Heb ik dit wel correct aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo allemaal,

ik heb even een vraag betreffende het volgende:

Ik heb 3 apparaten die ik alle 3 graag over mijn home cinema set wil hebben lopen.

even een opsomming van waar het precies om draait:

Home cinema set: LG HT762PZ
TV: Samsung PS50B530S2W
Ziggo Horizon box
AC Ryan Playon HD2
PS4 Pro

De horizon box, Acryan Playon, en de PS4 zijn zowel via Toslink middels een HQ optische toslink switch,en via HDMI verbonden. Ondanks dat het allemaal wel prima draait, heb ik toch het gevoel dat er iets niet klopt.

In principe zou de connectie via HDMI voldoende moeten zijn aangezien hier zowel audio als video mee wordt doorgestuurd, en ook wordt aanbevolen boven toslink. Maar hoe krijg ik dit alleen via HDMI allemaal werkende? Kan dat uberhaupt? Nou moet ik wel opmerken dat mijn home cinema set alleen 1 enkele HDMI out aansluiting heeft.

Het is mij ook wat onduidelijk waar dan exact de HDMI OUt voor dient op mijn Home cinema set.

Om het een en ander te verduidelijken heb ik even een schema gemaakt met hoe alles tot nu toe met elkaar verbonden is.

Ik ben zelf niet zo heel erg kundig hierin, dus enig advies zou fijn zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://i63.tinypic.com/2duxkle.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gwbuiter74 op 14-07-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2duxkle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:16
Alledrie je apparaten met hdmi aan je LG, hdmi van je LG naar je tv. Klaar? Mits je LG 3 hdmi ingangen heeft natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 14-07-2018 13:36 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
sig69 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:35:
Alledrie je apparaten met hdmi aan je LG, hdmi van je LG naar je tv. Klaar? Mits je LG 3 hdmi ingangen heeft natuurlijk.
Nee, dat is dus het punt wat ik ook aangaf. Hij heeft alleen een HDMI out Daar heb ik dan ook niks op aangesloten. alleen wat is dan daar uberhaupt het nut van vraag ik me dan af. Is mij niet helemaal duidelijk

[ Voor 4% gewijzigd door gwbuiter74 op 14-07-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ah, het is een veredelde dvd speler zie ik. Ik dacht dat je een av receiver had staan. De hdmi uitgang is voor als je een dvd afspeelt uiteraard. Gezien de weinige mogelijkheden van het apparaat lijkt de manier waarop het nu zit de enige mogelijkheid.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Idd wat @sig69 zegt. Het apparaat is geen receiver maar een DVD speler met hoofdzakelijk uitgangen.

De hdmi uitgang is eigenlijk bedoeld voor oude HD televisies zonder upscale mogelijkheden (hebben die ooit bestaan eigenlijk?). De DVD speler heeft namelijk zijn eigen upscale mogelijkheden aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Zoiets ja :)
is al een oudje.Ik denk al wel bijna 10 jaar intussen, maar doet het op zich nog wel prima...

nouja, misschien toch maar een keer afscheid van nemen, en eens kijken voor wat nieuws met wat meer mogelijkheden.

In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Je TV heeft een opticak out en je LG set een optical in als ik het goed zie. Kun je dan niet gewoon al je apparatuur met HDMI op je tv aansluiten en je tv met optische kabel op je LG set zodat je al het geluid via je set kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@Wekko306 Goed punt. Dat zou nog een optie kunnen zijn inderdaad. Dan ben je in ieder geval van die switch af.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 14-07-2018 14:25 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

sig69 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:23:
@Wekko306 Goed punt. Dat zou nog een optie kunnen zijn inderdaad. Dan ben je in ieder geval van die switch af.
Dan ben je inderdaad van de Toslink Switch af, maar waarschijnlijk ook van je 5.1 track en als je wel Dolby 5.1 krijgt dan is de andere grote kans dat je geen mogelijkheid hebt tot de DTS 5.1 track. De TV als hub gebruiken kan aanzienlijke nadelen hebben in een set met meer dan 2 kanalen aangezien veel TV's uitgaande audio terugzetten naar 2.0 stereo. Iets om te testen alvorens je de switch weg doet.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 14-07-2018 15:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1