Probleem met IP camera, wie o wie heeft advies ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Na bijna inmiddels mijn schoen opgegeten te hebben, toch maar een vraag hier stellen:

Ik had mij voordat ik een IP camera systeem aan zou schaffen op internet verdiept aangaande alle instellingen, mogelijke problemen etc. etc. Er zijn best wat handige sites, zoals onderstaande twee:

https://www.365cam.nl/ip-camera-werkend-krijgen/
https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-16114

Ik heb een systeem met 2 camera`s en een recorder box.

Welke stappen heb ik genomen:

De drie IP adressen van de box en de twee camera`s heb ik opgegeven in dezelfde range als het IP van mijn vaste computer (een paar getallen hoger).

De HTTP poort van de box staat op 80.

De IP camera`s werken met een soort interne poort 3456 (ik denk omdat ze achter die recorder hangen)

Wat nu lukt is, om via mijn vaste PC door het IP adres van de recorder in te tikken in Internet explorer (Chrome werkt niet hiermee) de camera`s te benaderen.

Daarna heb ik via de Ziggo connect box de 3 IP addressen van de box en twee camera`s vastgezet.
Vervolgens (na switch van IP6 naar IP4 via ziggo) het IP van de recorder + poort 80 geforward.

Alles volgens de instructies op de site van ziggo zelf en op andere sites.

Simpel zou je zeggen...

Probleem1

Even mijn externe IP adres opgezocht en extern buiten het netwerk ingevoerd d.m.v. IP adres XXX.XXX:80
De camera app wordt dan wel geopend maar krijg geen beeld.

Het gekke is ook als ik online test of poort 80 is geforward dan lijkt het van niet....

Vervolgens de Firewall uitgeschakeld in de connectbox...maar geen resultaat.

Probleem 2

Wat ook vreemd is, dat ik met de APP "IP cam viewer" die ik op mijn telefoon heb gedowload, die gewoon in het wifi netwerk zit, de camera`s ook met geen mogelijkheid te zien krijg..

Op mijn PC met LAN verbinding werkt het dus wel, en op mijn telefoon in hetzelfde netwerk niet.

Ik begrijp er niks meer van.

Wie o wie zou mijn kunnen helpen hiermee ?

Als jullie verdere info nodig hebben, hoor ik het graag.

Thanks
Arno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh glazen bol vertel mij welk merk en type camera en DVR gebruikt hij ? Want waarschijnlijk wordt er video nog een andere poort gebruikt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry misschien iets te algemeen...

Het is en PLV systeem, een recorder incl. camera`s, zie onderstaande link:

https://nl.aliexpress.com...-4x-auto/32770432055.html

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Even bij het begin beginnen:

Zitten de camera aansloten op de poe poorten van de recorder? En heb je beeld op de recorder van beide camera's?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

De camera`s zitten juist aangesloten en via de recorder kan ik ze gewoon zien.

Via mijn PC kan ik ook inloggen op de camera`s.

Inmiddels is het mij ook gelukt om via een andere APP op mijn telefoon de camera`s te benaderen.
(gek genoeg ook als ik wifi op mijn telefoon uitzet en over 4G ga)

Probleem blijft nu nog, dat ik de camera`s niet gewoon via extern internet kan benaderen d.m.v. het invoeren van mijn EXTERNE IP :80

(ik probeer dit trouwens via safari op een Iphone)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Het is over het algemeen de bedoeling van een recorder systeem dat je de camera's kunt benaderen via de recorder ipv individueel.... Ik ga er even vanuit dat ook jouw bedoeling is....

Of wil je ze echt apart (dus buiten de nvr) kunnen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb gekozen voor een recorder, omdat ik niet dag een nacht een PC wilde laten draaien om op te nemen.

Inderdaad ik zou ook graag vanaf buiten mijn netwerk de recorder willen benaderen via internet, die dan weer een overview geeft van de geinstalleerde camera`s.

Dit zou mogelijk moeten zijn.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Dat kan zeker,

Via de http poort gaat dat niet werken, je moet op zoek gaan naar een "media port" of "mobile poort" of iets dergelijks (bij alle systemen is dat weer anders)

Die poort forward je in je router, en stel je in in je app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets heb ik inderdaad wel gezien ....de media poort staat op 4567 of zoiets...

Dus ik moet in het modem dan dus het IP adres van de recorder in combinatie met poort 4567 forwarden ???

