Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag dat dit moederbord nu in de aanbieding is. Ik ben er van op de hoogte dat X370 normaal gesproken niet compatibel is met Ryzen gen 2 processors. Ik vroeg me af of dit een nieuwe partij kon zijn die wel al een geüpdatet bios heeft. Als ik een Ryzen 5 2600(X) zou installeren zonder dat ik naar een winkel ben geweest om de bios te updaten, zou dit schade kunnen opbrengen aan het moederbord? Dat het moederbord brickt bijvoorbeeld.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Als het bios niet up to date is en de 2600 nog niet ondersteunt zal de PC gewoon niet opstarten, meer niet.

Of het bios up to dat is kunnen we vanaf hier moeilijk zeggen, bel/mail/fax/postduif de winkel waar je hem wilt kopen eens met die vraag, die hebben de borden immers liggen :)

Gabriël AM5

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
De winkel kan hem wellicht updaten voor je, soms is het fabrieksaf al mogelijk, soms kan je zonder cpu updaten.

Dus die opties kan je even nakijken

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bios updaten bij dat ding is appeltje eitje, heb ik ook moeten doen.

Nieuwe bios op een stick zetten, stick in de juiste USB poort douwen, op het knopje drukken, kopje koffie drinken en klaar is kees.

Ding heeft dualbios dus bricken is lastig.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reacties, ik heb een mail gestuurd naar MyCom en wacht nog af op de reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een reactie gekregen en dit moederbord komt niet met een BIOS dat up-to-date is. Ik heb hem alsnog besteld, maar moet nu wel ergens een BIOS update doen. Kennen jullie een winkel die dit kan doen? Bij Tweakers zijn er veel behulpzame mensen, maar die wonen allemaal te ver weg.

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:06:
Ik heb zojuist een reactie gekregen en dit moederbord komt niet met een BIOS dat up-to-date is. Ik heb hem alsnog besteld, maar moet nu wel ergens een BIOS update doen. Kennen jullie een winkel die dit kan doen? Bij Tweakers zijn er veel behulpzame mensen, maar die wonen allemaal te ver weg.
Dat kan je zelf wel hoor. Alles wat je nodig hebt is een USB stick. Als dat je niet leuk moet je misschien ook maar geen moederbord vervangen. Zolang de stroom niet uitvalt kan dat niet mis. En hierboven wordt gezegd dat hij een dualbios heeft, dan kan het helemaal niet fout gaan

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2018 16:13 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Verwijderd Dit is een van de weinige borden die je kan flashen zonder een functionele CPU. Je hebt alleen een USB stick nodig. Verder is het een uitstekend bordje, zeker voor deze prijs. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2018 16:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is handig, moet ik dan wel nog de cpu monteren voor de update, of kan ik dat ook laten zitten dan?

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:36:
Dat is handig, moet ik dan wel nog de cpu monteren voor de update, of kan ik dat ook laten zitten dan?
Dat hoeft dus niet. Kan net zo goed wel alvast

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:36:
Ik heb 'm ook gewoon geupdate met een 2600 er al in, bios flashen is echt heel makkelijk bij dit ding, en met de nieuwe bios loopt mijn C6H + 2600 als een zonnetje :*)

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar heeft MyCom de order geannuleerd, omdat het een 'overduidelijke' fout in de prijs was. Meningen verschillen, maar ik vond €126 toch niet heel overduidelijk, als het bij een andere winkel €200 is. Jammer, weer opzoek naar een nieuw moederbord :(
Pagina: 1