4takt buitenboordmotor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 16:09

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Hallo,

Mijn verstand van motoren is 0. Mijn broer heeft er gelukkig meer verstand van dit soort zaken. Echter is hij tijdelijk niet bereikbaar.

Ik heb een Mercury MArine 1998 4takt 15PK.

Nu is mijn vraag maakt het uit als het uitlaat onderwater is? (weet eigenlijk ook niet percies waar hij zit.)
Want de vorige keer dat ik ging varen kwam er heel veel rook uit, ook kwam ik niet goed op snelheid. Wat op volgde dat de motor afsloeg en ik 1KM moest peddelen.

Dus is het kort. Maakt dat wat uit?

Op internet word ik ook niks wijzer dus ik denk vraag het aan een Tweaker.

Gewoon een spook

Alle reacties

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:12

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb geen verstand van buitenboordmotoren, maar met logisch nadenken kom ik meestal wel een heel eind :P

Als er geen duidelijk herkenbare uitlaat op zit, zal de fabrikant het wel zo bedacht hebben dat het onder normale omstandigheden goed werkt.
Zat er niet toevallig een choke op die je vergeten bent terug te zetten toen 'ie eenmaal draaide?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
APClll schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:32:
Ik heb geen verstand van buitenboordmotoren, maar met logisch nadenken kom ik meestal wel een heel eind :P

Als er geen duidelijk herkenbare uitlaat op zit, zal de fabrikant het wel zo bedacht hebben dat het onder normale omstandigheden goed werkt.
Zat er niet toevallig een choke op die je vergeten bent terug te zetten toen 'ie eenmaal draaide?
choke stond er niet op. Wel heb ik een klein ding onder de motor

Gewoon een spook

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:29

Daniel36

vernieuwde formule

Ja, duidelijk dit.
Echt.
In principe kan er niet zoveel mis gaan. Maar duidelijke info zou enorm helpen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Check of je waterinlaat verstopt zit, dan koelt je motor niet meer en slaat ie vast.

Cunning linguist.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Precies.. er zit een zogenaamde impeller in, een klein rubberen schoepenrad die water door de motor pompt. Die slijt of droogt uit en moet frequent vervangen. Als het goed is zie je een straaltje water spuiten.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Daniel36 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:41:
Ja, duidelijk dit.
Echt.
In principe kan er niet zoveel mis gaan. Maar duidelijke info zou enorm helpen.
Sorry maar ik heb 0 verstand van dit soort dingen.

Gewoon een spook

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Janspook schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:53:
[...]

Sorry maar ik heb 0 verstand van dit soort dingen.
Breng hem gewoon weg dan. Dit is niet iets wat je met 0 kennis oplost. En je hebt ook niet genoeg kennis om uit te leggen wat er is

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:02
Een buitenboordmotoren heeft 2 uitlaten, eentje in het staartstuk boven water en eentje onderwater in de schroef

Bij stationair wordt de bovenwater uitlaat voornamelijk gebruikt en die mag gerust een beetje onder water

Wanneer je gaat varen gaat het voornaamste via de onderwater uitlaat

Laat je motor eens opnieuw afstellen door een monteur, je blok heeft namelijk een carburateur die schoongemaakt en afgesteld moet worden
Pagina: 1