Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rechar
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-07 12:08
Ik ben een leek op het gebied van hardware samenstellen dus ik heb voor mijn nieuwe PC gebruik gemaakt van de BBG mainstreamgamesysteem juli. Ik was er ook nog eens vroeg bij dus ik heb de Inno3D GeForce GTX 1070 Ti iChill X3 kunnen aanschaffen in de periode dat die nog in de aanbieding was. Ik loop echter tegen wat problemen aan met random BSOD's. Met name tijdens het opstarten.Nu vroeg ik me het volgende af. Volgens de technische specs heeft de 1070 ti een voeding van 500 Watt nodig. De voeding in de BBG is de Seasonic Focus Gold 450W levert een vermogen van (ja je raad het al) 450 watt. Even los van mijn issues met BSOD's. Gaat dat wel fatsoenlijk samen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord (via Rechar op 14-07-2018 11:08)

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05:18
De reden waarom een fabrikant zo'n zware voeding adviseert is omdat er een hoop prut voedingen op de markt zijn. De fabrikant van de videokaart kan nooit weten wat voor onderdelen je in het systeem hebt. Je kunt dit dus met een korrel zout nemen.

Overigens heeft deze voeding een aantal nadelen, begrijp ook niet dat deze in de bbg staat. Een Bitfenix Formula Gold 450 was een betere keuze geweest. Neemt niet weg dat het gewoon zal moeten werken.

Qua bsod, heb je je bios al geŘpdate? En de nieuwste drivers ge´nstalleerd?

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Die 500W is een aanbevolen waarde en houdt ook rekening met veel slechtere voedingen op de markt dan die Seasonic. In je pc zijn de grootverbruikers je cpu en de gpu, tdp van beide is 65W resp. 180W. Voor de rest van je componenten houdt je dus meer dan genoeg marge over met een goede 450W voeding.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05:18
De reden waarom een fabrikant zo'n zware voeding adviseert is omdat er een hoop prut voedingen op de markt zijn. De fabrikant van de videokaart kan nooit weten wat voor onderdelen je in het systeem hebt. Je kunt dit dus met een korrel zout nemen.

Overigens heeft deze voeding een aantal nadelen, begrijp ook niet dat deze in de bbg staat. Een Bitfenix Formula Gold 450 was een betere keuze geweest. Neemt niet weg dat het gewoon zal moeten werken.

Qua bsod, heb je je bios al geŘpdate? En de nieuwste drivers ge´nstalleerd?

• Rechar
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-07 12:08
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten dat ik niet in die richting hoef te zoeken.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Als je de reviews van de 1070 ti leest kan je zien dat een totaal systeem met die kaart ongeveer 300W trekt. :)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True