Simpele doorstromer 3kw op Ebay gekocht. Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arttext
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 13:36
Ik heb op Ebay een simpele doorstromer van 3kw gekocht voor afwaswater in de keuken. Uiteraard moet ik leidingwerk even aanpassen, maar dat is simpel. Waar ik nieuwsgierig naar ben is ervaringen met dit apparaat, er schijnen er toch vrij veel (in Europa) van verkocht te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nCo42nKuIqLelt92IALi7PuX/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
arttext schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:53:
Ik heb op Ebay een simpele doorstromer van 3kw gekocht voor afwaswater in de keuken. Uiteraard moet ik leidingwerk even aanpassen, maar dat is simpel. Waar ik nieuwsgierig naar ben is ervaringen met dit apparaat, er schijnen er toch vrij veel (in Europa) van verkocht te zijn.

[afbeelding]
Herkomstland? Als het een direct China Export (CE) logo is, dan zou ik hem direct naar de milieustraat brengen. Chinese 220v ebay elektronica in de buurt van doorstromend water waar ik ook nog eens direct mee in aanraking kom? :X Ik hoop binnenkort geen krantenartikel te lezen in de strekking van:
Student geëlektrocuteerd door foute installatie rond douche.

Hongkong dus:
https://www.ebay.nl/itm/3...m:m1YgP107w_Ebhihbawx1iYw

Een 3kW doorstromer koop je in NL voor ~ € 250,-
https://www.bol.com/nl/p/...er-dem3/9200000063672492/

Een factor 4 duurder, maar waarschijnlijk een factor 1000 veiliger.

Een 3kW doorstromer koop je in NL voor ~ € 100,-
https://www.bol.com/nl/p/...WcfCVC8A_0.9.ProductTitle

Je kan ook gewoon een boilertje kopen voor nog minder (7 liter, € 89,-):
https://www.bol.com/nl/p/...WcfCVC8A_0.6.ProductTitle

Kost maar 3x zoveel en dan heb je wel direct warm water.

Maar dan zou ik alsnog wel voor een bekend merk gaan zoals Itho Daalderop (10 liter, €211,-)
https://www.bol.com/nl/p/...kzHJJENg_0.2.ProductTitle

Maar wie weet heb je een altruïstische chinese ebay verkoper gevonden die het inderdaad voor dat geld veilig weet te maken :+

[ Voor 22% gewijzigd door CurlyMo op 15-07-2018 11:19 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:41
Hopeloos. Als je met 3 kW je water verwarmt, mag je een debiet verwachten van 1 liter/minuut. Een gootsteen vullen duurt dus al gauw 10 minuten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 22:25
Even een andere blik.

Een Quooker zit ook rond 3 kW.

Valt het met de veiligheid niet gewoon mee als je aardlek goed werkt?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
busscherski schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:31:
Even een andere blik.

Een Quooker zit ook rond 3 kW.

Een quooker is een voorraad toestel, geen doorstroom toestel.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Even een andere blik.

Waarom wil je dat risico lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 22:25
@Oxellaar
Dat had ik even niet helder, bedankt voor de correctie.

@CurlyMo
Klopt, maar voor de volledigheid kan ik het wel vermelden.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat het CO₂ gebruik de komende tijd flink gaat stijgen met al die mensen die nu weerstandsverwarming in gaan zetten "voor het milieu".

