camera zal dan vervolgens met een draadloze verbindingsset rechtstreeks aan de ExperiaBox gehangen worden. De ExperiaBox moet deze voorzien van een vast IP adres en de Synology DS118 moet vervolgens die IP camera gaan vinden, aansturen & de beelden er van opslaan.

Ik hoop dat het duidelijk is en jullie mij dit kunnen bevestigen.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:32
Quickconnect is niet afhankelijk van port forwards. Je maakt een verbinding via een server van Synology.

Waarom test je surveillance station niet eerst op de NAS die je al hebt?
Je hebt namelijk echt geen speciale WD purple nodig voor 1 camera. Sterker nog, een 1 bay nas heeft een maximum aantal. Het kost namelijk ook processortijd.

tevens vraag ik mij af of het wel nuttig is een NVR schijf te kopen en daar ook het OS op te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 15-07-2018 13:47 ]

• DvMaasakker
Oké, dus als ik ze beide via quickconnect zou aansluiten, dan hoef ik me wat dat betreft nooit zorgen te maken qua bereikbaarheid.

Het idee was om hier een apart device naast te zetten zodat de NAS voor data opslag niet ineens meer gebruikt wordt.
De NAS voor data opslag wordt namelijk sporadisch aangesproken.

Het gaat nu in de basis om 1 camera, wellicht dat er in de toekomst nog 1 bijkomt. Dan zijn het er dus twee in totaal.

Gezien ik niet echt thuis ben in de belastbaarheid van de schijven heb ik daar een tijd terug contact over gehad met diverse bedrijven en die adviseerden allemaal WD purple voor de beelden.
Daar ik in de huidige NAS 2x een RED heb zitten die spiegelen en ik het tevens overbodig vind dat de camerabeelden gespiegeld worden.

• jeroen3
Twee camera’s is vakantie voor vrijwel elke schijf. Op 720p is het ongeveer 400 KB/s voor twee camera’s (afhankelijk van wat er in beeld gebeurd) netjes gebufferd op RAM is dat heel erg weinig werk voor s de HDD, ongeveer 3% op mijn NAS.

• DvMaasakker
Ik begrijp je punt en dat vermoeden had ik ook.

Het is echter zo dat de huidige NAS maximaal 1x per week aangesproken wordt voor data, als dat het al is. Hij is dus relatief weinig actief.
Daarnaast is het ook nog de bedoeling dat de huidige NAS samen met een andere NAS (niet de ds118 voor surveillance, maar nog een derde andere bij iemand anders thuis) als backups van elkaar gaan dienen, waardoor ik bang ben dat de opslagcapaciteit aardig vol gaat raken.

De reden dus voor een extra NAS is dus simpelweg om de belasting van de huidige NAS minimaal te houden en dit gewoon als apart systeem te houden.

We hebben de spullen ook al in huis, alleen het gebruiksgemak van de huidige NVR bevalt ons allerminst, vandaar dat we naar deze oplossing neigen. Die NVR willen we namelijk retour gaan zenden.

Vandaar dat ik benieuwd was of mijn bedachte oplossing zou gaan werken en dan zeker in het geval van 2x een Syno NAS in 1 netwerk.
Ik had namelijk wel al gevonden dat onze camera compatibel is met Syno NAS.

[ Voor 4% gewijzigd door DvMaasakker op 15-07-2018 22:07 ]

• jeroen3
Als het puur gaat om een excuus om een extra synology te kopen als backup en surveillance, dan zou ik ergens tweedehands een 2 of 4 bay scoren, en daar de goedkoopste disks in steken.

• DvMaasakker
Nee, het gaat er niet om om een excuus te zoeken.

Het punt is dat we beide functionaliteiten gescheiden willen hebben en ik puur de bevestiging zocht of hetgeen ik bedacht had, ook daadwerkelijk zal gaan werken.
Pagina: 1