Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Memtest86 5.01 CRASHT zonder reden op meerdere systeemen

Pagina: 1
Acties:

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
Hoi,

Ben de laatste dagen flink bezig geweest met weer pcs nakijken en bouwen. Hierbij is memtest86 een zeer handige utility. Blijkbaar wat wel heel vreemd is dat bij de nieuwe netinstall van Fedora de memtest86 ALTIJD crasht. Zelfs op mijn twee eigen systemen die 100% in orde zijn en vandaag nogmaals bij een splinternieuw x299 systeem waar 32gb ddr4 in zit.

Gewoon in fail-safe mode dus F1 maar ook in F2 multi threaded mode, hij wilt gaan testen en je ziet dat hij bezig is en opeens pats weg zwart beeld en reset.

Heeft iemand anders deze ervaring toevallig ook al?? Kan er zo snel even niets van op het net vinden. Het vreemde is de usb stick waar ik de netinstall met Fedora Media Writer op heb gezet kijkt ook na of alles er correct op staat door middel van de verify function.

Met Memtest86 4.20 kan ik wel de twee andere systemen testen zonder crash, zelfs het x299 systeem, alleen geeft hij dan aan dat er DDR3 aanwezig is in plaats van DDR4. Waarschijnlijk omdat 4.20 een oudere versie is waar de nieuwe hardware nog niet ondersteund in is.

Verwijderd

Welke versie heb je oorspronkelijk gebruikt?
Op de site staat dat DDR4 wel ondersteund wordt: https://www.memtest86.com/index.html

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2018 19:47 ]

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
@Verwijderd Bedankt, heb dat nog niet getest. Zal memtest86 als ik mijn usb stick terug heb eens testen.
Ben eigenlijk wel benieuwd. Want er is dus of iets mis met de netinstall of met memtest86.