Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

78 inch curved LED tv vervoeren zonder originele verpakking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:35
Mijn vraag:

Hoe kan ik het beste een 78 inch curved LED vervoeren zonder de originele verpakking?

En dan met name de vraag dit beter horizontaal of verticaal vervoerd moet worden. Zelf zou ik zeggen verticaal en goed ingepakt in met noppenfolie, dekens en kussens.

Gebruikt vervoermiddel:
Peugeot boxer bus

Te vervoeren object:
Samsung 78” curved LED

Alvast bedankt voor de tips!

Alle reacties

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 19:07
Normaal is het advies juist staand voor zover ik weet (toen ik nog in een shop werkte waar we ze verkochten). Dit omdat tijdens schokken en drempels anders het paneel te veel stress voor zijn kiezen krijgt.

Mijn advies als je toch een bus hebt: Netjes overeind houden, goed inpakken, tegen een kant in de bus zetten met een spanbandje vast zetten zodat deze niet om kan vallen, maar ook zeker niet te strak dat je iets kapot trekt! Natuurlijk ook zorgen dat er verder niks in de bus staat wat tegen de tv aan kan vallen...

Specs!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 15:49
Met HolderBatt, rechtopstaand, natuurlijk goed ingepakt en zorgen dat hij op een zachte ondergrond staat en niet kan omvallen.

Als hij ligt komt er inderdaad meer stress op je paneel dan als hij staand vervoerd zou worden.

• netvista
Bedankt. voor de tips ! ik bedoelde idd verticaal ( even verbeterd in de TS )

waarschijnlijk wel het beste om eerst de voet er af te halen en zonder voet goed ingepakt neer te zetten op een kussen lijkt me?
Het is een huurbus dus die is verder helemaal leeg.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Geen risico nemen. Zet er een man of 2 bij achterin die bus en laten vasthouden.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
xinix03 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:56:
Geen risico nemen. Zet er een man of 2 bij achterin die bus
Ik zou toch nog even nalezen hoe het vervoer van personen zonder risico kan plaatsvinden.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:39

g0tanks

Moderator CSA
Geen risico nemen. Zet er een man of 2 bij achterin die bus en laten vasthouden.
Doe dit alsjeblieft niet. Dit is ontzettend onveilig voor de mensen achterin.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 19:07
Erg handig. Als die 2 mensen omvallen achter in de bus valt de tv ook, en die mensen kunnen zich ook goed bezeren... Beter gewoon normaal vast zetten. Als je dit niet overdreven strak doet, moet dit gewoon goed gaan.
netvista schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:54:
Bedankt. voor de tips ! ik bedoelde idd verticaal ( even verbeterd in de TS )

waarschijnlijk wel het beste om eerst de voet er af te halen en zonder voet goed ingepakt neer te zetten op een kussen lijkt me?
Het is een huurbus dus die is verder helemaal leeg.
Voet er af is stiekem best een goeie, kan het schanier ook niet beschadigen door belasting van een stoot ofzo. Mooi het panneel zelf goed inpakken, op een paar lakens of een groot kussen.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenBatt op 14-07-2018 15:06 ]

Specs!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

g0tanks schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Doe dit alsjeblieft niet. Dit is ontzettend onveilig voor de mensen achterin.
Buiten dat is het ook tegen de wet en als je gepakt wordt krijg je een goede en terechte boete. Ik had de tv als volgt vervoerd: Goed dik kleed, liggend met het paneel naar boven met de voet eraf (dus zodat de tv als een schaal ligt). Succes! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• netvista
Met 2 man achterin gaat hem sowieso niet worden. Buiten dat het gewoon wettelijk niet is toegestaan ga ik geen 2 man 120 km lang in de laadruimte laten zitten ;).

Maar goed, net zoals ik voor de rest op internet heb gevonden, zijn de meningen tegenstrijdig. De 1 zegt rechtop, de ander zegt plat.

Persoonlijk denk ik idd zoals de meeste meningen hier dat rechtop de minste stress op het scherm oplevert, dus ik ga voor rechtop, scherm goed ingepakt in kussens en noppenfolie met een een sjorband heeeeeel lichtjes aantrekken en dan maar fingers crossed .... :-).

Ik laat morgen wel even of ie heelhuids is over gekomen.

Dank voor de input zover!
Pagina: 1