Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Omzeilen peperdure vakantiepark Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 2.569 views

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 22:20
Heerlijk op vakantie hier in Frankrijk, maar het vakantiepark is extra naar wat draadloos internet betreft. Het lijkt er op dat ze 4G scramblen, waardoor ik geen hotspot kan opzetten met mijn eigen abo en 'verplicht' wordt de peperdure Wifi aan te schaffen (ook nog eens slechts één apparaat per aangeschaft tijdelijk Wifi abonnement, ratten). Dat vind ik erg triest dus als tweaker gelijk aan de slag gegaan met de router. Het ding kunnen resetten, maar hij moet persé in bridge mode en hierdoor haalt hij steeds automatisch de firewall instellingen binnen die me doorsturen naar het abonnement service. Met andere woorden, ik krijg het niet voor elkaar. Soms kan ik tijdelijk in de router na een reset, maar uiteindelijk komen de originele instellingen weer binnen.

Wanneer ik hem als 'Router PPP' instel krijg ik geen verbinding met het internet. Het gaat om een Technicolor TC582n.

Ik begrijp het wanneer dit niet besproken mag worden, maar mocht het wel, iemand een idee hoe ik via de router mode wél verbinding krijg?

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
IBTL

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 16:49

g0tanks

Moderator CSA
Ze scramblen de 4G? Hoezo denk je dat?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 22:20
Tja, met 20 euro per dag per apparaat én scrambled 4G voel ik me toch geen boef om dit te proberen.
g0tanks schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:18:
Ze scramblen de 4G? Hoezo denk je dat?
De verbinding is er wel, maar onmogelijk om ook maar iets te laden op het gehele park, echter bij 3G en EDGE laden pagina's wel (heel traag). Buiten het park geen enkel probleem met 4G. Scramblen is misschien niet de juiste benaming, maar ze hebben het in ieder geval voor elkaar dat 4G compleet onbruikbaar is, zowel iOS als Android devices, en ook via verschillende mobiele aanbieders (SRF en Orange)

[ Voor 60% gewijzigd door MadDogMcCree op 14-07-2018 21:24 ]

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Is het scramblen van 4G door onbevoegde instanties niet illegaal (praktisch overal ter wereld)?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:37
Het bezitten van de gebruiksklare apparatuur alleen is al verboden.
Je kunt contact opnemen met de ANFR.

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen3 op 14-07-2018 21:23 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Een logischer verklaring is dat de dekking ter plaatse minder is. Of de provider ondersteunt het niet (bv Telfort).

Het routerverhaal is te onduidelijk om iets zinnigs over te kunnen zeggen.

WISP routers werken vaak wel maar vaak ook bepaald niet vlekkeloos. Zit nu op een camping waar de router het bij de eerste poging in elk geval niet deed. Mazzel dat de gratis bar-wifi in bereik zit wat met uitzondering van de piekuren prima bruikbaar is.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:00

Baggeraar

Wat een gebagger..

3/4G router met een yagi op het dak van je camper?
http://procom.dk/products/68-r-9001800-1214
in frankrijk heb je 3G op 900MHz en 4G op 1800MHz
dus bovenstaande antenne moet volstaan, even uitrichten naar de dichtstbijzijnde mast en je bent verzekerd van een goede connectie.

deze is prijstechnisch misschien beter: http://www.skymasts.com/p...0-light-duty-yagi-antenna
enkel voor 1800MHz.

owja, in china kan je deze uiteraard ook heel goedkoop vinden, gewoon even zoeken naar "yagi 1800"

[ Voor 10% gewijzigd door Baggeraar op 14-07-2018 21:36 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:00
Frankrijk.. Dus waarschijnlijk gewoon ruk mobiel netwerk. Ik heb momenteel helaas hetzelfde op de camping in France. Zit je dan met al je GB, maar moet je gebruik maken van brak WiFi netwerk. Waar ik mijn mobiel bijv al nooit aan koppel.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is de 4G om 6 uur ‘S ochtends ook ruk? Vaak hebben vakantieparken waardeloze dekking en is het gewoon te druk op het netwerk.

Tevens ben ik er achter dat onze caravan een heel dun metalen laagje heeft als isolering. Het is letterlijk een doos van Faraday op wielen. Deur open voor internets..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zoals al gezegd: 4G is in het buitenland lang niet zo vanzelfsprekend als hier.
En daarnaast zit er natuurlijk nog verschil tussen de dekking van de diverse providers (Best kans dat je met Orange net 3G hebt, en met Bouygues Télécom prima 4G, of andersom, of niets)

Ook liggen campings vaak bij elkaar. En reken maar dat anno 2018 heel veel toeristen dus 4G willen gebruiken ipv de vaak slechte/dure wifi, en de zendmast hier niet op berekend is.

Het omzeilen van de beperkingen die de camping heeft is niet de bedoeling. Die camping heeft dat niet voor niets zo bedacht. Of het anno 2018 logisch en/of je het er mee eens bent is een ander verhaal natuurlijk, maar we gaan je hier niet supporten in. (zie de faq)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.