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Juup schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:37:
Ik denk dat het CO₂ gebruik de komende tijd flink gaat stijgen met al die mensen die nu weerstandsverwarming in gaan zetten "voor het milieu".
Tja, wij hebben de regels niet gemaakt, we zoeken alleen naar oplossingen om kosten te vermijden. ;)
Gebruik al lange tijd een kokend waterkraan in de keuken en boilers voor sww, enige verschil is dat de stroom ervoor van eigen dak komt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Juup schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:37:
Zo'n doorstroomverwarmer maakt amper een deuk in je verbruik. En je kan zelf kiezen wat de bron is van je stroom in tegenstelling tot gas.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arttext
Mocht ie niet bevallen, dan koop ik gewoon een andere. Voor de prijs hoef ik er geen buil aan te vallen. Overigens is die opmerking ergens hierboven over Chinese makelij behoorlijk achterhaald. 90% van de ‘betere merken’ wordt ook in China gemaakt. Ik haal al jaren spullen via Ebay in China en ben nog nooit teleurgesteld geweest in de kwaliteit van het product,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
arttext schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:10:
Mocht ie niet bevallen, dan koop ik gewoon een andere. Voor de prijs hoef ik er geen buil aan te vallen. Overigens is die opmerking ergens hierboven over Chinese makelij behoorlijk achterhaald. 90% van de ‘betere merken’ wordt ook in China gemaakt. Ik haal al jaren spullen via Ebay in China en ben nog nooit teleurgesteld geweest in de kwaliteit van het product,
Het gaat er niet om waar het gemaakt is, maar hoe het gemaakt is en wat de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arttext
johnkeates schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:15:
[...]

Het gaat er niet om waar het gemaakt is, maar hoe het gemaakt is en wat de kwaliteit is.
Geheel mee eens, maar er werd gesteld: “In China gemaakt dus onveilig”. En dat is dus iets te kort door de bocht.
Overigens ga ik er ook niet mee douchen en ben ook geen student. Ik weet niet waar die vooronderstellingen vanaan komen.
Ik zal rapporteren als hij er in zit.
Nog even over de veiligheid
Deze heeft een IPX4 rating:
IPX-4: offers protection from a splash of water in any direction for at least 5 minutes
De in een van de commentaren genoemd Wahlbach van Bol.com
IP 24: Protected against splash water from any direction

Feiten mensen! Eerst even de feiten checken en dan iets beweren.

[ Voor 25% gewijzigd door arttext op 15-07-2018 20:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 22:50
Of je ermee gaat douchen of je handen onder steekt maakt natuurlijk weinig verschil. Dit soort apparaten moeten gewoon veilig zijn opgebouwd en niet bestaan uit een ondergedompelde weerstandsdraad welke het water onder spanning zet en je afhankelijk bent van een aarding op de uitgangstap. Wat niet wil zeggen dat dit apparaat ook zo in elkaar zit, dat weten we niet. Ik zou je aanraden even wat video's te kijken van bigclivedotcom op YouTube over bepaalde online bestelde waterverwarmingsapparaten uit het genoemde land. Een IPX4 rating heeft hier overigens niks mee te maken. Maar volgens mij heb je je mening al klaar dus daar gaan wij weinig op inbrengen. Succes ermee.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
arttext schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Geheel mee eens, maar er werd gesteld: “In China gemaakt dus onveilig”. En dat is dus iets te kort door de bocht.
Overigens ga ik er ook niet mee douchen en ben ook geen student. Ik weet niet waar die vooronderstellingen vanaan komen.
IPX-4: offers protection from a splash of water in any direction for at least 5 minutes

Ratings en certificeringen betekenen niet zo veel tenzij ze onafhankelijk gedaan zijn. In de meeste gevallen is dat bij onbekende merken gewoon onzin, om dat ze nog geen naam opgebouwd hebben en niks te verliezen hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Je kan als Chinese fabrikant natuurlijk alles beweren omdat er geen controle is en er ook geen consequenties zijn aan het fout informeren van de consument. Dus ja, voorzichtigheid is op z'n plaats bij dit soort aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
[...]

Ik weet dat veel elektronica in China wordt gemaakt, maar dan is het wel ontworpen en getest volgens de USA en/of EU regelgeving. Dat is ook de nuance die ik maakte.
Chinese 220v ebay elektronica
Moet ik echt uitleggen dat ik hier een abstracte vergelijking maak?
.
En wie heeft die feiten gecontroleerd? Het CE keurmerk markering zegt zeker ook dat het aan Europese regelgeving voldoet?

