Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:27
Ik zoek een?
SSD en evt. RAM die compatible is met de laptop. Er zit een HDD in, die wil ik vervangen door een ~250GB SSD. Laptop draait nu nog op Win8.1, maar er gaat Ubuntu op. Qua RAM kan de laptop maximaal 8GB aan en er zit nu al 6 in. Dan moet ik dus 2x4GB aanschaffen om 2GB erbij te krijgen. Dat lijkt me het niet waard, maar wie weet denken jullie er anders over.

Wat is je budget?
Wat er binnen het redelijke nodig is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, als het maar kwalitatief goed is en zuinig is (ivm accu), maar wel iets van een performance boost geeft aan het trage beestje. Uit slaapstand naar bruikbaar duurt op dit moment te lang.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop in kwestie: pricewatch: Samsung NP370R5E-A03NL
OS wordt Ubuntu of (later) evt. andere Linux distros.
Gebruik is voornamelijk websurfen (met een hoop open tabs), tekstverwerken en coden, en af en toe een filmpje kijken.

Zelf gevonden:

SSD:
- pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
- pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB

RAM:
- pricewatch: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9
- pricewatch: G.Skill S Q F3-12800CL9D-8GBSQ (goedkoper, maar veel langere levertijd)

Alvast dank voor het meedenken! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je kunt zelf het beste bepalen of de 6 GB die je er nu in hebt voldoende is. Meten is weten.

Je processor kan overig prima 16 GB geheugen aan. http://eu.crucial.com/eur...rade-for/Samsung/np370r5e

8 GB SO-Dimms waren toen waarschijnlijk niet/nauwelijks op de markt, dus vaak gaf een fabrikant dan minder als max op. Er zou gewoon 2x8 GB in moeten kunnen. Een fabrikant zal niet snel de ondersteuning, die Intel aanlevert als basis voor de bios, dusdanig aanpassen dat er minder geheugen in kan. Kost ze alleen maar tijd en geld en als ze geen ondersteuning willen geven, kunnen ze nog steeds gewoon 8 GB max aanhouden.