Er zit inderdaad geen bronselectie bij dus dat zul je ergens anders moeten doen. Tenzij je geen meerdere bronnen hebt omdat je slechts een enkele DAC gebruikt? Het ding heeft twee keer acht relays. Dat is dus twee kanalen met ieder een regeling van 8 bits = 256 stappen. Dat is best prima te noemen. In concept is het een goed ontworpen passive attenuator ( passieve verzwakker ) of ook wel een relay ladder genoemd.
Wat me opvalt is dat de weerstanden een beige kleur hebben. Dit doet mij vermoeden dat het koolfilm weerstanden zijn. Ik zou in een dergelijk audioproduct graag metaalfilm weerstanden, die doorgaans blauw van kleur zijn, willen zien. Vanaf de afbeeldingen is het lastig vast te stellen welke tolerantie de weerstanden hebben. Wellicht is het een idee om dit product na aankoop een upgrade te geven. Zelf matched pairs maken voor alle weerstanden in het linker en rechter kanaal van metaalfilm weerstanden met een lage tolerantie en van een gerenommeerd merk. Dan gaan de prestaties wederom een heel stuk omhoog.
Omdat het zo te zien een tweelaags printplaat is kan ik niet zien hoe de banen aan de onderkant lopen. Afhankelijk van hoe dit is uitgevoerd kunnen de prestaties mee- of tegenvallen. Als ik de opdruk van de relay mag geloven lijkt het om het merk "
YaskawaTakamisawa" te gaan. Het is alleen even de vraag of ze echt of echte namaak zijn. Doorgaans zijn Omron en
YaskawaTakamisawa wel de merken die je zou verwachten in dergelijke producten.
Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een IR afstandbediening.
UPDATE:
Ik vond deze link nog. Dat is de gebouwde printplaat zonder behuizing en rotary encoder.
https://www.aliexpress.co...d-Preamp/32817532517.html
De toleranties van de weerstanden gaan echt alle kanten op. De ene keer orande, de volgende keer blauw. Dus ik geloof niet helemaal. Zelf direct upgraden is geen slecht idee.
[
Voor 12% gewijzigd door
FrankHe op 15-07-2018 11:50
]