Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• djm008
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik heb een vraag. Als ik de tv aanzet (aangesloten op de Ziggo Mediabox) aanzet, staat er in beeld dat de tv slechts op 50 hertz zou draaien. Deze Samsung ue46d8000heeft echter veel meer Hertz. Er staat letterlijk linksboven bij mij in beeld:

Spelcomputer 1920x1080@50hz.

Ik weet dat de vorige eigenaar er overigens een spelcomputer op aangesloten had. Dat heb ik dus niet.

Hoe kan dit? En moet ik hier iets anders instellen wat betreft modus?

[ Voor 13% gewijzigd door djm008 op 15-07-2018 08:18 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10

Matis

Rubber Rocket

En hogere frequentie kan de mediabox van Ziggo niet leveren.

Spel is de modus die aan die specifieke (HDMI) input is gekoppeld.
Dat zou je moeten kunnen wijzigen in de instellingen.

Misschien is het sowieso wel verstandig om de televisie naar fabrieksinstellingen te resetten aangezien het een tweedehandsje is.

Dan ben je in één klap alle voorkeursinstellingen van de vorige eigenaar kwijt.

[ Voor 74% gewijzigd door Matis op 15-07-2018 08:18 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• djm008
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik heb gereset, maar e.e.a. wijzigt nog niet. Ik heb het idee dat ik handmatig iets moet doen .....

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10

Matis

Rubber Rocket

Misschien doe je er verstandig aan om de handleiding van de tv op te zoeken en die eens door te nemen :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

TommieW

Numa numa.

Volgens mij is alles op TV niet veel hoger dan 24FPS. Dus om je mediabox op iets hogers te willen hebben is sowieso al compleet zinloos. Waar het wel handig bij kan zijn is bij bijvoorbeeld het aansluiten van een PC. (Want een console komt in het algemeen toch nooit hoger dan 60FPS.) (Aanvullend: Een TV heeft in het algemeen een dermate hoge inputlag dan het niet prettig is om bijvoorbeeld een spel als CS:GO erop te doen.)
heeft echter veel meer Hertz
Ja en nee. Op Tweakers zie ik ook een refresh rate van 200 Hz staan. Maar ik heb uit onze UE46D800 nooit meer gekregen dan 60Hz. Als ik mij niet vergis, is die 200 Hz gebaseerd op Samsung's Motion Plus. Dat is een stukje software die van inputsignaal met een lagere framerate iets beters (poogt) te maken. Dat heet Motion Interpolation". Ik denk dan ook dat het niet mogelijk is om iets met een hogere refreshrate dan 60Hz aan te sluiten op de TV.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1