compacte mobiele airco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:17
Hallo,

Voor deze warme zomermaanden ben ik op zoek naar een (compacte) mobiele airco. Heb er meerdere besteld en geretourneerd omdat ze niet aan mijn verwachtingen voldeden.

DeLonghi Pinguino PAC WE112 Eco - te groot voor in mijn woonkamer, geretourneerd
https://www.coolblue.nl/p...nguino-pac-we112-eco.html

https://www.bol.com/nl/p/...xl#product_specifications - qua afmetingen helemaal prima, lekker compact. Alleen erg kwetsbaar, de ijzeren pinnen achter het filter zijn verbogen en de accesoires gaan erg snel stuk. Ook had ik het gevoel alsof hij niet goed koelde (kan ook met mijn luchtafvoer te maken hebben, MDF plank in raam)..... nadat ik hem had uitgezet was het direct weer warm in de kamer. Ook zat er water onder in het rooster (?!) onding.... aanspraak gedaan op garantie.

Nu zit ik dus nog steeds zonder airco.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/971a75d54ff5dc9f8c13edbc3d36c06c.png

Dit is mijn appartement. Rode en groene kruis zijn plekken waar ik airco wil neerzetten. De Delonghi was volgens de manual te krachtig voor mijn kleine slaapkamer. Mooiste zou wel zijn dat ik een airco zou kunnen gebruiken voor het hele appartement. 2 kleintjes.... een in slpk. en woonkamer zou ook optie zijn.

Was die Splendid dan toch te zwak qua capaciteit?

Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:16
Die plank zou ik vervangen voor een piepschuimplaat van ongv 4cm dik, dit isoleert direct en kan je het makkelijk op maat maken van je raam. Ik zelf heb de mazzel dat mijn raam precies 50cm breed is, en er platen verkocht worden in de ze afmeting.

Zelf heb ik de https://www.coolblue.nl/product/709302/eurom-polar-7000.html
Deze maakt wel echt veel herrie maar hij maakt het heerlijk koel.
Dit komt door de isolatie van de kamer, als de muren warm zijn kan je koelen wat je wilt, zodra de airco uit gaat voel je de warmte van de muren afstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik snap niet hoe een airco 'te krachtig' kan zijn voor je kamer? Dat betekent toch gewoon dat hij sneller de kamer op temperatuur kan krijgen?

Daarnaast is het verschil tussen 9000BTU en 12000BTU nou ook weer niet zo heel groot, dus het klinkt als onzin om een product daarom terug te sturen.

en ja, een mobiele airco heeft een waterafvoer nodig. Airco's onttrekken vocht uit de lucht tijdens het koelen, en dat water zal toch ergens heen moeten. Je kan de airco op een kleine verhoging plaatsen, en dan een bakje of emmertje onder het kraantje zetten om het water op te vangen. Een krachtige airco trekt makkelijk 6 liter water per dag uit de lucht.

Ten slotte is het inderdaad belangrijk om de afvoer goed te regelen; zorg dat de MDF-plaat goed afsluit in het raam, dat de slang goed vast zit, en probeer eventueel luchtlekken te voorkomen in de aansluiting van de slang (met tape voor buizen, of met siliconenkit). Anders lekt die warme lucht van de airco gewoon weer terug de kamer in, en daar schiet je niks mee op.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

kickje naar CEA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:49
I'm no expert, maar is het niet altijd gewoon het beste een split unit te regelen? Alle mobiele oplossingen voelen toch een beetje als water naar de zee dragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:17
Brammos85 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:23:
I'm no expert, maar is het niet altijd gewoon het beste een split unit te regelen? Alle mobiele oplossingen voelen toch een beetje als water naar de zee dragen..
Kennis van mij heeft er nog eentje staan (split unit)..... mag ik van hem hebben. Het is eentje die in 2005 a 2006 gekocht is.... hoe zit dat eigenlijk met het energieverbruik? Nieuwere airco split units hebben die niet een lager energieverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30

Croga

The Unreasonable Man

saken schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:58:
Kennis van mij heeft er nog eentje staan (split unit)..... mag ik van hem hebben. Het is eentje die in 2005 a 2006 gekocht is.... hoe zit dat eigenlijk met het energieverbruik? Nieuwere airco split units hebben die niet een lager energieverbruik?
Nieuwere airco split units mogen wettelijk veel minder verbruiken dan vroeger. Dat betekend echter niet dat ze zuiniger zijn. Het betekend alleen dat ze minder vermogen zullen hebben.

Een split unit is altijd beter dan een binnen unit. Split zal altijd minder herrie maken (tenminste; binnen. De compressor staat namelijk buiten), zal altijd efficiënter zijn en zal altijd beter werken.

Zelf hebben we hier ondertussen 8 jaar een split unit (1 buiten, 2 binnen). Die is gisteren nagekeken met als resultaat "Niks aan doen, effe schoonmaken en klaar). Hij houdt 2 kamers op 21 graden, waarvan 1 onder een schuin dak wat in de volle zon staat. Het was gisteren 32 graden buiten..... Op de andere kamer moet ik hem zelfs regelmatig uit zetten omdat het anders te koud wordt.

Let wel dat als je een split unit over neemt dat hij dus uit elkaar zal moeten en geïnstalleerd zal moeten worden door een erkend installateur. Dat gaat waarschijnlijk duurder zijn dan een enkele unit die je in de winkel haalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:10
saken schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:35:
Ook had ik het gevoel alsof hij niet goed koelde (kan ook met mijn luchtafvoer te maken hebben, MDF plank in raam)..... nadat ik hem had uitgezet was het direct weer warm in de kamer.
Volgens mij maak je hier dezelfde 'fout' als ik heb gedaan. Mijn theorie was laat dat ding overdag lekker aan en als ik ga slapen zet ik hem uit, ramen open en is het lekker koel. Dat werkt...voor een tijdje maar de airco koelt alleen de lucht en warmte zit in je muren enz. heb ik geleerd vandaar dat het zo weer warm is.
saken schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:35:
Nu zit ik dus nog steeds zonder airco.
Die van mij gaat ook retour maar heb ook een toren ventilator die een 1/5 van de prijs van de airco was en doet het dan beter. Natuurlijk koelt deze niet de lucht maar voor mijn gevoel is het briesje verkoelend en je hoort hem amper dus. Mocht ik weer voor een airco gaan dan zal het wel zo'n split untit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:13
Overigens hoef je je op dit moment weinig illusies te maken over het kopen van een airco, want vrijwel alle modellen onder de 500 euro zijn niet of nauwelijks leverbaar op het moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02
Niet alleen dat, alle ventilatoren zijn ook "tijdelijk niet op voorraad".
Pagina: 1