Maar verder met wat @Jim423 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CE is geen keurmerk, CE is een markering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
TommyboyNL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Je hebt gelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arttext
Nee hoor, mijn mening staat nog helemaal niet vast. Ik vroeg om ervaringen met dit apparaat. Die zijn er kennelijk niet. Wel veel veronderstellingen, die waar of niet waar kunnen zijn. Dus ga ik hem gewoon installeren en zal hier mijn ervaringen delen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Je kunt hem ook op proef in de tuin aan de tuinslang monteren. Dan kun je op je gemak de lekstroom eens meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
arttext schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:23:
Nee hoor, mijn mening staat nog helemaal niet vast. Ik vroeg om ervaringen met dit apparaat. Die zijn er kennelijk niet. Wel veel veronderstellingen, die waar of niet waar kunnen zijn. Dus ga ik hem gewoon installeren en zal hier mijn ervaringen delen.....
Woon je alleen? Geen kinderen of vrouw in het spel die op jouw gezonde verstand afgaan? Of familieleden die even hun handen wassen met warm water? Wil je daarvoor echt het risico lopen dat we gelijk hebben? Al is de kans 90% dan we onzin kletsen, vind je het die 10% dat we gelijk hebben die € 75 euro waard?

Je kent deze site hoop ik: https://lygte-info.dk/. Dé site voor de Chinese ebay USB lader tests. Het is echt niet voor niks dat hij 1 op de 10 van die dingen labeled met één of twee Afbeeldingslocatie: https://lygte-info.dk/pic/USB%20PS/info/fail2.png. En dan gaat het nog om 'simpele' USB laders.

Vraag hem of hij die doorstromer wil testen, daar is hij vast bereid toe en we hebben een degelijk antwoord.

Bij mij is zo'n Chinese ebay USB lader ook eens ontploft in een gecontroleerde omgeving.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 15-07-2018 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 17:55

ThaHandy

Discovery Channel

Zolang het maar niet op deze manier werkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
ThaHandy schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:07:
Zolang het maar niet op deze manier werkt :X
[video]
Maar die douchkop is toch gewoon geaard?

@busscherski, ik kon het niet laten ;)

@arttext Heb je de mogelijkheid hem open te schroeven en een foto hier te plaatsen van de binnenkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arttext
CurlyMo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:10:

@arttext Heb je de mogelijkheid hem open te schroeven en een foto hier te plaatsen van de binnenkant?
Hier zijn twee foto’s; de eerste is een overzicht en de tweede het element.Voor het zicht heb ik wat isolatie weggehaald. Het element zit in een thermoplastic spiraal, die in een buis zit, de plastic spiraal draagt de warmte over aan het water in de buis. Geen direct contact.
En hij heeft wel degelijk een CE kenmerk.
https://www.arttext.com/doorstromer_open-1.jpg

https://www.arttext.com/doorstromer_open-2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door arttext op 16-07-2018 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
arttext schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:01:
[...]

Hier zijn twee foto’s;
Ik durf hier geen uitspraken over te doen, dat mogen de elektro experts hier doen. @memphis en @mux zijn twee tweakers die in mij opkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Moeilijk te zeggen aan de hand van de foto's. Apparaten zoals deze moeten verplicht een (inerte) aardingskam in het water hebben, of de buis waar het water doorheen loopt moet van metaal zijn en geaard, dat kan ik zo snel niet uit de foto's opmaken. Het element moet dubbel geisoleerd zijn van het water, dat is ook moeilijk te zeggen zonder hem destructief uit elkaar te halen.

Dit soort apparatuur is bijzonder gevaarlijk als het niet veiligheidsgetest is. Als regel: koop zoiets NOOIT van buiten de EU, als je het op ebay oid hebt gekocht dan kun je het beter weggooien en eentje binnen de EU kopen. De douane is erg laks en heeft weinig verstand van het beoordelen van apparaten op veiligheid, maar zodra je iets wil verkopen binnen de EU heb je een aanzienlijk betere kans dat het zeker weten voldoet aan alle eisen en niet alleen een 'voor de sier' CE-stickertje heeft. Het is soms een beetje zuur dat dingen 2-3x zo goedkoop zijn op ebay, maar die kosten krijg je dubbel en dwars terug door de verhoogde veiligheid. Niet alleen elektrische veiligheid, ook met het oog op bijv. giftige weekmakers in plastics en duurzaamheidseisen.

