ANWB Pechhulp Europa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik heb een snelle vraag waar ik zo geen antwoord op kan vinden. Aankomende week gaan m'n vriendin en ik een rondreis maken in Polen (10 dagen) met mijn auto. Zelf heb ik geen ANWB Pechhulp. Mijn vriendin heeft het wel. Ze heeft een pasje met daarop haar naam maar het abonnement (of hoe je het ook noemt) staat op naam van d'r vader.

Op de website van de ANWB staat het volgende:
Heb ik recht op pechhulp in een andere auto?
We helpen jou. Het maakt dus niet uit in welke auto je rijdt, hoe oud je auto is, of dat je pech hebt met bijvoorbeeld een motor.
Klopt het dan dat 'we' recht op pechhulp hebben in deze huidige situatie? Nu hoop ik dat we het niet nodig gaan hebben, maar je weet maar nooit. Mocht het in deze situatie niet gelden dan kan ik alsnog zelf een abonnement afsluiten. Better safe than sorry :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat staat er in de algemene voorwaarden daarover? Welke van de drie beschikbare opties heeft ze? Doet er in dit geval niet toe. Via dezelfde faq: https://www.anwb.nl/wegenwacht/service/voorwaarden
4 Wie heeft recht op hulp?
U kunt gebruikmaken van Wegenwacht Service als u bestuurder bent van een
voertuig, of als inzittende van uw eigen voertuig op het moment van de pech.
5 Hoe kunt u aantonen dat u recht op hulp heeft?
Voor onze Wegenwacht Service is het nodig dat u zich legitimeert, een geldige
ANWB lidmaatschapspas en een geldig kentekenbewijs toont.

[ Voor 119% gewijzigd door PcDealer op 14-07-2018 01:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:13:
Wat staat er in de algemene voorwaarden daarover? Welke van de drie beschikbare opties heeft ze? Doet er in dit geval niet toe. Via dezelfde faq: https://www.anwb.nl/wegenwacht/service/voorwaarden

[...]

[...]
Oké, dus mijn aanname blijkt te kloppen? Zij heeft een pasje met haar naam erop (ANWB Pechhulp) en ze zal zelf ook regelmatig in mijn auto rijden, wat betekent dat ze bestuurder kan zijn. Daarmee heeft ze dus recht op hulp. Althans, zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
De ANWB gaat op persoon. Als je vriendin een abonnement heeft op pechhulp Europa dan zal ze geholpen worden, waar ze ook in rijdt. Als haar vader het abonnement heeft, dan niet. Geen idee wat voor constructie dat is met een andere naam op de pas, maar waarom bel je de ANWB niet zelf? Zij zullen het beter weten dan de Tweakers denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:29:
De ANWB gaat op persoon. Als je vriendin een abonnement heeft op pechhulp Europa dan zal ze geholpen worden, waar ze ook in rijdt. Als haar vader het abonnement heeft, dan niet. Geen idee wat voor constructie dat is met een andere naam op de pas, maar waarom bel je de ANWB niet zelf? Zij zullen het beter weten dan de Tweakers denk ik?
We hadden er net een discussie over dus ik denk ik gooi hier alvast een lijntje uit aangezien er nogal wat mensen zijn hier met voldoende kennis hierover. Als hier geen eenduidig antwoord uit komt dan bel ik morgen sowieso nog.

Wat jij zegt had ik trouwens ook al gevonden, dat het om de persoon gaat en niet om de auto. Maar ik kan dus niks vinden over hoe het zit binnen een gezin. Haar vader heeft een abonnement maar zij heeft een pasje met haar naam erop. Maar daar kan ik dus niks over vinden. Mij lijkt dat het dan nog steeds geldt dat ze dan gewoon hulp krijgt ongeacht in welke auto ze zit. Maar vandaar ook de vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
https://www.anwb.nl/wegenwacht/extrapas/jongerenpas

De jongerenpas? Die gaat dan weer wel op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:33:
[...]

We hadden er net een discussie over dus ik denk ik gooi hier alvast een lijntje uit aangezien er nogal wat mensen zijn hier met voldoende kennis hierover. Als hier geen eenduidig antwoord uit komt dan bel ik morgen sowieso nog.

