Raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Vanmiddag is mijn PC vastgelopen ('Hoe kan dat nou, je draait toch Windows ??'). Nou heb ik problemen met allebei mijn harddisks. Alle MP3-s die erop staan, hebben de bekende tikken enzo er in zitten. Alle films die er op staan hebben vertekeningen in het beeld. Sommige spellen doen het niet meer. Tekstbestanden zijn nog compleet intact. Wave-files zijn ook nog perfect. Plaatjes doen het nog goed. M'n koe gaat ook door.

Als ik de MP3 bestanden nou decode naar wave-files, zijn die wavefiles wel goed. Volgens mij wil dat zeggen, dat de bestanden nog wel compleet op de harddisk staan. Het probleem zou dan liggen bij de FAT. Deze zou ik dus opnieuw moeten kunnen schrijven...

Vraag 1) Is het inderdaad de FAT, of denken jullie dat het een ander probleem is?
Vraag 2) Als het de FAT is, hoe kan ik deze dan fixen?

Ik hoop maar dat er hier een oplossing voor is, want ik heb geen zin om weer 5 backup's van m'n DVD-s te maken (>:)) en ook geen zin om zo'n 5 gig aan MP3-tjes te decoden naar wave en dan weer naar MP3... En daarbij werken ook nog wat spellen niet, maar volgens mij moet dit op te lossen zijn...

Mother, will they like this song?

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Heb je scandisk al geprobeerd?

Anders probeer eens Norton disk doctor, als je dat hebt!

Meestal fixt scandisk de fats wel

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

Ik had eens aan m'n partities lopen knoeien zonder te backuppen, gelukkig het meeste gered, maar alle mp3-tjes van een bepaald bereik, beginnende van C t/m M waren weg en delen van winamp skins waren vergald.

Ik denk dus dat een bepaald deel van je schijf overhoop ligt met daarop delen van gefragmenteerde bestanden, als een (volledige?) scandisk niet helpt weet ik het ook niet...
Moet je inderdaad aan bepaalde utils gaan denken

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12
Op dinsdag 17 juli 2001 22:15 schreef TheLunatic het volgende:
Als ik de MP3 bestanden nou decode naar wave-files, zijn die wavefiles wel goed. Volgens mij wil dat zeggen, dat de bestanden nog wel compleet op de harddisk staan. Het probleem zou dan liggen bij de FAT. Deze zou ik dus opnieuw moeten kunnen schrijven...
Klinkt vaag. (ik neem aan dat je recent gedefragmenteerd hebt). Als je je mp3tjes zonder problemen om kan zetten naar wavs, wil dat zeggen dat je mp3s wel goed zijn. Aangezien het afspelen van een wavje meer van je hd vraagt dan het afspelen van een mp3, terwijl een mp3 meer van je proc. vraagt, lijkt het erop dat je probleem in je niet zoveel met je harddisk te maken heeft, maar eerder met je geheugen, proc of moederbord.

Misschien moet je eens een programma draaien dat je gehele pc checkt :)