Hoe brand ik een DVD vanuit iMovie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Ik wil doodgewoon een filmpje, die minimaal bewerkt is in iMovie, branden op een DVD. Met <deel> bestand lukt het niet, dan wordt het een MP4. Die speelt mijn dvd speler niet af. Hoe doe ik dat ? Er moet toch een simpele functie in iMovie zitten om dit voor elkaar te krijgen ?!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke Mac heb je? Welke versie van macOS en iMovie hebben we het over? Waar heb je naar gezocht en wat heb je gevonden?

Toen je je topic opende kreeg je deze vragen te zien, en het is dan ook de bedoeling je die invult zodat we je het beste kunnen helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
Een Macbook Air 13 (2017). High Sierra en iMovie ? Gewoon de iMovie die op deze Mac staat. Ik kan exporteren (deel), maar dan vervolgens niet een dvd ervan maken. Zie dat hier een programma voor (was) is. Maar ik wil zo min mogelijk downloaden op deze Mac, geen externe programma's gebruiken/downloaden. Ik vroeg mij gewoon af of er toch op een of andere manier een dvd gemaakt kon worden rechtstreeks vanuit iMovie of op een andere manier. Kan de inhoud van iMovie bieb slepen naar een dvd, maar dan wordt het bestand veel te groot voor een dvd, en de functie deel is dus ook niet toereikend. Vreemd dat er niet gewoon een brandfunctie in iMovie zit. De rest van dit programma werkt juist zo mooi. Daarom mijn vraag beste Daedalus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok, voorheen brandde je je DVD's met iDVD, maar dat wordt sinds 2010 niet meer ondersteund. Zeker ook omdat sinds 2012 of zo, alle Apple computer geen optische drives meer hebben kan het best zijn dat die functionaliteit er uit is gesloopt. Aangezien de MacBook Air geen DVD brander heeft; hoe brand je je DVD's?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
Via mijn LG externe dvd/cd brander/lezen. Ik heb een heel plan gezien de film delen met iTunes, een playlist van maken en dan de optie daar een data dvd van branden. Het hele plan zag er goed uit. Maar helaas herkent mijn dvd speler niet de video op de dvd. Alles ervoor ging goed, had dus goede hoop. Ik heb nu werkelijk geen idee hoe ik mijn (toekomstige) films ga bewaren en afspelen op mijn Sony Bravia. Ik heb ook geen HDMI. Super Apple fan, maar dit vind ik heel erg vreemd van (iMovie) Apple. Ik ben toch niet de enige die zijn/haar films gewoon op DVD wilt zien via de huis-tuin en keuken player ??

Als je geïnteresseerd bent kijk eens naar dit: YouTube: iMovie to iTunes to DVD van Tisha Poncio

Thanks voor je meedenken Daedalus !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder externe software gaat het niet werken zo te zien. iDVD was de manier om het te doen, zonder iDVD kon het vroeger ook al niet.

Misschien is dit wat?

https://www.iskysoft.com/...rn-imovie-to-dvd-mac.html

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 20:27
Het klinkt inderdaad niet logisch maar gaat je zonder externe software je niet lukken. Itunes kan alleen audio en data cds branden https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=en_US

Ik zou "Burn" installeren, gebruik het al jaren op mijn mac. Erg licht en kan DVD video branden:
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 16-07-2018 20:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:40
Lanadio schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:57:
Via mijn LG externe dvd/cd brander/lezen. Ik heb een heel plan gezien de film delen met iTunes, een playlist van maken en dan de optie daar een data dvd van branden. Het hele plan zag er goed uit. Maar helaas herkent mijn dvd speler niet de video op de dvd. Alles ervoor ging goed, had dus goede hoop. Ik heb nu werkelijk geen idee hoe ik mijn (toekomstige) films ga bewaren en afspelen op mijn Sony Bravia. Ik heb ook geen HDMI. Super Apple fan, maar dit vind ik heel erg vreemd van (iMovie) Apple. Ik ben toch niet de enige die zijn/haar films gewoon op DVD wilt zien via de huis-tuin en keuken player ??

Als je geïnteresseerd bent kijk eens naar dit: YouTube: iMovie to iTunes to DVD van Tisha Poncio

Thanks voor je meedenken Daedalus !!
iDVD was vroeger de oplossing of Toast It. Maar ik vrees dat je bij een uitstervend soort persoon hoort :)

Onlangs vroeg een klant van ons of wij de gemaakte promofilm voor hem op DVD wilde branden zodat hij het op de beurs op een DVD-speler kon laten loopen. Wij werken allemaal op recentere Apple producten en hebben dus geen van alle meer een optische drive. Gelukkig voor hem kon het afspelen van de promofilm ook 'gewoon' via de USB ingang van de tv op de beurs. Dus misschien ligt daar een oplossing voor je?

Vertel eens wat meer over je tv set up. Wie weet wat we kunnen doen voor je.

Toast-it werkt overigens nog steeds prima naar het schijnt. Exporteer je video bestand vanuit iMovie en brand hem via Toast-it op je DVD.
https://www.roxio.com/en/products/toast/titanium/

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2018 20:47 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1