Is poort 4567 wel iets wat samenwerkt of herkend wordt door de Ziggo connect box ?

Ik kan die poort 4567 namelijk met geen mogelijkheid wijzigen in de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja hoor ook die poort kan je gewoon forwarden gelijk poort 80 doen. Alleen dus wel 4567 als poortnummer invoeren. Je weet dat de kans bij dit soort chinese meuk dat de leverancier ook mee kan kijken groot is. Het is maar dat je het weet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Frogmen: thanks ik wilde ze niet in de slaapkamer hangen :-)

Heren,

Ik heb nu de media poort ook ge-forward samen met het juiste IP adres maar kan de recorder nog steeds niet extern via internet benaderen...

Wat ik wel erg vreemd is, is dat ik via de telefoon op 4G met die app wel verbinding kan maken.
Met die APP kon ik het serienummer van de recorder scannen met mijn telefoon en werd die automatisch verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik heb ff gegoogled en volgens mij gebruik je de Xmeye app? Als je googled op xmeye + port forwarding vind je wel youtube filmpjes die je verder helpen.

PS: zoals anderen al hebben vermeld met dit soort spul gooi je je prive leven op internet. Het is prima om ip cams te gebruiken maar zet er een NAS tussen en blokkeer internet acces. Dan weet je zeker dat er niemand zit mee te kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Laagheim op 14-07-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks klopt, ik gebruik die Xmeye App die wel goed werkt op mijn mobiel

Ik zal Youtube eens checken of ik daar iets kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-user
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-03-2021
Hij werkt nu wel gewoon via 4G op afstand toch?
Ik heb zo iets ook wel eens meegemaakt toen was het 1 van deze vinkjes ergens met Internet Explorer :
https://www.hkvstar.com/t...or-ip-camera-dvr-nvr.html

Per definitie was ik toen al niet gecharmeerd van het systeem waarbij het alleen werkend kon worden gemaakt in Internet Explorer, nood breekt wetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:50:

Wat ik wel erg vreemd is, is dat ik via de telefoon op 4G met die app wel verbinding kan maken.
Met die APP kon ik het serienummer van de recorder scannen met mijn telefoon en werd die automatisch verbonden.
Wat is het probleem nu dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Als je de cloud omgeving van de fabrikant gebruikt (scannen van qr code enzo) dan werkt het idd, echter gaat een deel van die data vermoedelijk via china.

Als je die '4567' poort forward in je router, en je past de xmeye app aan (local login, add device, advanced en ddns aanklikken)
Dan kun je vervolgens je eigen gegevens erin kloppen

Device name: een naampje voor je nvr
Ip/serial/domain: je wan ipadress van ziggo
Port: de media poort
Username is meestal admin
Password: als je die hebt aangemaakt, dan weet je die wel, anders leeglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Ger071 & @ Shurefan:

Ik kan de camera nog steeds niet extern benaderen zeg maar buiten het netwerk.

(met de Xmeye cloud APP lukt het wel op 4G)

Op zich vreemd, het moet toch ook gewoon lukken zonder die cloud app, ook wat jullie al aangeven is er best kans dat die chinezen meekijken via de cloud verbinding..dus beter zou zijn om bijvoorbeeld met een andere app de camera te benaderen,

Ik heb nu Ipcam viewer gedownload...en je zou zeggen daar simpel Extern IP adres + Poort 80 of de mediapoort 3456 die ik heb invoeren...maar hij kan de camera gewoon niet vinden.

Ik heb trouwens getracht om de camera extern op 4G te benaderen via Safari ...wat niet lukt...misschien dat het ergens andere wel lukt met Inet explorer....

Als jullie nog iedeen hebben voor een andere app die ik zou kunnen gebruiken buiten die cloud om, en waar het systeem wellicht wel aan te melden is...dan graag....:-)

Ik zal jullie nog even op de hoogte houden met het benaderen extern via IP bij iemand anders met internet explorer...wellicht dat dat beter lukt dan safari.

Ik hoor het wel

Thanks voor het meedenken in ieder geval tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ the-user:

Via Internet explorer binnen eigen netwerk thuis lukt wel, dus daar draait active x dan wel goed kennelijk.

Maar zoals ik hier boven heb omschreven, heb ik het "extern" geprobeerd met Safari...wat niet lukte.

Wellicht kan het alleen met Intern explorer....ik ga het proberen en laat het weten

Groet en bedankt!
Pagina: 1