Vraag

• Balder©
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-07 21:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Apparaat dat Dual sim heeft met twee antennes

Wat is je budget?
Abonnement

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tegelijkertijd zakelijk alsmede privé gebeld te kunnen worden. Mocht ik bijvoorbeeld privé aan het internetten zijn wil ik ook zakelijk gebeld kunnen worden zeg maar.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op Tweakers heb ik niet de mogelijkheid 2 antennes te selecteren en vind over het algemeen dus alleen de Dual sim functie

Welke vragen heb je hier nog over?
n/a

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Balder© schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:15:

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tegelijkertijd zakelijk alsmede privé gebeld te kunnen worden. Mocht ik bijvoorbeeld privé aan het internetten zijn wil ik ook zakelijk gebeld kunnen worden zeg maar.
Dat laatste kan ook gewoon met dual sim.

Dat eerste: waarom zou je tegelijk met twee nummers willen bellen? Dus zeg je buurman (privé) en je klant (zakelijk) tegelijkertijd?

Wat je je budget nou eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 14-07-2018 18:24 ]

Hoi!

• Balder©
Budget is niet belangrijk. Pak uiteindelijk abonnement.
800 euro telefoon ook goed.

Ik heb gelezen dat het dus niet kan als je privé aan het internetten bent, werkt bellen niet aangezien je de sim van de privé dan aan het gebruiken bent. Ik heb het niet over wifi.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:55
Als je een telefoon met 1 simkaart gebruikt, zit op internet, en je word gebeld, komt dat telefoontje ook gewoon binnen. Waarom zou dat met dual sim anders zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 15-07-2018 19:38 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Balder© schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:32:
Budget is niet belangrijk. Pak uiteindelijk abonnement.
800 euro telefoon ook goed.

Ik heb gelezen dat het dus niet kan als je privé aan het internetten bent, werkt bellen niet aangezien je de sim van de privé dan aan het gebruiken bent. Ik heb het niet over wifi.
Oké. Dan niet. Succes verder :) .

Hoi!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:53

g0tanks

Moderator CSA
WEBGAMING schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:37:
Als je een telefoon met 1 simkaart gebruikt, zit op internet, en je word gebeld, komt dat telefoontje ook gewoon binnen. Waarom zou dat met dual sim anders zijn?
Omdat beide situaties wezenlijk anders zijn. Of het echt uitmaakt weet ik niet.

Via Coolblue:
De meeste dual sim toestellen zijn van het type standby. Deze toestellen hebben maar één antenne. Dit betekent dat beide simkaarten niet tegelijkertijd kunnen werken. Zolang je niet aan het bellen, sms'en of internetten bent, ben je bereikbaar op beide simkaarten. Ga je wel bellen, sms'en of internetten, dan neemt deze simkaart de antenne van het toestel in gebruik. De tweede simkaart is dan even buiten gebruik. Uitgebeld? Dan ben je weer bereikbaar op beide simkaarten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 10:28
Heb het net even geprobeerd op eigen telefoon. Data via zakelijk (netflix stream) en telefoon binnenkomend op prive. Resultaat is gewoon dat mobiel over gaat.

Betreft een eenvoudige moyora 5 plus met 2 simkaarten.

Volgens mijgaat op zo'n moment het andere nr direct naar voicemail.

[ Voor 29% gewijzigd door jan-marten op 15-07-2018 19:49 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Google op dual Sim dual active.
Dat is de functionaliteit die je bedoelt

• Balder©
@Smobbo
Klopt dat moet ik hebben. Jammer dat dat dus niet op tweakers te selecteren valt bij pricewatch.

@jan-marten
Heeft deze twee antennes?

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:55
jan-marten schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:47:
Heb het net even geprobeerd op eigen telefoon. Data via zakelijk (netflix stream) en telefoon binnenkomend op prive. Resultaat is gewoon dat mobiel over gaat.

Betreft een eenvoudige moyora 5 plus met 2 simkaarten.

Volgens mijgaat op zo'n moment het andere nr direct naar voicemail.
Met de Oneplus 3T die ik heb precies hetzelfde. Ook dit is een active/standby mobiel(dus 1 antenne, zoals bijna alle andere dual SIM mobieltjes). Ik internet altijd via mijn werkSIM maar ben op dat moment telefonisch gewoon bereikbaar op mijn werk en prive SIM. Voor internetten maakt het dus niet uit. Het enige wat een dual SIM mobiel met 1 antenne niet kan is een gesprek binnenkrijgen op je prive SIM, op het moment dat je met je werkSIM al aan het bellen bent.

• Balder©
Ik heb nog even verder gezocht en dit zijn de limieten die ik gevonden heb. In het Engels.

The limitations of using two SIM cards on Galaxy S9 and S9+ include:

When you are talking on one SIM card (through any mobile networks, 2G, 3G or 4G LTE), the other SIM card will be unreachable unless you enable dual SIM always on.
When you pick up a voice call, the mobile data connection will be paused automatically.
When you are talking on one SIM cards, you cannot use mobile data on the other SIM card.
Although both SIM card slots support 4G LTE network, only one SIM card will connect to 4G LTE network at any time. The other SIM card will only connect to 3G 0r 2G network. By default, the SIM card assigned for mobile data will connect to 4G LTE.
You need to explicitly assign one and only one SIM card for mobile data connection. By default, SIM card in the slot 1 will be used for data connection before you specify one.
You cannot insert a micro SD card when you use two SIM cards in dual-SIM Galaxy S9 or S9+. The SIM card slot 2 in dual-SIM Galaxy S9 or S9+ can be used for a SIM card or a micro SD card, but not both at the same time as explained in this guide.
Dual SIM always on, which requires call forwarding and call waiting (holding) may be not supported by a few carriers.
Pagina: 1