Wat jij zegt had ik trouwens ook al gevonden, dat het om de persoon gaat en niet om de auto. Maar ik kan dus niks vinden over hoe het zit binnen een gezin. Haar vader heeft een abonnement maar zij heeft een pasje met haar naam erop. Maar daar kan ik dus niks over vinden. Mij lijkt dat het dan nog steeds geldt dat ze dan gewoon hulp krijgt ongeacht in welke auto ze zit. Maar vandaar ook de vraag hier.
Houd er wel rekening mee dat je maximaal 3 kentekens per jaar voor hulp mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Nee, volgens mij niet de jongerenpas omdat ze in haar eigen auto ook hulp kan krijgen. Ze rijdt ook nooit in de gezinsauto (ook nooit echt gedaan volgens mij). Maar 100% zeker weten doe ik dit niet. Ze slaap nu ook dus kan het ook niet aan d'r vragen.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:39:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je maximaal 3 kentekens per jaar voor hulp mag gebruiken.
Dat wist ik niet. Thanks voor de informatie!

[ Voor 31% gewijzigd door SomerenV op 14-07-2018 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:39:
[...]

Nee, volgens mij niet de jongerenpas omdat ze in haar eigen auto ook hulp kan krijgen. Ze rijdt ook nooit in de gezinsauto (ook nooit echt gedaan volgens mij). Maar 100% zeker weten doe ik dit niet. Ze slaap nu ook dus kan het ook niet aan d'r vragen.

[...]

Dat wist ik niet. Thanks voor de informatie!
Gezien ik een tijd in oude brikjes heb rond gereden van rond de €500 euro ben ik daar helaas achter gekomen midden in de nacht toen ik stil stond :X Tip hiervoor is gewoon standaard kenteken bij melding opgeven. personeel zelf is heel vriendelijk maar de administratieve afdeling bij de ANWB wat dat betreft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Ik ben een weekje weg met de auto van mijn moeder.
Stond net bij het strand in een snikhete auto met m’n vriendin en twee kinderen en dat rotding startte niet.

ANWB gebeld en kreeg dus inderdaad te horen dat dit op persoon ging en niet op de auto. Zou wel ter plekke lid kunnen worden voor € 90,- en dan nogmaals € 90,- voor de hulp ter plekke af mogen tikken. Ging daar niet gelijk op in, en werd gelukkig geholpen door een vriendelijke vent die even zijn startkabels wou gebruiken

Volgens de ANWB belmiep was ik te oud om voor de jongerenpas in aanmerking te komen. Maar nu zag ik ook iets over de partnerpas.

Zou ik dan daarmee wél hulp kunnnen krijgen met die specifieke auto?

Als er een reparateur komt kan hij natuurlijk nooit checken wie mijn partner is, want die is er op dat moment niet.

Dit zou dan moeten lukken toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan idd niet alleen als partner zijnde wel. (PartnerPas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@Verwijderd , begrijp je bericht geloof ik niet goed.
Bedoel je nu dat ik wél een partnerpas zou kunnen krijgen ook al betreft het de auto van mijn moeder?

Edit; nogmaals gelezen en je bedoelt volgens mij dat het níét kan.

Maar, hoe checken ze dan wie je partner is?
Die is er immers niet bij als je pech krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door TimmieN op 06-08-2018 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
TimmieN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:22:
Bedoel je nu dat ik wél een partnerpas zou kunnen krijgen ook al betreft het de auto van mijn moeder?

Snap je verhaal niet echt en volgend mij kaap je het topic.
Een partnerpas kun je nemen als je partner (ingeschreven op zelfde adres) ook een ANWB abo heeft. Partnerpas is iets goedkoper dan normaal abo. Weet hoe goed ze die adressen checken; je suggereert er over te kunnen liegen, maar doe maar niet.

@TS - ik zou ANWB bellen om uitsluitsel te krijgen. Waarschijnlijk is je vriendin onderdeel van een familie abo (van haar pa). Of dat op naam of kenteken is zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 06:54
En wat extra info over de PartnerPas is op de site te vinden
https://www.anwb.nl/wegenwacht/extrapas/partnerpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@JDillinger , het leek mij wel gelegitimeerd om hier een vraag over te stellen aangezien het gerelateerd is.

Een partnerpas kost € 5,- per jaar. Dat is toch echt wat anders dan een goedkoop abonnement

En dit geldt volgens mij ook specifiek alleen voor die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:24
TimmieN schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:58:
Ik ben een weekje weg met de auto van mijn moeder.
Stond net bij het strand in een snikhete auto met m’n vriendin en twee kinderen en dat rotding startte niet.

ANWB gebeld en kreeg dus inderdaad te horen dat dit op persoon ging en niet op de auto. Zou wel ter plekke lid kunnen worden voor € 90,- en dan nogmaals € 90,- voor de hulp ter plekke af mogen tikken. Ging daar niet gelijk op in, en werd gelukkig geholpen door een vriendelijke vent die even zijn startkabels wou gebruiken

Volgens de ANWB belmiep was ik te oud om voor de jongerenpas in aanmerking te komen. Maar nu zag ik ook iets over de partnerpas.

