Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnathan96
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-07-2021
Mijn vraag:

Beste Tweakers,

Ik heb eens gekeken met HWinfo na het gamen en zag dat 1 core heel hoog in temperatuur is terwijl de andere dat niet zijn.
Ik vroeg mij af of dit kon komen omdat de koelpasta misschien niet goed is verdeeld bij de fabricage van de laptop.
De laptop is net 3 weken oud en het beteft de acer aspire 5; a515-51g-88ye

hier is de afbeelding van HWinfo :
https://imgur.com/a/7H8IDN5

Relevante software en hardware die ik gebruik:

HWinfo
Fraps
MSI Afterburner
Intel Core i7-8550U
(Niet relevant maar wel leuk) Rocket League

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nog niet veel aangezien ik niet heel veel van dit soort dingen af weet, en eerst graag advies zou willen krijgen.

Bij voorbaat alvast bedankt !! :) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12
Nee dat betekent het niet direct. Cores hoeven niet perse in dezelfde temprange te liggen, dit is afhankelijk van de load.
Wat het wel betekent is dat jouw laptop moeite heeft met het wegwerken van de warmte onder langdurige load in het algemeen.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik afga op het plaatje, dan zijn alle temps vrij hoog (thermal throttling bij 3 v.d. 4 cores), maar deze cpu met turbo-modus zit natuurlijk ook in een laptop die minder goed koelt dan grote desktopkast ;)

Ik zou me dus eerder afvragen of de laptop wel z'n warme lucht kwijt kan: hij staat wel op een gladde/vlakke ondergrond en niet op een tafelkleed/dekbed waardoor de ventillatie-openingen afgedekt zouden kunnen worden?

Je zou evt. ook zo'n "onderzetter" (google: laptop cooler) met extra fans onder de laptop kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnathan96
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-07-2021
De laptop staat op een grote atlas op mijn bed zodat hij op een vlakke/platte ondergrond staat.

Alvast bedankt iedereen!!

Ik ga kijken of ik zo`n onderzetter kan aanschaffen en of het probleem dan verholpen is.

Nogmaals bedankt voor jullie moeite :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee