Is de Lenovo 710-25ISH goed voor Fortnite in kwaliteit HIGH?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1094637

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik kan een Lenovo 710-25ISH desktop van iemand overnemen en wil deze gebruiken als een instap game PC voor mijn kinderen. Het belangrijkste doel is dat Fortnite in beeldkwaliteit high (de een na hoogste kwaliteit) goed draait. Ik denk dat de grafische kaart die er nu inzit (NVIDIA GeForce GTX 1050) hier goed genoeg voor moet zijn. Maar weet niet zeker of de rest van het systeem Fortnite aankan.

Wat verwacht je van ons?
1. Weet iemand of de Lenovo 710-25ISH (met een GeForce GTX 1050 grafische kaart) Fortnite in beeldkwaliteit high aankan?
2. Zo nee, welke onderdelen in het systeem moeten worden geupgrade en wat is hiervoor een goed alternatief? Op internet lees ik dat mogelijk de PSU vervangen moet worden, maar moet ook voor Fortnite?
3. Als een andere PSU nodig is, welke zou een goede optie zijn voor een instap game PC (geen merkvoorkeur)?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Anoniem: 1094637 op 16-07-2018 19:11)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:13
€230 is een mooie prijs, inderdaad meteen kopen ;)

Enkel 400W voeding zegt ook niet zoveel, er zijn genoeg voedingen die gelabeld zijn als 400W maar in de praktijk daar eigenlijk niet geschikt voor zijn of problemen kennen.
Na wat zoeken is het enige wat ik er over kan vinden dat hij als naam heeft '' 54Y8936 CRU,PWR_SUPPLY,100-240Vac,400W 92% '' , wat ook een doodlopend spoor geeft, maar wel aangeeft dat hij minimaal 80+ Gold gecertificeerd is.
Als er geen problemen zijn zou ik de voeding dus gewoon niet vervangen, behalve als iemand anders hier meer over weet.
Met 400W kun je in theorie er ook nog een aanzienlijk betere videokaart in stoppen, mocht dat noodzakelijk zijn in de toekomst.

Het enige wat ik er nog op aan te merken heb is dat er waarschijnlijk maar 1 geheugenbank in zit, op die manier kun je geen gebruik maken van dual channel wat de processor ondersteund.
Ik zou er daarom nog eentje bij kopen, heb je ook gelijk 16GB wat wel wenselijk is in bepaalde nieuwe games en voor multitasking.
V&A dit kunnen vinden: V&A aangeboden: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
Nieuw: pricewatch: Team Group Elite TED48G2133C1501
Natuurlijk eerst uittesten of het systeem zo ook werkt, snel genoeg is en je niet tegen geheugenlimieten aanloopt ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke PC heeft losse componenten en die kan je nazoeken in reviews en benchmarks. Bij het missen van budget (en mijn luie zondag), heb ik geen idee wat er in de genoemde PC zit; zou je dat nog kunnen vermelden in de startpost?

En anders, lees je even in op bijvoorbeeld reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 en alle sticky topics in Desktop Aankoopadvies

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Laatst online: 13-07 11:25
Ik heb toch even snel het systeem opgezocht op internet voor je, houd er rekening mee dat er een processor inzit van 3 jaar oud. Als ik het goede model heb https://azerty.nl/product...QC_kYMuK-4zRoC878QAvD_BwE

Het beste is om zelf een systeem samenstellen d.m.v verschillende bestbuyguides op deze site.

[ Voor 12% gewijzigd door Glamourt op 15-07-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Een GTX 1050 en een i5 6400 kunnen Fortnite wel in hoge kwaliteit @1080p of lager met goede framerates afspelen.

De voeding in zulke kant-en-klare pc's is meestal van matige kwaliteit en bieden meestal net genoeg vermogen voor de samengestelde configuratie, dat zal met deze hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.
Moederbord zelfde verhaal, tot de cent aan toe bezuinigen ze daar vaak op met als gevolg dat er op heel veel OEM moederborden niet eens een power ledje zit.
Andere punten waar de normale consument niet op let en daarom meestal op wordt bezuinigd is het type ram geheugen, model ssd/hdd en model van de videokaart ( koeler )
Op wat minimaal performance verlies na is dat wel te overzien, maar ik zou daar wel onderzoek naar doen.

Maar wat is de prijs? zonder dat te weten kunnen we je geen goed advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor de snelle antwoorden! De PC heeft inderdaad een i5 6400 processor en die van de link van Glamourt. Ik kan deze PC voor E230 overnemen, Zo te zien heeft deze PC een 400W voeding. Ik zou blij zijn als we met eventueel een upgrade voor E300 klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 1094637 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:43:
Super bedankt voor de snelle antwoorden! De PC heeft inderdaad een i5 6400 processor en die van de link van Glamourt. Ik kan deze PC voor E230 overnemen, Zo te zien heeft deze PC een 400W voeding. Ik zou blij zijn als we met eventueel een upgrade voor E300 klaar zijn.
Gelijk overnemen voor dat geld, prima PC waar je heel degelijk Fortnite mee kunt spelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 10:20
230 euro voor een complete PC met i5 6400, 1050ti en ssd? Meteen kopen :p

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
€230 is een mooie prijs, inderdaad meteen kopen ;)

Enkel 400W voeding zegt ook niet zoveel, er zijn genoeg voedingen die gelabeld zijn als 400W maar in de praktijk daar eigenlijk niet geschikt voor zijn of problemen kennen.
Na wat zoeken is het enige wat ik er over kan vinden dat hij als naam heeft '' 54Y8936 CRU,PWR_SUPPLY,100-240Vac,400W 92% '' , wat ook een doodlopend spoor geeft, maar wel aangeeft dat hij minimaal 80+ Gold gecertificeerd is.
Als er geen problemen zijn zou ik de voeding dus gewoon niet vervangen, behalve als iemand anders hier meer over weet.
Met 400W kun je in theorie er ook nog een aanzienlijk betere videokaart in stoppen, mocht dat noodzakelijk zijn in de toekomst.

Het enige wat ik er nog op aan te merken heb is dat er waarschijnlijk maar 1 geheugenbank in zit, op die manier kun je geen gebruik maken van dual channel wat de processor ondersteund.
Ik zou er daarom nog eentje bij kopen, heb je ook gelijk 16GB wat wel wenselijk is in bepaalde nieuwe games en voor multitasking.
V&A dit kunnen vinden: V&A aangeboden: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
Nieuw: pricewatch: Team Group Elite TED48G2133C1501
Natuurlijk eerst uittesten of het systeem zo ook werkt, snel genoeg is en je niet tegen geheugenlimieten aanloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de feedback. Ik ga hem vanavond halen.
Pagina: 1