Waar opvragen e-mail / ip adres t.b.v. aangifte laster?

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-01-2023
Ola Mods en andere gezagsdragers hier,

Om aangifte van laster te doen wil ik gaarne de juiste plek weten waar ik terecht kan met dit verzoek.

Aangezien mijn goede naam publiek te grabbel is gegooid in mijn beoordelingen door mika20 en ik dit niet over mijn kant laat gaan.

De laster is gepleegd door mij publiek te beschuldigen van bedreigen en zoals mods kunnen zien in de DM wisseling tussen mij en mika20 heeft dit nooit plaatsgevonden.

Er kwam ook geen reactie op mijn verzoek om de beoordeling aan te passen en het beschuldigen van
iemand op deze manier, en voor iedereen te zien is meer dan ongepast.

http://www.wetrecht.nl/laster/

Laster
Iemand kan gestraft worden voor laster wanneer hij smaad of smaadschrift pleegt, terwijl hij weet dat het te laste gelegde feit in strijd met de waarheid is. Dit te laste gelegde feit hoeft niet per se strafbaar te zijn, het kan ook iets anders zijn dat het slachtoffer in een slecht daglicht stelt.

Gemakkelijker gezegd: iemand kan worden gestraft voor laster wanneer hij iemands goede naam beschadigt doordat hij die persoon ergens van beschuldigt, terwijl hij weet dat dit niet waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
@Ginz ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
Als de review niet correct is dan snap ik dat je deze wil laten aanpassen, maar het opvragen van het ip adres of e-mail om aangifte te doen? Om een review? Kun je niet beter je energie ergens anders in steken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
Iemand beschuldigen van bedreigen is laster en strafbaar, zou jij dit pikken? Een nare beoordeling die niet klopt oke, mij publiek beschuldigen van iets wat pertinent onwaar is gaat te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 16:57
De aangifte kun je eventueel toch sowieso doen zonder gegevens? Als er een zaak van komt zal een rechter tweakers opdracht moeten geven om dit ip te delen. Maar lijkt me ook zonde van je energie

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
Ik vraag alleen maar waar ik terecht kan, ik vraag niet om goede/slechte raad wat ik moet doen/laten.
Reageren omdat de koffie op is en er niets anders boeiends speelt gaarne achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
DM verstuurd, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

acermoi schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:20:
Ik vraag alleen maar waar ik terecht kan, ik vraag niet om goede/slechte raad wat ik moet doen/laten.
Reageren omdat de koffie op is en er niets anders boeiends speelt gaarne achterwege laten.
Op het politiebureau of online aangifte doen?

Als ik er rustig naar kijk, heb je in ieder geval bankgegevens van de betreffende persoon en dat lijkt me meer "persoonlijke data" dan een IP of mail-adres? Tenminste, volgens de beoordeling zou je die data moeten hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
Waar weet ik natuurlijk en meer info is altijd handig. Ook is dit bericht een deel van de aangfite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 16:35
gaat onderop de stapel bij de politie en na een x tijd krijg je een brief: goed verhaal lekker kort doen we niks mee... dat is NL op dit moment.
Ik ben een aantal jaar geleden gekopschopt toen ik een vechtend koppeltje uit elkaar wilde halen. beelden, naam bekend, strafblad enz enz, ze gingen hem wel even halen... niet dus.
na x tijd bovenstaand verhaal in de bus.
Ik verwacht dus dat ze aan bovenstaande heel weinig gaan doen. beter je tijd in iets anders steken!

Just saying....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 15:15
Die info mag niet zomaar aangeleverd worden. Volgens de nieuwe privacy wet kun je daar indirect een persoon mee identificeren. En valt het onder privacy informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acermoi
Nogmaals, ik vraag waar/bij wie. Ik vraag niet of het wel of niet mag, of een ander iets heeft meegemaakt, ik vraag wie hier verantwoordelijk is voor dit soort zaken/vragen. Als ik aangifte doe moet ik weten wie ik op kan geven als contactpersoon hier mocht men iets met de aangifte doen. Ik kan niet "Surf maar naar tweakers.net en zoek het uit" zeggen in een aangifte.

Gaarne alleen reageren als u een antwoord voor mij heeft waar ik iets aan heb zoals ImNotnoa

[ Voor 23% gewijzigd door acermoi op 15-07-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Tweakers zal die gegevens enkel afgeven zodra de gerechtelijke macht dat verzoekt af te geven.

Je hebt een banlrekening nummer en daarbij ook een naam daarop kan je aangifte doen. Als justitie dan besluit over te gaan tot vervolging en ze hebben gegevens nodig dan zal zij die opvragen dat is niet aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Je kunt je bewijzen vast leggen op https://www.bewijsonline.nl/index.html voor slechts € 175,-- (ex. btw) en € 2,50 (ex. btw) per pagina van de bijlage (de te genereren kopie(ën) van de betreffende webpagina('s)).

Daarna kan je aangifte gaan doen. Hiervoor heb je geen verdere gegevens van de persoon nodig, dat zoekt de Politie voor jou uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09

InFamous

excommunicado

Tja als de antwoorden die je krijgt je niet bevallen dan gaat dit topic dicht. Reageer gewoon normaal of reageer gewoon niet.

Als je meer informatie wil hebben dan kan je een e-mail sturen naar va@tweakers.net.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 15-07-2018 10:11 ]

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.