Youtube en tekst formatting probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
De laatste tijd merk ik op dat Youtube's tekstformatting op een rare manier verloopt.

Stel je voor, ik reageer en tik een reactie in. Deze reactie bestaat netjes uit aantal alinea's. Dus met een witte ruimtes ertussen.

Dat zou gewoon moeten werken, niet waar?
Na submit merk ik op dat de geplaatste tekst opeens tot één brok tekst is geworden. De witruimte tussen alinea's is gewoon foetsie. Dat kan niet. Het leest ook niet lekker.

Om te kunnen corrigeren moet ik zelfs twee regels witruimte ertussen zetten, zodat het niet ineen klapt. Hierna verdwijnt inderdaad één witregel en krijg ik nu wel goed (of bijna goed) reactie uit paar alinea's.

Aangezien dit pas laatste maanden opvalt, het kan zijn dat er paar aanpassingen zijn doorgevoerd op Youtube, waardoor er een bug ontstaat voor tekst typen met witruimte ertussen. Misschien beetje te agressief gefilterd tegen spam en/of foute links. Ik dacht eerst tijdelijk fout, maar aangezien ik steeds weer en weer moet corrigeren is er toch wel een probleem...

Maar dit is zeer vervelend. Telkens als de tekst dichtklapt zonder witruimte moet ik steeds editen en stap voor stap extra regels tussenvoegen met Enter totdat het goed blijft. Het is gewoon irritant.

Heb jij ook zoiets ervaren? Wat heb jij zelf gedaan om te corrigeren? Zou dit probleem gemeld worden aan Youtube? Daarnaast heb ik dit probleem in Firefox, en tekst formatting bijvoorbeeld op Facebook zelf gaat het gelukkig wel goed. Alleen op Youtube gaat het zeker mis. Dat kan niet aan Firefox liggen, het is meer website fout. Anders zou ook hier op forum regels wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik twijfel waar dit topic hoort, ik hou het op Internetmarketing & Social Media. AZ -> IMS

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het is ook lastig waar. Waar je heen plaatst praat meer over marketing. En mijn probleem gaat dat niet over, maar over een fout in Youtube. Ook al is het social media. Er is geen internet algemeen deel, denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door MrDummy op 14-07-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wie zegt dat 't een fout is? Ik denk namelijk dat 't by design is... :?
naitsoezn schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:24:
Ik twijfel waar dit topic hoort, ik hou het op Internetmarketing & Social Media. AZ -> IMS
IMS is hier niet voor bedoeld, als het topic in IMS was verschenen had ik 't naar AZ gemoved. So now what? :P

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 14-07-2018 14:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RobIII schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:19:

IMS is hier niet voor bedoeld, als het topic in IMS was verschenen had ik 't naar AZ gemoved. So now what? :P
Duidelijkere regels opstellen over welk topic waar hoort? :P We hebben vanuit GC al eerder aangegeven dat er een duidelijk (sub)forum mist waar dit soort internet-vragen horen; GC is hier in ieder geval niet voor bedoelt aangezien internet in general toch inmiddels best wel gerekend kan worden tot een Tweakers-onderwerp en GC alleen voor niet-Tweakers-onderwerpen (bij gebrek aan betere termen) is. Of die vraag het beste gesteld en bediscussieerd in dit topic zou kunnen worden is nog weer iets anders :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Oke, ik ben nu meer op de hoogte van formatting probleem in Youtube.
Elke keer als ik enkele witruimte regel tussen maak is het vrijwel altijd weg na posten. Dan wordt het 1 brok tekst, niet fijn om te lezen.

Voortaan maak ik altijd twee witregels in de reacties. Tot nu toe is het wel gelukt om weer bedoelde opmaak te krijgen, de dubbele witregel wordt na posten enkele witregel.

Het staat vast dat Youtube beetje teveel wegfiltert. Dit kan natuurlijk niet.
Ik zou graag van anderen horen of het inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrDummy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:04:
Het staat vast dat Youtube beetje teveel wegfiltert.
Nee, jij vindt dat. Daarmee staat 't niet vast (hooguit voor jou).
Want YouTube heeft zich te schikken naar jou? Is jou iets verschuldigd? Ben je grootaandeelhouder?
MrDummy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:04:
Ik zou graag van anderen horen of het inderdaad zo is.
Het is zo; dat kun je met eigen ogen zien. Of het by design is of een gevalletje "nobody cares" of inderdaad een bug die ergens op een lijst staat met bugs die gefixed gaan worden kan natuurlijk niemand je vertellen behalve YT zelf. Dus ik weet nog steeds niet wat je denkt te bereiken met dit topic. Mail ze, neem contact op, meld je "probleem" en meer dan dat kun je niet doen; net zo min als wij.

Overigens doen andere sites (ik noem een Reddit bijv.) dit ook. Either way vind ik dat je héle rare conclusies trekt, net als hier:
MrDummy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:47:
Daarnaast heb ik dit probleem in Firefox, en tekst formatting bijvoorbeeld op Facebook zelf gaat het gelukkig wel goed. Alleen op Youtube gaat het zeker mis. Dat kan niet aan Firefox liggen, het is meer website fout. Anders zou ook hier op forum regels wegvallen.
En hoewel ik het gedrag wat je beschrijft herken (van eerder genoemde Reddit bijv.; zie hier) wordt bij mij dit (invoer) gewoon dit waarbij in beide gevallen (YT en Reddit post) tussen 1 en 2 een enkele druk op enter is gegeven, tussen 3 en 4 twee drukken op enter en tussen 5 en 6 drie drukken.

Maar hoe een site omgaat met input en die vervolgens weer weergeeft is helemaal aan hun. Probeer hier maar eens 15 enters tussen 2 regels en kijk dan hoe je post er uit ziet ;) (bonus: bewerk je post daarna eens... ;) )

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 21-07-2018 12:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik doe altijd normaal wat ik al jaren doe. Tekst intikken, hier en daar even witruimte geven, en dan posten.
Dat verwacht je ook dat tekst met dezelfde opbouw gepost wordt.

Ervoor:
yt before
Erna:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3gDjZDqI0ScCT7B6KttpWtoP/full.jpg
Zo zou je niet verwachten he? De regel witruimte is best veel weggehaald.
Natuurlijk kan ik gelukkig bewerken, maar ik moet zelfs 1 of 2 keer opnieuw bewerken totdat de tekst opmaak weer in orde is zoals ik heb gedaan voordat ik heb gepost.

Het gekke is ook nog, ik zag tijdens bewerken verborgen witruimte regel tussen staan. Youtube kan dus wel gewoon witruimte weergeven, maar niet bij de eerste post poging. Pas na bewerken blijft witruimte erin staan, ook na nog een keer bewerken. Er wordt niet opnieuw gefilterd.
Alleen de eerste keer... dan wordt er duidelijk wat gefilterd.

Het blijft gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 08:35

JK

Geen last van en ik reageer aardig wat op YouTube. Maar zijn dit comments op een kanaal van een ander of reacties op jouw video's waar je reactie geeft via de 'Studio'?
Hoewel je denkt dat het niet aan Firefox ligt, heb je het ook al eens geprobeerd met Chrome?
Pagina: 1