Vraag

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
Sinds een jaar of 5 heb ik diverse Xiaomi telefoons gebruikt, op dit moment de redmi 4X. Echter is gisteren mijn scherm defect gegaan door een crash op de plavuizen dus is het tijd voor wat anders.
Maar wat? Eigenlijk wil ik niet groter dan 5”. Heb al gekeken wat Xiaomi in het pakket heeft maar de telefoons met wat knappere specs zijn als snel tegen de 6” aan en dat vind ik gewoon te groot (de A1 is al anderhalve cm langer en ook breder). Nu zullen er vast wel andere telefoons “van die kant zijn” (China) maar ik heb geen ervaring met andere merken dan Xiaomi en kan dus niet echt inschatten wat ok is.
Ik wil rond de 250-300 max uitgeven, weet er iemand een goed alternatief voor mijn 4X of kan ik beter mijn scherm maar gewoon laten repareren?

Alle reacties

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

"of kan ik beter mijn scherm maar gewoon laten repareren?"

Een scherm kost €10~€20 + een uur werk.. En daardoor kan je telefoon waarschijnlijk wel weer en of twee jaar verder.

Een telefoon van €300 die je in drie jaar afschrijft kost je €100 per jaar.

| live and give like no one else |

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
3x3 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:54:
"of kan ik beter mijn scherm maar gewoon laten repareren?"

Een scherm kost €10~€20 + een uur werk.. En daardoor kan je telefoon waarschijnlijk wel weer en of twee jaar verder.

Een telefoon van €300 die je in drie jaar afschrijft kost je €100 per jaar.
Scherm vervangen kan ik niet zelf, zal eens kijken of er in NL firma’s zijn die ook schermen van Xiaomi vervangen.

Edit: gevonden in de buurt, vragen voor reparatie €119 :X

Edit 2: blijkbaar zijn er ook voorgemonteerde fronts te bestellen. Schijnt dat het nieuwe glas lastig te monteren is in het front, moet gelijmd worden. Nu 1 geheel voorgemonteerd front besteld voor 23 euro, dus dat valt mee. Eens kijken of we dat in zijn geheel gemonteerd krijgen.

Laat het topic toch nog even open, want ben sowieso wel benieuwd of er betaalbare 5” telefoons überhaupt nog leverbaar zijn, denk dat deze vraag voor een hoop anderen ook van toepassing is.

[ Voor 35% gewijzigd door ybos op 14-07-2018 13:17 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatst naar ATT

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mocht de 5" wat opgerekt worden dan kun je nog kijken naar de pricewatch: Nokia 8 Dual Sim Grijs
(5.3")
Knappe specs voor €314, oa:
Snapdragon 835
Dual camera
64GB opslag

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rutger schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:51:
Mocht de 5" wat opgerekt worden dan kun je nog kijken naar de pricewatch: Nokia 8 Dual Sim Grijs
(5.3")
Knappe specs voor €314, oa:
Snapdragon 835
Dual camera
64GB opslag
Die is (een stuk) groter qua buitenafmeting vgm Redmi 4X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1