Zou ik dan daarmee wél hulp kunnnen krijgen met die specifieke auto?

Als er een reparateur komt kan hij natuurlijk nooit checken wie mijn partner is, want die is er op dat moment niet.

Dit zou dan moeten lukken toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Het is ook net hoe je het brengt.
Recent panne gehad toen ik bij mn ouders wegging, 10 minuutjes van ons huis. Mn vrouw is lid, ik niet.
Wegenwacht gebeld en beetje gebluft. Verteld dat mn vrouw met zoontje in de auto zat en panne. Dat ik er ben heengegaan en dat zij met mijn zoontje naar huis is gegaan omdat ze anders met mijn zoontje op de wegenwacht moest wachten. Dat was ok.
Inmiddels zelf ook lid geworden. Rij bewust 2 wat oudere auto's en dan is het fijn om voor dat geld die backup te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:27
De ANWB heeft verschillende pakketten.

Nu betaald de vader waarschijnlijk voor het abonnement en heeft je vriendin een jongerenpas of partnerpas. Echter zijn deze alleen geldig op 1 auto, dus waarschijnlijk die van de hoofdbestuurder, en dus niet overdraagbaar op verschillende auto's (max 3 per jaar). Anders moet je een partnervoordeel-pas aanvragen. Deze zijn wel overdraagbaar, maar wel een stukje duurder.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik kan uit ervaring bevestigen dat dit prima werkt, en het niet uitmaakt op wiens naam het voertuig staat. Een aantal jaar terug ben ik met mijn pa in een jaren 70 Jaguar van hem naar Engeland geweest. Zoals te verwachten met een Jaguar ging het ding nog voordat we op de boot in Calais waren al stuk :+

Zelf had hij geen ANWB-lidmaatschap, ik wel. We hebben zonder problemen op mijn lidmaatschap zowel in Frankrijk als in Engeland pechhulp kunnen krijgen, incl een huurauto en hotelovernachting.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@TimmieN
Waarom is het trouwens een belmiep van de ANWB?
Jij bent toch degene die ze belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
sambalbaj schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:54:
@TimmieN
Waarom is het trouwens een belmiep van de ANWB?
Jij bent toch degene die ze belt.
Sommige mensen vinden zichzelf heel goed en praten graag minderwaardig over anderen. Of ze willen zichzelf beter voelen door dat zo te doen, volkomen menselijk. Of het ook gewenst is, dat is punt 2. Maarja... ANWB bellen terwijl alleen startkabels nodig zijn 8)7 Die heeft iedereen toch standaard in de auto liggen? En er is altijd wel iemand die even zijn motorkap open trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
@TheBrut3 de ANWB heeft inderdaad standaard startkabels in de auto liggen ja. Ik ken verder niemand die dat doet? Wellicht tijd voor een andere auto als je dat denkt nodig te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:59
@FastFred Het ligt misschien aan het milleu waar je je in bevindt. Mijn startkabels gebruik ik elk jaar wel eens voor anderen. Zoals Hengbers_92 al aangaf, €500,- sloopauto's niet altijd even betrouwbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:13
@FastFred Startkabels, sleepkabel, gevarendriehoek en ehbo trommel behoren wat mij betreft tot de standaard uitrusting van elke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Je moet even goed opletten wat voor Pechhulp etc. je hebt bij de ANWB. Bij ons is op vakantie onlangs ook een voertuig defect gegaan. ANWB probeert (via een lokale dealer) binnen 48 uur de boel te repareren. Lukt dat niet, wordt het voertuig op transport naar NL gezet. Hij had geen recht op vervangend vervoer (maar volgens mij biedt de ANWB dat wel aan bij andere abonnementen). Echter, repatriëren vanuit het buitenland zit vaak ook in bij je WA-verzekering van je voertuig. In dit geval was hij dus dubbel verzekerd (en hij had de voorwaarden niet goed gelezen).

Dus even goed checken wat voor soort hulp je wil (vervangend vervoer, etc) en of dat is inbegrepen bij je abo.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirickteur op 06-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Je verzekering, garage of zelfs het automerk zelf hebben vaak ook pechhulp of een afsleepdienst.
Wellicht voor vertrek even de moeite waard om op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
D-dark schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:06:
@FastFred Startkabels, sleepkabel, gevarendriehoek en ehbo trommel behoren wat mij betreft tot de standaard uitrusting van elke auto.
Ik red me al 10 jaar zonder, die 2 mensen die ik tegen ben gekomen met platte accu's heb ik gewoon aan geduwd om te starten.