Je verwacht ook op een apparaat als dit dat het een TUV, UL of evt. Intertek-logo met een listing eronder heeft. Die listing kun je opzoeken op de corresponderende website om te kijken of je te maken hebt met een bestaand, getest apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mwah.... dit is eerder een topic voor het klus en verbouw forumdeel

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arttext
Nou, het is klaar en ik ben eigenlijk heel tevreden. Het is inderdaad een lage opbrengst. Een straaltje zoals vroeger de gasgeyser bij mijn ouders. 42 C, gemeten met een IR temp meter. Goed genoeg om borden af te spoelen, een klein afwasje te doen en ‘s winters handen te wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

arttext schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:14:
Nou, het is klaar en ik ben eigenlijk heel tevreden. Het is inderdaad een lage opbrengst. Een straaltje zoals vroeger de gasgeyser bij mijn ouders. 42 C, gemeten met een IR temp meter. Goed genoeg om borden af te spoelen, een klein afwasje te doen en ‘s winters handen te wassen
Er is je door diverse mensen aangeraden om je er in ieder geval van te vergewissen dat het door jou aangeschafte apparaat veilig is. Sterker nog, er is je twee keer aangeraden om geen risico te lopen en het apparaat linea recta in de kliko te donderen. En je reactie daarop is het apparaat ongezien monteren op hoop van zegen? Dat is vragen om een stroomstoot in je donder als je voor dat dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Iedere idioot/Chinees kan iets maken en er een CE label op plakken. Dat zegt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 22:50
mux schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:02:
Moeilijk te zeggen aan de hand van de foto's. Apparaten zoals deze moeten verplicht een (inerte) aardingskam in het water hebben, of de buis waar het water doorheen loopt moet van metaal zijn en geaard, dat kan ik zo snel niet uit de foto's opmaken. Het element moet dubbel geisoleerd zijn van het water, dat is ook moeilijk te zeggen zonder hem destructief uit elkaar te halen.
Volgens mij is het wel redelijk duidelijk, een plastic buis (waar het water doorheen loopt) met een weerstandsdraad eromheen gewikkeld welke ook in plastic zit. Een paar geaarde ringen om het geheel zodat er een aardsluiting ontstaat als de wokkel wegsmelt. Oftewel precies wat je verwacht voor dit geld :) Is het veilig? Mwoah. Werkt het? Sure.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou voortaan dit bij de spoelbak leggen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mDwMmejOldhmUA6cgznntu7T/full.png

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arttext
FirePuma142 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:34:
[...]

Er is je door diverse mensen aangeraden om je er in ieder geval van te vergewissen dat het door jou aangeschafte apparaat veilig is. Sterker nog, er is je twee keer aangeraden om geen risico te lopen en het apparaat linea recta in de kliko te donderen. En je reactie daarop is het apparaat ongezien monteren op hoop van zegen? Dat is vragen om een stroomstoot in je donder als je voor dat dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Wat zeur je nou?
1. Lekstroom gemeten (geen)
2. Opengehaald; ziet er best goed uit, met de juiste veiligheden, goed geaard.
3. Installatiebeschrijving bij, ik geef toe een beetje gebrekkig Engels
4. Eerst :er zit geen CE op...
5. Als ik zeg dat dat er op zit krijg ik te horen, dat zegt niks. Etc.etc.
Ik krijg de indruk dat men hier gaarne vooroordelen koestert en algemene aannames. (Wat je op Ebay koopt deugt niet etc.)
Het enige dat ik vroeg is: Zijn er ervaringen met dit apparaat. Nee dus. Geen feiten.
Tot slot, ik vind jouw commentaar redelijk agressief, maar ja bent dan ook ”The Killer” he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

arttext schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:12:
[...]

