static noise koptelefoon via usb audio adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Toch maar even hier droppen want ik blijf maar stoeien met windows en goede audio.
Met de koptelefoon op blijf ik last hebben van static noise (niet heel veel maar als ik geen audio afspeel en volume rond de 20 a 30 heb staan (windows) hoor ik het toch en is het best storend (eenmaal weten dat het er is en je blijft het horen :P )

Omdat ik de modmic heb (voor het gamen) las ik overal dat het beter is om die via een usb kaartje te laten lopen voor betere audio kwaliteit.Hiervoor de volgende gekocht (las online dat meer mensen die gebruikte).

Usb audio: pricewatch: Sweex Sound Card Adapter USB

En als ik de mic daarin aansluit werkt het inderdaad beter mbt de mic kwaliteit. Die is een stuk helderder dan direct op moederbord of frontpanel inpluggen. (koptelefoon heb ik wel direct op frontpanel geprikt)
Het vreemde/irritante is echter, zodra ik die usb aansluit hoor ik over de koptelefoon dus static noise.
Zelfs als ik enkel de usb erin prik zonder de mic stekker etc.
Dit is het geval met elke usb poort waar ik het mee probeer. Of zelfs via een usb hub.
Prik ik head/mic direct in de pc is er niks aan de hand mbt noise maar mis ik dus weer de betere mic audio.

Heb dus al geprobeerd met verschillende windows audio settings, via de realtek audio settings, verschillende usb poorten (frontpanel + moederbord).

Als ik via control panel -> audio -> recording -> usb PnP sound device -> disable is de noise weg (maar natuurlijk ook de mic functionaliteit).
Schakel ik de optie "listen to this device" uit dan is de noise ook weg, maar hoor ik mezelf dus niet meer. Niet heel handig met gamen.

Prik ik de koptelefoon ook in die usb adapter hoor ik daar nog meer piepjes (beetje een alarm idee + noise).

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Is het puur die usb adapter die brak is? (heb geen andere liggen of iets om het mee te testen)
Of is het de usb poorten die dit veroorzaken? (zo ja is er iets waar ik dit mee kan testen?)
Kan het nog met een andere factor te maken hebben?

Nog andere tips of opties die ik kan proberen? (voor ik er klaar mee ben en windows geheel opnieuw erop ga knallen, met eventueel de kans op hetzelfde resultaat.....)

Ik neig dus naar de USB adapter dat die voor de problemen zelf zorgt. Maar hoe kan ik dit het beste echt hard maken zonder weer onnodige nieuwe usb audio adapters of iets dergelijks te moeten kopen?

Situatie overige hardware:

Koptelefoon: pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
Microfoon: pricewatch: AntLion Audio ModMic 5 uni+omni-directional (met mute-knop)

PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 314,70€ 314,70
1Gigabyte GA-Z270M-D3H€ 119,-€ 119,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Mini C€ 75,-€ 75,-
1Cryorig H7€ 34,99€ 34,99
1Fractal Design Dynamic X2 GP-12 Wit, 120mm€ 13,13€ 13,13
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)€ 109,-€ 109,-
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 58,-€ 58,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 184,50€ 184,50
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 64,90€ 64,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 109,72€ 109,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.687,34

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 14-07-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik denk dat je gelijk hebt dat het de geluidskaart is. Andere mensen lijken hetzelfde probleem te hebben met zo'n goedkope geluidskaart: http://www.tomshardware.c...-noise-usb-soundcard.html

Kan je van iemand een betere geluidskaart lenen? Een betere geluidskaart hoeft niet heel duur te zijn, voor 20 - 30 euro zou fabrikant iets moeten kunnen maken wat wel stil is.

[ Voor 19% gewijzigd door TBTL op 15-07-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb hier helaas niks anders liggen of iemand die ene geluidskaart te leen heeft.
Bedacht me net nog wel. Zou eventueel een Ferrietkern om de kabel heen doen van de usb hub nog invloed hebben en de ruis weg kunnen nemen?

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1082300-0/ferrietkern-per-stuk.jpg

Of is dat een hersenkronkel die zelf een Ferrietkern kan gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een ferrietkern zorgt ervoor dat de kabel als spoel werkt en dus als laagdoorlaatfilter. Dat doet helaas pas wat bij frequenties die ver boven het bereik liggen van wat je kan horen. Ik denk dat de oorzaak van het geluid storing op de voedingslijn is en dat die storing ook al bij lagere, hoorbare frequenties zit. Dan zou een ferrietkern niet helpen. Het zou alleen helpen als de hoogfrequente rommel verderop omgezet wordt in hoorbare rommel.

Maar als je er toch een hebt liggen, probeer het uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Had hier nog een logitech usb geluidskaart liggen bedacht ik mij net. Echter als ik die inplug (welke usb poort dan ook) en de optie van de mic met "listen to this device" inschakel heb ik weer ruis over de koptelefoon.

Schakel ik die optie uit is de koptelefoon helemaal stil en goede audio en geen ruis. (maarja, mis ik dus weer de mic feedback tijdens het gamen).

Afbeeldingslocatie: https://lanoc.org/images/reviews/2014/logitech_g430/image_12.jpg

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom wil je naar jezelf luisteren? Dat zorgt m.i. altijd voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wagenveld schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:47:
Waarom wil je naar jezelf luisteren? Dat zorgt m.i. altijd voor feedback.
Anders roep ik zo hard op een gegeven moment :P
Pagina: 1