Win XP + netwerk will maar niet

Pagina: 1
Acties:

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 06:49
Ik heb 4 pc's allemaal win 2000 (een heeft isdn), makkelijk ICS gebruiken werkte perfect.
Een pc loopt nu op Win XP en ziet niemand op netwerk. Ik las het volgende op de FAQ:

169.154.x.x / 255.255.0.0 (Automatic Private IP Adress) - In deze range krijgt een NIC die op DHCP staat een IP toegekend, als er geen DHCP-server beschikbaar is.

de DHCP is wel degelijk beschikbaar!! want de andere PC kunnen er wel gebruik van maken!! wat is hier het probleem? iemand anders het zelfde gehad?

• Roelant
  • Niet online
Ik heb het zelfde een keer gehad in een omgeving waar de ene WinME computer de andere WinME computer niet wilde zien en idd ook een wazig IP meekreeg zoals ie in de FAQ stond.

Oorzaak nooit gevonden, uiteindelijk heeft het re-installen van de netwerkkaart (dus netwerkkaart eruit raggen, ouder drivers wegknallen, nieuwste drivers downloaden, netwerkkaar weer installeren) geholpen.

• Chillmeister
dan is dat het enige oplossing denk ik tenzij iemand een andere oplossing heeft

Verwijderd

Bij mij werkt het wel in rc1.. je kan het best die small office wizzard gebruiken op je server..

en dan met het xp cdtje op je andere pcs via de autorun connectie maken met je server..

alleen heb ik zelf dan nog het probleem dat ik na de setup alleen nog maar de 'shared documents' mappen kan delen. :'( (staat ook een topic over in het forum).

edit : niet goed gelezen.. maar je kan die wizzard ook gebruiken op je xp workstation.

mijn server draait ook al xp >:) .

windows netwerk op verschillende OS'en is natuurlijk ook vragen om problemen :)

• Chillmeister
dat home network wizard is geprobeerd, de cd-rom of diskette die e dan gebruikt werkt alleen op win 98, win 98 se en Win ME

is er kans dat het gaa werken als ik op de server winroute installeer?? (nog nooit gebruikt)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Probeer je XP eens een static ip adres te geven. Kan je dan naar de andere hosts pingen ?

Zit er een router tussen of toevallig broadcasts stopt ?

Een DHCP request begint met een broadcast, normaal gezien (zonder relay host) kunnen die niet voorbij een router. Een standaard switch gaat die wel doorlaten.

Hoe zit het met andere protocollen op die bak ?

.K

This space intentionally left blank.

• Chillmeister
static is gelukt geen probleem maar dan kan ik het internet niet op via het netwerk en daar gaat het nu om( zeker als ik binnenkort ADSL krijg)

• Chillmeister
Hij doet het, het enige wat ik heb gedaan is netwerk kaarten per kast veranderd!! :) :) :) :)

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 00:30 schreef Chillmeister het volgende:
Hij doet het, het enige wat ik heb gedaan is netwerk kaarten per kast veranderd!! :) :) :) :)
Een extreem voorbeeld van hoe windows werkt |:(

Gelukkig dat het weer werkt :)
Veel plezier ermee *D
Pagina: 1