Wat zeur je nou?
Ik krijg de indruk dat men hier gaarne vooroordelen koestert en algemene aannames. (Wat je op Ebay koopt deugt niet etc.)
Het enige dat ik vroeg is: Zijn er ervaringen met dit apparaat. Nee dus. Geen feiten.
Tot slot, ik vind jouw commentaar redelijk agressief, maar ja bent dan ook ”The Killer” he?
Je hebt overduidelijk geen enkel verstand van hetgeen je probeert te beoordelen. En dat is prima, heb ik ook met tal van onderwerpen. Maar dan moet je niet net doen alsof je er wel verstand van hebt, dat is linke soep.

Overigens importeert het halve forum hier met grote regelmaat van alles uit China via Aliexpress en aanverwante sites. Van elektrische steps tot verjaardagsslingers.

Maar als je niet wil erkennen dat kwaliteitseisen en controles in China bar weinig voorstellen in vergelijking met die in de EU, en blijkbaar ook niet weet dat een CE een verklaring van de fabrikant is dat hij heus echt waar voldoet aan de CE eisen, en met boerenverstand een apparaat goedkeurt omdat het er wel OK uit ziet... Dan mag je zelf op de blaren zitten als de tent affikt of je een opdonder te verduren krijgt.

Oftewel, jij bent degene met vooroordelen en aannames. Maar dat zie je niet als je langs dat enorme bord moet kijken. Snap ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

[...]

Wat zeur je nou?
Dat is een momentopname bij nieuwstaat. Als je een review over iets doet moet je ook de inzicht hebben op wat er in de toekomst fout kan gaan. Het gaat niet om al die momenten dat het goed gaat maar om die ene moment dat het goed fout kan gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Speedy-Andre schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:07:
Ik zou voortaan dit bij de spoelbak leggen :+
[afbeelding]
Dat zou ik nou net niet doen, zodra die dingen nat worden zijn ze nog onveiliger dan ze nu al zijn :D.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Puch-Maxi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:00:
[...]

Dat zou ik nou net niet doen, zodra die dingen nat worden zijn ze nog onveiliger dan ze nu al zijn :D.
Ik heb toch liever dat het lampje in dat ding gaat branden dan ik zelf :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Enige wat we kunnen doen is adviseren vanuit onze ervaring en expertise. Wat @arttext daarmee doet is helemaal aan hem :)

Zoals gezegd, dit soort apparaten staat of valt bij duurzaamheid. Het wordt ergens onder/achter ingebouwd of zelfs ingemetseld en vervolgens 20 jaar gebruikt. Alles gaat op een gegeven moment stuk, maar een goed ontworpen apparaat heeft maatregelen in de constructie om in het geval van een defect niet voor gevaarlijke situaties te zorgen. Dit is waar al die regelgeving en importrestricties en al het geneuzel van mensen zoals ik voor is. Bij dit apparaat is het heel moeilijk vast te stellen aan de hand van twee fotootjes of het ding veilig is, ook na enige tijd gebruik en slijtage. En nogmaals, we hebben het hier niet alleen over elektrocutiegevaar, maar ook drinkwaterkwaliteit.

Vervolgens is er een systematisch probleem in de OP; advies interpreteren als kritiek en het dus niet ter harte nemen en sowieso voor een goedkoop ding kiezen voor zoiets dat overduidelijk voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Dit verklapt dat OP wellicht ook op andere plekken in zijn huis dit soort capriolen uithaalt en dus niet één, maar meerdere potentieel gevaarlijke situaties creëert. 99% van de tijd gaat dat goed, maar als je 100 gevaarlijke situaties in je huis hebt opgestapelt zal het een keer misgaan.

Die opstelling is véél schadelijker dan de bouwkwaliteit van een stomme doorstromer. Ik had veel meer vertrouwen in de situatie gehad als @arttext had beaamd dat ja, het is misschien niet de slimste keuze maar ik begrijp het risico en neem het voor lief. Dat is een gezonde instelling. Ik bedoel het niet persoonlijk, maar in deze thread bouw je het imago op van een beunhaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
[...]

