Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

probleem na installeren nieuwe 1080 videokaart

Pagina: 1
Acties:

• jasper2603
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Hallo,

Ik heb na het bouwen van een nieuwe pc een tijdje op de integrated videokaart gedraaid, nu heb ik gister een nvidia 1080 over kunnen nemen. Deze kaart ingebouwd en nieuwste drivers geinstalleerd en alles zag er goed uit. Tot dat ik een aantal games ging proberen. Assassins Creed Origins geeft zwart scherm bij opstarten en keert dan weer terug naar hoofdmenu Uplay. Battlefield 1 idem. Het zijn originele gekochte games.

Blijkbaar zit er iets niet goed? Ik heb alleen geen idee wat? Wat heb ik al gedaan, videokaart drivers opnieuw geinstalleerd. In apparaatbeheer gekeken of de iGPU nog aan staat, maar deze staat helemaal niet meer in de lijst. Games opnieuw geinstalleerd. Het blijft hetzelfde.

Mijn config: 8700K, 16 gb ram, evga 1080 FTW, windows 10, corsair 750 watt voeding.

Als iemand tips heeft wat hiervan de oorzaak is of de oplossing, dan hoor ik het graag?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:01
Drivers eerst verwijderd met DDU voordat je nieuwe drivers installeerde?

Draait Furmark goed, en Unigine Heaven?

750w voeding van MS-Tech?

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:22
In je bios de ”GPU uitgezet? Alle stekkers goed aangesloten?
En inderdaad wat Uszka hierboven zegt.

Arjantje72 wijzigde deze reactie 14-07-2018 09:40 (19%)

• jasper2603
  • Nu online
Furmark draait goed, temperatuur loopt op na starten programma en stabiliseert na een paar minuten(ventilatoren beginnen te draaien).

Heb geen drivers verwijderd met DDU..

Heb in de bios gekeken van m'n Asrock Taichi z370 moederbord, maar kan geen iGpu instelling vinden, als ik het zo lees op het internet, zet de Asrock automatisch de iGPU uit zodra hij een videokaart detecteerd, misschien dat de iGPU daarom niet in apparaatbeheer staat.

Het is een 750x watt voeding van Corsair, heb de twee 6+2 stekkers in de videokaart gestoken. MS-Tech?

• Arjantje72
Wat voor GPU zat er eerst in?

• jasper2603
  • Nu online
quote:
Er zat geen videokaart in, draaide op de ingebouwde iGpu van de processor.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:41
Je hebt dus de videokaart 2e hands, weet je dan wel zeker dat deze niet al defect was voordat je deze overnam ?

I'm not smart, but I like to observe. Millions saw the apple fall, but Newton was the one who asked why.

• Arjantje72
Lijkt me toch een driver probleem.
Probeer toch eens de nieuwste driver opnieuw te installeren, eerst ddu gebruiken. Unique Heaven even laten draaien, hoeveel fps haal je daarmee?

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:50

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb ook een 1080ftw.. en met de laatste drivers werkt bij mij euro truck simulator niet meer op directx. Miss is het iets met directx of met de laatste drivers..? Dan denk ik dat dat bij mij is. Dus probeer is de voorlaatste drivers

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• jasper2603
  • Nu online
Ik heb DDU geinstalleerd, moet ik de intel drivers verwijderen of de nvidia drivers?

Ik zal zo eerst Unique heaven eens laten draaien kijken wat die doet?

• Arjantje72
Die van je GPU, de Nvidia. Als Heaven goed draait dan misschien toch een vorige versie van je driver proberen. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Als furmark en Heaven goed draaien dan ligt het niet aan je GPU. :)

Arjantje72 wijzigde deze reactie 14-07-2018 11:47 (19%)

• jasper2603
  • Nu online
Net Heaven gedraaid en die draait goed.

Ook in de Bios van het moederbord de onboard video opties gevonden en daar stond de onboard video op disabled. Ook dat lijkt allemaal goed. Ga nu DDU draaien en de nvidea drivers verwijderen.

• jasper2603
  • Nu online
Zo met DDU nvidea drivers verwijderd en daarna nieuwe nvidea drivers geinstalleerd maar dan een versie ouder. Installatie ging foutloos. Daarna de twee games opnieuw geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem..

Iemand nog tips wat te doen?

• Arjantje72
Als je de”GPU aanzet in de bios werken de spellen dan wel?

• jasper2603
  • Nu online
Ik heb de iGPU aangezet in de bios en de spellen werken dan ook niet, zelfde verhaal.. Heb geen idee wat dit kan zijn, zit met m'n systeem ook ruim boven de minimum eisen van de spellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
Als je googled op uplay en games zwart scherm zijn er enorm veel hits.
Je bent dus zeker niet de enige.
https://www.google.com/se...=uplay+games+zwart+scherm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasper2603
  • Nu online
quote:
Arjantje72 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 07:51:
Als je googled op uplay en games zwart scherm zijn er enorm veel hits.
Je bent dus zeker niet de enige.
https://www.google.com/se...=uplay+games+zwart+scherm
Klopt dat kwam ik ook tegen, dus toen maar eens battlefield 1 geprobeerd via Origin, maar ook daar hetzelfde probleem.. Ik dacht dat het aan de videokaart zou liggen, verkeerd geinstalleerd ofzo, maar begin nu te twijfelen of het niet iets anders zou kunnen zijn.

Als ik de meeste oplossing lees op het ubisoft forum is het probleem meestal opgelost met het uitzetten van de fxaa instelling in het nvidea configuratiescherm, bij mij stond dat al uit..

Heb geen flauw idee wat dit kan zijn, ik ga ook maar eens een ticket aanmaken bij ubisoft eens kijken wat ik terug krijg voor feedback

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:50
BF1 is gevoelig voor overklok, check mamaplank fabrikant of er een bios update is. Probeer eens andere pci-e slot.

B@n@@n

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasper2603
  • Nu online
Zo heb na een zondag proberen en proberen, de oplossing gevonden, te simpel voor woorden maar schrijf het hier toch maar op, mochten er in de toekomst nog meer mensen mee komen te zitten.. Het probleem zat hem in directx.
Na directx opnieuw te installeren vanaf de microsoft site, starten de games op zoals het hoort. :)

Helaas door al dat gepruts in de pc, komt er nu wel een hinderlijke tik uit de kast..
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True