Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Waar blijft de opvolger van jpeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16-07 16:33
Pagina 7:
quote:
Een alternatief beeldformaat dat al enige tijd wordt gebruikt, is WebP, wat uitgesproken wordt als 'weppie'. Het formaat is gebaseerd op hevc, ook bekend als h265. [.....] WebP is afkomstig van het VP8-videoformaat en de broncode is beschikbaar met bsd-licentie.
Om de bingo af te maken, zou ik er ook nog ergens bij zetten dat het op WMV9, en op MPEG2 is gebaseerd, dan is het rijtje compleet :+

Maar het moet dus enkel VP8 zijn (wat qua tech de tegenhanger is van h264).

Dan kan ook, de ook weggelaten worden uit "dat is ook gebaseerd op de hevc-videocompressie" bij HEIC.
quote:
Google gebruikt dezelfde techniek in WebM, het videoformaat van het bedrijf.
WebM is een container, en met WebM word tegenwoordig VP9 verstaan (daar geen enkel nut meer is om VP8 te blijven gebruiken), dus dat lijkt mij niet echt op zijn plaats zonder aan te vullen dat dat niet meer de norm is.
quote:
dan is er nog AV1 (AVIF), dat nauw verbonden is aan hevc, heif en WebM.
Hier word vast VP9 bedoeld met WebM. Buiten dat er AV1 video in een WebM container gepropt kan worden, is er namelijk weinig relatie met het container-formaat WebM zelf .... :/

SirNobax wijzigde deze reactie 14-07-2018 07:29 (41%)

Pentaxiaan

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:13
Wat is je vraag/probleem/doel?

Memento mori

• SirNobax
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16-07 16:33
quote:
Dat kan je het beste jezelf afvragen 8)7 .
Bij mij lijkt me dat vrij duidelijk:
quote:
Geachte Redactie:. Dit forum is bedoeld voor feedback over alles wat de redactie op de Frontpage publiceert: de nieuwsartikelen, de reviews, driver- en firmwareberichten, .plannen, blogs, polls, enzovoorts.

Je kunt in GR terecht als je een reactie van de redactie wilt hebben, bijvoorbeeld als je denkt dat een redactioneel artikel fouten bevat.
Hoort dus niet bij Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44, dus aparte post.

SirNobax wijzigde deze reactie 14-07-2018 08:03 (43%)

Pentaxiaan

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:34

Yero

Reviewer
Thx @SirNobax! Ik zal het aanpassen :)

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True