Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 21:25
Hallo,

Ik ben (haastig) op zoek naar een powerbank voor mijn Chuwi Hi13 tablet. Zou geen probleem moeten zijn, zou je zeggen. Helaas heeft chuwi geopt voor een bijzondere variant van het PD protocol (als je dat zo kunt noemen... mn lader heeft letterlijk gewoon een ground en een 12v lijntje (stekker afgebroken)).

De powerbank moet in staat zijn om minstens 2amp op 12v te leveren, en laat dat nou net een voltage zijn die PD standaard als een optie ziet voor fabrikanten om te gebruiken, en geen must(standaard is 5, 9, 15 en 20 volt).

De enige die ik op moment kan vinden die binnen max 4 werkdagen leverbaar is het volgende:

RAVPower 20100mAh Powerbank met Quick Charge 3.0 en USB Type-C

Deze heeft zover ik kon vinden als enige 12v op 2A maar volgens bol alleen met QC, welke mijn tablet dus niet heeft. (Ok blijkt dat dat dus klopt, er moet expliciet bij staan dat het PD protocol, welke inderdaad een echt protocol is, welke blijkbaar niet gebruikt door de lader van de chuwi, maar wel door de tablet ondersteunt wordt). Ik denk dat ik mijn prijs verwachting toch maar moet opschroeven tussen de 30 en 60 euro.

Is hier iemand die hier verder ervaring mee heeft? Zijn er andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie op moment?

Al vast bedankt voor alle reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door RareAMV op 14-07-2018 11:36 . Reden: Nieuwe info gevonden, nog steeds geen oplossing. ]

Beste antwoord (via RareAMV op 20-07-2018 08:35)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51
Hoi! Ik heb zelf deze powerbank van Anker: pricewatch: Anker PowerCore+ 26800 PD. Is wat prijzig, maar je kan je tablet er bijna 3x mee vullen.

Hij is momenteel niet op voorraad bij de winkel waar ik hem kocht (volgens de PW zelfs nergens meer), maar ik heb hem hier liggen en toevallig ben ik bezig met het bouwen van een PD analyzer, dus ik heb met eigen ogen kunnen zien dat hij 12V over PD kan doen.

Ik durf te gokken dat andere Anker powerbanks met PD support ook 12V kunnen leveren, maar dat kan ik niet testen.

Klein detail: op de powerbank zelf en in de handleiding staan alleen 5V, 9V, 15V en 20V genoemd, maar toch levert hij prima 12V.

Iets groter detail, om de powerbank snel op te kunnen laden heb je een PD voeding nodig die 9V kan leveren. Als je een PD voeding hebt die geen 9V kan (maar bijvoorbeeld wel 12V, 15V en/of 20V), dan zal hij dus slechts met 5V 3A opladen, en dan ben je een hele nacht aan het wachten. Het is tenslotte bijna 100 Wh.

De Nintendo Switch lader is dus ongeschikt. Die doet namelijk enkel 15V en 5V 1,5A (dus nieteens 5V 3A). Daarmee ben je dus ruim 13 uur bezig met opladen. Daarnaast kan de Nintendo Switch lader dus ook niet jouw tablet opladen.

Wat wel geschikt is, is deze merkloze voeding. Kan prima overweg met alle PD spanningen inclusief 9V en 12V. Ik gebruik hem zelf bijna dagelijks voor mijn ThinkPad en Anker powerbank.

Edit: hier een screenshot van een capture van de Anker PD powerbank.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlSieDrl.png

[ Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 18-07-2018 19:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51
Hoi! Ik heb zelf deze powerbank van Anker: pricewatch: Anker PowerCore+ 26800 PD. Is wat prijzig, maar je kan je tablet er bijna 3x mee vullen.

Hij is momenteel niet op voorraad bij de winkel waar ik hem kocht (volgens de PW zelfs nergens meer), maar ik heb hem hier liggen en toevallig ben ik bezig met het bouwen van een PD analyzer, dus ik heb met eigen ogen kunnen zien dat hij 12V over PD kan doen.

Ik durf te gokken dat andere Anker powerbanks met PD support ook 12V kunnen leveren, maar dat kan ik niet testen.

Klein detail: op de powerbank zelf en in de handleiding staan alleen 5V, 9V, 15V en 20V genoemd, maar toch levert hij prima 12V.

Iets groter detail, om de powerbank snel op te kunnen laden heb je een PD voeding nodig die 9V kan leveren. Als je een PD voeding hebt die geen 9V kan (maar bijvoorbeeld wel 12V, 15V en/of 20V), dan zal hij dus slechts met 5V 3A opladen, en dan ben je een hele nacht aan het wachten. Het is tenslotte bijna 100 Wh.

De Nintendo Switch lader is dus ongeschikt. Die doet namelijk enkel 15V en 5V 1,5A (dus nieteens 5V 3A). Daarmee ben je dus ruim 13 uur bezig met opladen. Daarnaast kan de Nintendo Switch lader dus ook niet jouw tablet opladen.

Wat wel geschikt is, is deze merkloze voeding. Kan prima overweg met alle PD spanningen inclusief 9V en 12V. Ik gebruik hem zelf bijna dagelijks voor mijn ThinkPad en Anker powerbank.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlSieDrl.png

[ Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 18-07-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RareAMV dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 21:25
Peetz0r schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:07:

[afbeelding]
Sorry voor de late reactie, bedankt voor de info, ik zal zeker kijken na deze powerbank, en ook bedankt voor de tip van de voeding.