Toon posts:

Matrox G400 / DivX / TV-Out

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

90% van alle divx films die ik heb zijn gewoon perfect te bekijken op m'n tv, maar sommige films geven gewoon geen beeld op de tv-out, maar wel op de monitor.... dit heb ik alleen met een paar divx .avi-files... is hier een fix voor of doe ik iets fout? (kep de nieuwste win2k drivers, en in win98 zelfde probleem)

thx!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik heb het zelfde,..die paar divx films moet je dan niet met dualhead dvdmax bekijken maar met dualhead clone,...dan doen ze het wel,....

Verwijderd

Topicstarter
ga ik es ff proberen, dank u

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 15:22
Hebben jullie bij de tv-out (en alleen bij de tv-out) om de paar seconden een heel klein schokje te zien?
Ik gebruik ook de DH 32 mb op een athlon 550 met 128MB. Op de monitor speelt de film wel compleet vloeiend af, en ik heb zo'n beetje elke optie geprobeerd. dvd's gaan overigens wel perfect. En aan een gefragmenteerde HD ligt het ook niet, en ook niet aan de cpu/ram...

Dus wat is het dan? (Het zijn dus van die heeeele kleine schokjes die je amper ziet en niet echt storend maar toch...)

Verwijderd

Skibby: waarschijnlijk hebben die divx films dan een iets lagere framerate als 25. Dus 24 ofzo. Door de conversie naar 25 fps voor je tv zal er dan elke seconde 1 frame wegvallen :(

Weet niet zeker hoor

• Majestic
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die kleine schokjes kunnen ook van het inladen van de Divx zijn.

Heb het zelf ook met m'n Pioneer 104s, laat ie om de 15 sec. een stuk film in, blijft even haperen.
Heb nog niet geprobeerd om op m'n HD te zetten, misschien dat dat het probleem zou oplossen. Echter storend is het niet echt...

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

ik heb geen last van missende frames,..ik weet wel dat divx onder win2k helemaal niet lekker ging bij mij dan ging het beeld af en toe sneller,...net alsof je met beeld spoelt,..heel vaag,....draai nu weer win98se,.omdat ik die films toch wel belangrijk vond

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Skibby:

Ik heb hetzelfde met Regio 1 DVD's op een Encore DXR 3 kit (dus ook alleen op de TV-out).
Heb net een topic geopend om een oplossing te krijgen, het heeft bij mij in ieder geval niet met een te lage frame rate te maken (bij regio 2 DVD's heb ik er geen last van).

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
euhm... nou die schokjes... dat hep te maken met je TV en de TV-out van je kaart... met PAL en NTSC ... probeer als 't mogelijk is (en je teevee daar goed beeld mee geeft) je matrox op NTSC te zetten, want PAL laat iedere zoveel seconden een paar frames weg, zodat 't lijkt alsof 't beeld schokt.... hep weer te maken met de verschillende soorten PAL enzo, en als 't schokt op je TV dan ondersteunt deze niet de soort PAL van je matrox....

volgt iedereen 't nog? (sorry.. BIERR :)
Pagina: 1