Gevarendriehoek, ehbo trommel, highvis hesjes, litertje olie, verder niks in mijn auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:15
Dit soort topics begrijp ik nooit zo goed.
Een vraag over een ANWB abonnement en daaronder allerlei aannames van mede-Tweakers.
Is het niet makkelijker en sneller om gewoon de ANWB te bellen en je vraag voor te leggen?

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

Je kan ook op safe spelen en voordat je wegrijdt bij Total hun premiumbenzine of diesel tanken. Als je minimaal 20 liter tankt krijg je 2 weken gratis pechhulp in Europa.

http://www.total.nl/TOTALClub/assistance.html

Die twee keer dat ik per jaar naar het buitenland ga met de auto daarbij tank ik altijd die 20 liter; de extra tankkosten die je dan éénmalig maakt ten opzichte van een goedkope pomp is iets van 2 euro, maar voor die twee euro heb je dan wel twee weken ANWB in heel Europa :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Theo schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:55:
Je kan ook op safe spelen en voordat je wegrijdt bij Total hun premiumbenzine of diesel tanken. Als je minimaal 20 liter tankt krijg je 2 weken gratis pechhulp in Europa.

Die twee keer dat ik per jaar naar het buitenland ga met de auto daarbij tank ik altijd die 20 liter; de extra tankkosten die je dan éénmalig maakt ten opzichte van een goedkope pomp is iets van 2 euro, maar voor die twee euro heb je dan wel twee weken ANWB in heel Europa :)
Dat klinkt zeker interessant. Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze service? Is het echt hetzelfde als ANWB pech-hulp Europa, of zitten er zogezegde addertjes onder de motorkap? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:22:

Dat is niet zo moeilijk. Partner ofwel vriendin/vriend man/vrouw in een relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 10:57
Theo schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:55:

Hey, dat is een goede.
Gelijk eens een goede reden om "premium" brandstof te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 00:04
Let op, een jongerenpas werkt echt anders.

Normaal is een ANWB op naam en niet op auto. Als jij ANWB hebt en je rijdt in een auto van een ander heb je dus wel ANWB, maar als iemand in jou auto rijdt mag die niet jou ANWB gebruiken.

De jongerenpas is bedoeld voor jongeren die in de auto van de ouders rijden. Deze is zowel op persoon als op auto. De jongerenpas is dus waardeloos als ze niet de auto van haar ouders rijdt.
Rijden jouw kinderen in jouw auto? Bestel dan voor hen de ANWB Jongerenpas. Dan krijgen zij dezelfde Wegenwacht Service als jij als zij in jouw auto rijden. Je kunt de gratis pas aanvragen voor kinderen t/m 25 jaar. Voor zowel uit- als thuiswonende kinderen.

Met een eigen pas wordt jouw kind ook geholpen in de gezinsauto waarvan je aan ons het kenteken hebt doorgegeven.
Bron: https://www.anwb.nl/wegen..._PlKYNchuF0waAjkeEALw_wcB

Oplossing kan zijn is als haar vader het kenteken van jou auto invoert op de ANWB website. Zij mogen hun ANWB sowieso in elke auto gebruiken (iig 2x per jaar). Dan los je het probleem op (let wel op dat je vriendin dan geen ANWB meer heeft in de auto van haar ouders). Of dit mag volgens de voorwaarden weet ik niet. Ik zou even de ANWB bellen om dat na te vragen.

Verder zou ik ook de ANWB bellen om te vragen of de jongerenpas volledig dezelfde hulp geeft in het buitenland als een normale pas.

[ Voor 6% gewijzigd door 11supplier op 06-08-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 18:15
FastFred schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Ik red me al 10 jaar zonder, die 2 mensen die ik tegen ben gekomen met platte accu's heb ik gewoon aan geduwd om te starten.

Gevarendriehoek, ehbo trommel, highvis hesjes, litertje olie, verder niks in mijn auto.
Alhoewel mijn auto dusdanig is dat ik mag verwachten de sleepkabel en startkabels niet nodig te hebben, heb ik ze wel in de auto liggen. Gewoon bij het reservewiel, dus het neemt geen extra ruimte in beslag. En in de loop van de tijd heb ik voornamelijk de startkabels wel meerdere keren gebruikt. Of voor mezelf (accu leeg), of voor anderen.

Nu heb ik zelf ook gewoon een ANWB abbo, maar 1uur wachten voor iets wat zo eenvoudig op te lossen is heb ik geen zin in. Even aansluiten, starten en opbergen...binnen 5minuten ben je weer tijdelijk geholpen. In mijn ogen zijn die paar euro's zo terugverdient...
Pagina: 1