Alternatief voor server voeding voor Dell Precision 470

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Beste,

Een paar weken geleden heb ik gratis van een mede Tweakers een Dell Precision 470 overgenomen, waarvan ik al wist dat de voeding kapot was. Dit is de type voeding: Dell HP-U551FF3

Heb het geprobeerd op te zoeken, maar het is me helaas niet gelukt, vandaar dat ik het hier even kom vragen. Daarbij komt dat ik nog niet veel kennis heb op workstation gebied. 8)7

https://imgur.com/3Jmfr3e --> foto van de aansluitingen

Weet iemand misschien een alternatief? Een nieuwe Dell HP-U551FF3 vinden gaat moeilijk worden of het is erg duur. Al geprobeerd te zoeken. Een alternatief zodat alle 2e de cpu's werken en een oudere pci low-end GPU aan toegevoegd kan worden.

Graag hoor ik of er alternatieven zijn! :)
Graag ook als het een heel verhaal word het in aparte stukken te delen en niet dat het één geheel word. Is wat lastig lezen voor mij.

Beste antwoord (via johan501 op 15-07-2018 13:45)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

johan501 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Ah dat wist ik niet. Kon het niet goed vinden, zal het gelijk even aanpassen.

Ja ik had het ook al gevonden dat de voedingen duur zijn. Maar is er echt geen andere alternatief?
Alternatief is de voeding repareren, of een donormachine met dood bord scoren waar de voeding nog van leeft. Het is dusdanig oud spul dat het niet veel meer mag kosten als geheel. Losse onderdelen is altijd lastig. Hoe minder er op de markt is hoe exorbitanter de prijzen.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

De Precision lijn is voor workstations, niet voor servers. Onderdelen voor servers zijn dan ook een stuk makkelijker te vinden.

Zo te zien zal het zo’n €120 minimaal kosten om een voeding te importeren als niemand hier op Tweakers zo’n ding heeft liggen. Even een voeding van de plank trekken gaat hem niet worden gezien de aansluitingen niet standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:41:
De Precision lijn is voor workstations, niet voor servers. Onderdelen voor servers zijn dan ook een stuk makkelijker te vinden.

Zo te zien zal het zo’n €120 minimaal kosten om een voeding te importeren als niemand hier op Tweakers zo’n ding heeft liggen. Even een voeding van de plank trekken gaat hem niet worden gezien de aansluitingen niet standaard zijn.

Ja ik had het ook al gevonden dat de voedingen duur zijn. Maar is er echt geen andere alternatief?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

johan501 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Alternatief is de voeding repareren, of een donormachine met dood bord scoren waar de voeding nog van leeft. Het is dusdanig oud spul dat het niet veel meer mag kosten als geheel. Losse onderdelen is altijd lastig. Hoe minder er op de markt is hoe exorbitanter de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Voeding repareren kan niet. Die 2e is een goeie, zal ik even onthouden. Maar er is dus echt geen ander alternatief meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

johan501 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Voeding repareren kan niet. Die 2e is een goeie, zal ik even onthouden. Maar er is dus echt geen ander alternatief meer?
Wat had je als alternatief in gedachten dan?

Er kan geen standaard voeding in, die je nu hebt kan niks meer en een directe vervanger los kopen is €120-200. Dus ja, dan is repareren of een donor het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Wat had je als alternatief in gedachten dan?

Er kan geen standaard voeding in, die je nu hebt kan niks meer en een directe vervanger los kopen is €120-200. Dus ja, dan is repareren of een donor het goedkoopst.
Nee ik vroeg juist of er echt geen andere alternatief is..
Naja ik kijk wel f verder. Toch bedankt!
Pagina: 1