Hoe? :) Alsin, met wat voor een meetinstrument? En was het apparaat geïsoleerd opgesteld tijdens die metingen? Een lekstroom hoeft natuurlijk niet door de aardedraad te lopen, dat kan ook door de waterleiding o.i.d.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Schopje naar Wonen & Verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
mux schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:23:
Ik had veel meer vertrouwen in de situatie gehad als @arttext had beaamd dat ja, het is misschien niet de slimste keuze maar ik begrijp het risico en neem het voor lief. Dat is een gezonde instelling. Ik bedoel het niet persoonlijk, maar in deze thread bouw je het imago op van een beunhaas.
Het is allemaal prima als je in een vrijstaand huis woont in een open vlakte zonder dat ooit familie op bezoek komt en je alleen woont. Dan is het helemaal aan jou als je deze risico's met volledige verstand aanvaard.

Het is inderdaad een aanname dat @arttext niet in een vrijstaand huis woont, een partner in huis heeft wonen met wellicht kinderen en zo nu en dan familie of vrienden op bezoek krijgt.

Als die aannames kloppen dan lopen de buren, partner, kinderen, familie, vrienden ook allemaal risico. Dat is voornamelijk waar ik me plaatsvervangend druk om maak. Mensen wassen nu eenmaal graag hun handen in lauw water en vertrouwen erop dat hun buren geen rare potentieel onveilige apparaten in huis halen.

Maar goed, zoals ik al zei is mijn zorg gebaseerd op aannames.

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 16-07-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 14:21
[...]

Wat zeur je nou?
CE kan CE zijn of CE.. en dan denk je WUTT? 8)7
CE kan ook China Export zijn: https://www.icomuk.co.uk/News_Article/3794/17103/ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

WaSteiL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:21:
[...]

CE kan CE zijn of CE.. en dan denk je WUTT? 8)7
CE kan ook China Export zijn: https://www.icomuk.co.uk/News_Article/3794/17103/ :X
China Export is een hardnekkig fabeltje. Het CE logo wordt ook door gerenommeerde fabrikanten wel eens incorrect afgedrukt. Laat staan door Chinese fabrikanten die het niet zo nauw nemen met het al dan niet terecht mogen claimen van het CE kenmerk. Misinterpretatie met als gevolg een broodje aap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005

Theo

moederbord

Door dit soort fratsen stijgt binnenkort de premie voor de brandverzekering weer :'(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13

Dit topic is toch gewoon internet goud. TS gelooft ongezien wat er op de verpakking staat, weet het apparaat op aanzicht te keuren en negeert al het goede advies wat terecht neerkomt op: niet installeren.
Kerel maakt gewoon een suicidekraan in zijn keuken ondanks waarschuwingen. Mooi man :9

Dit topic is hoe dan ook winst. Als de TS niet sterft door elektrocutie is het winst want goedkope doorstromer, doet hij dat wel dan mogen we daar hartelijk om lachen.

[ Voor 7% gewijzigd door leecher op 18-07-2018 08:27 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik denk dat TS zich moet verdiepen in wat een CE-markering in houdt.
Ik lees dat hij in de veronderstelling is dat er een overheidsinstantie is die de markering verleent.

Een CE-markering (idem voor IPx) wordt aangebracht door een fabrikant, daarbij verklaart hij dat het voldoet aan geldende normen. Nu is voor heel veel normen/richtlijnen geen eis om dat door onafhankelijk instituut te laten vaststellen of het voldoet.
Zodoende kan je een product hebben waarbij er een CE is aangebracht zonder dat ook maar ooit een onafhankelijk instantie naar heeft gekeken.

Dat soort producten (zonder eis voor externe testen) met kwaliteit/veiligheidsniveau nul uit china zijn veel mensen spottende China Export gaan noemen.
Pagina: 1