Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor student bedrijfskunde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor mijn aankomende studie bedrijfskunde. Windows wordt door de school sterk aangeraden en vind ik zelf ook het fijnste werken. Daarnaast zal ik de laptop door de week veel gaan gebruiken op mijn studentenkamer voor het kijken van films en internetten. Gamen doe ik alleen thuis op mijn desktop, dus een GPU is overbodig.

Wat is je budget?
Tussen de 600 en 900 euro. Waarbij 900 euro (helaas) wel echt het maximale is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks. Een wat zwaardere en grotere laptop vind ik desondanks zelf geen enkel probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeuren heb ik niet. Wel is het voor mij een absolute eis dat de laptop stil is tijdens simpele taken als word, browsen etc. Op dit moment heb ik een oude HP laptop en deze begint al hard te blazen bij het gebruik van word en internet tegelijkertijd, zoiets wil ik dus absoluut voorkomen.

Na veel lezen kwam ik zelf tot de volgende specificaties:
CPU: minimaal i5. i7 lijkt me overkill, terwijl de laptop er meestal wel een stuk duurder op wordt.
RAM: 8gb.
Schijf: 256gb SSD. Meer lijkt me ook hier overbodig.
Scherm: minimaal 13' en maximaal 16'4 inch. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 'standaard' 15,6.
Draadloos netwerk: Niet overal op de campus is de wifi even sterk. Het is dus belangrijk dat er een fatsoenlijke wifi-adapter in zit. (Schijnbaar kunnen hier grote verschillen inzitten?)

Zelf heb ik natuurlijk ook al het nodige onderzoek gedaan, daarbij kwam ik vaak uit bij laptops van Lenovo. Door alle verschillende series en types zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Vooral over hoe 'stil' een laptop is bestaan vaak hele uiteenlopende meningen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
IK kwam ook vaak uit bij Lenovo betreft prijs/kwaliteit.
Echter vandaag mijn ideapad 520 ontvangen en dat ding maakt enorm lawaai.
Fans lijken constant aan 100% te draaien, minderen soms wel een beetje maar snel daarna weer heel wat kabaal.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Hoewel n=1, hier ook geen goede ervaringen met Lenovo; dochter heeft een Yoga2 gekocht die ook veel herrie maakte. Uiteindelijk wel goed gekregen door 3 keer terugsturen en een ssd, maar wat mij betreft hier geen Lenovo weer. Vanuit mijn werk heb ik altijd HP gehad. Nu mijn 5e denk ik inmiddels maar nooit problemen mee gehad.

Weet je zeker dat je een 15'' wil trouwens? Ik neem mijn laptop ook elke dag mee en heb nu een 14'' die ik vrijwel nooit hoor en ook niet zoveel weegt. Vooral dat laatste is een genot

[ Voor 29% gewijzigd door P_Tingen op 16-07-2018 08:39 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• karine1
Moet wel bekennen dat na een hoop updates het geluid zo goed als weg is.

Verwijderd

Refurb Lenovo ThinkPad (T, P of X), HP Probook of Elitebook. min i3 en min. 8 GB RAM en haarlbaar binnen jouw budget. Dat zijn je meest degelijke keuzes.

Of je laptop gaat blazen? Voor een normaal Word bestand, zal het wel los lopen, maar als je de browser open hebt met een karrevracht aan open tabs, dan gaan veel laptops op een zeker moment blazen.

Misschien ook eens kijken naar de browser die je gebruikt. Chrome is een fijne browser, maar is een zwaardere belasting dan bijv. Firefox.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:07:
Wel is het voor mij een absolute eis dat de laptop stil is tijdens simpele taken als word, browsen etc. Op dit moment heb ik een oude HP laptop en deze begint al hard te blazen bij het gebruik van word en internet tegelijkertijd, zoiets wil ik dus absoluut voorkomen.
Juist ja, een oude HP laptop. Mijn advies: trek deze een keer open, ga er met een zachte tandenborstel en stofzuiger doorheen en vervang de koelpasta. Gegarandeerd dat het langer duurt voordat die laptop begint te blazen. Je wilt niet weten wat voor stofzooi een laptop verzamelt in een paar jaar tijd.

Mensen vergeten vaak dat een laptop, net als een fiets of een auto, onderhoud nodig heeft bij gebruik.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@P_Tingen je vergelijkt wel een budget Lenovo, waar je op je werk goede ervaringen hebt met HP, maar dat zijn wel business modellen.

Voor Lenovo kun je dan beter bij de Thinkpads blijven die wel degelijk zijn.
(Ik probeer je ervaring niet te diskwalificeren, maar alleen te zorgen dat we appels met appels vergelijken. Lenovo heeft nogal een grote range producten.)

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Tik anders een Latitude op de kop via de Vraag en Aanbod, prima laptopjes en super veel waar voor je geld.

• karine1
Met die Lenovo Thinkpads gooien ze naar je hoofd.
Heb er sinds enkele jaren ook één die nu intussen een jaar of 7 is en dat ding doet het nog perfect en is nog lekker snel ook.
Het verschil tussen de budget modellen(ideapad) en topmodellen(thinkpad) is wel duidelijk merkbaar.
Gewicht is ook wel een halve kg meer.
Pagina: 1